Kursus om Pinterest - et af Kforums mange kommunikationskurser

Kom i gang: Pinterest som PR & branding

Efter Facebook kommer Pinterest. Det sociale billeddelingsnetværk har taget verden med storm. Ikke mindst verdens kvinder. Netop derfor bliver det brugerskabte billedunivers kaldt "Internettet for Kvinder". Det er der penge, PR og potentiale i.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 
Alle fra Mark Zuckerberg til Wikipedias grundlægger tror, at Pinterest er fremtiden for brands. Nu begynder de store multinationale virksomheder for alvor at bruge det til branding, salg og kommunikation, mens danske Pinterest-pionere starter op. For uden tvivl er Pinterest et enestående medie for alle, som arbejder med æstetik, mode, e-handel, kunst, indretning og design i bred forstand. Spørgsmålet er så, hvordan du kan bruge det i jeres kommunikation og markedsføring? Hvordan kommer du jeres konkurrenter i forkøbet og i billeddelingsdialog med jeres kunder og brugere på Pinterest?
 
 
Ny K-dag samler op på det nye sociale medie, som alle taler om, men få forstår for alvor. Tag med og forstå mediet, brugerne og hvordan, du kan bruge det.
 
Tag med til K-dag om Pinterest og:
  • Deltag i en workshop om, hvordan du praktisk bruger Pinterest med repinning, board-deling, navngivning og hvem du skal følge.
  • Lær om målgrupper på Pinterest og de psykologiske motiver bag.
  • Få indsigt i reglerne om copyright, lovgivningen på området og retningslinjer for brug af billeder på Pinterest.
  • Få inspiration fra illustrative danske og internationale cases til hvordan du fremover kan bruge Pinterest i din virksomhed som branding og e-handel.
  • Få alt om Pinterest i tal og tabeller og den relevante litteratur om Pinterest som virksomhedskommunikation, branding og PR.
 

Program

Pinterest Pinned: Et snapshot og en introduktion til fænomenet
Kort om fænomenet, dets brug og branding-muligheder. Du får et indblik i, hvorfor Pinterest fascinerer og skaber en så stærk brugerinvolvering og brand-oplevelse. Vi ser også på de juridiske regler & retningslinjer for brug af billedere på Pinterest.
Timme Bisgaard Munk og Asger Liebst, Kommunikationsforum (Pinterest)
 
Kommunikationsrådgiverens brug af Pinterest personligt: Signe Wenneberg
Signe Wenneberg er ivrig Pinner og dansk Pinterest-pioner. Hvordan bruger hun mediet i sit arbejde som kommunikationsrådgiver? Vi ser på, hvordan hun bruger sine boards og billeder inden for have, livsstil og design-kommunikation strategisk. Få gode tips af hende til, hvordan du kan bruge Pinterest i Newbizz, PR, produktlanceringer, inspirationsrejser, mood boards og brainstorming.
Signe Wenneberg, selvstændig kommunikationsrådgivning (Pinterest)
 
Workshop: Pinterest i praksis
Vi arbejder med vores egne virksomhedsboards, billeder og Repins. Vi gennemgår de basale funktionaliteter og deler billeder med hinanden og andre. Vi kigger på udvalgte virksomheder, og hvordan de bruger Pinterest.   
 
Erfaringer, indsigter og inspiration fra Normann Copenhagen på Pinterest
Designvirksomheden Normann Copenhagen pinner derudad. Hvad har de lært, og hvad kan du lære af det? Du får inspiration til, hvordan billeddeling på Pinterest kan indgå i virksomhedens samlede kommunikation med dens omverden og kunder.
Louise Kampmann Hansen, online manager, Normann Copenhagen (Pinterest)  
 
Nationalmuseet på Pinterest
Nationalmuseet pinner. Få et indblik i deres erfaringer og hvordan museet bruges Pinterest i samspil med andre kanaler og kommunikationsindsatser. Hvad er forholdet mellem Pinterest som medie og offentlig branding?
Charlotte S H Jensen, webredaktør, Nationalmuseet (Pinterest)
 
Opsamling på dagen og afsluttende perspektivering af Pinterest som medie 
 
 

Mød

Timme Bisgaard Munk
Ph.d., Redaktør
Kforum
Asger Liebst
Signe Wenneberg
Forfatter, foredragsholder, journalist
Brombærhuset
Charlotte S H Jensen
Udviklingskonsulent
Nationalmuseet
Louise Kampmann Hansen
Online manager
Normann Copenhagen
Pin it on Pinterest

Praktisk

Hvornår?
K-dagen finder sted torsdag 7. juni kl. 9.15-16.00. Kom fra kl. 8.45 til kaffe & croissanter. Vi begynder kl. 9.15 præcis.
 
Hvor?
Det sker hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal. 1610 København V. Gå ind i baggården og tag elevatoren til venste til receptionen på fjerde sal.  
 
Hvordan tilmelder jeg mig?
Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er 4.990 kr. ekskl. moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen er: taget
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Timme Bisgaard Munk på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
 
 

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Torsdag 7. juni 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
København, tid og sted følger
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Timme Bisgaard Munk
Ph.d., Redaktør
Kforum
Asger Liebst
Signe Wenneberg
Forfatter, foredragsholder, journalist
Brombærhuset
Charlotte S H Jensen
Udviklingskonsulent
Nationalmuseet
Louise Kampmann Hansen
Online manager
Normann Copenhagen
Pin it on Pinterest

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.