Udnyt nyhedsbrevets store potentiale

Facebook ændrede for nyligt sin algoritme, så venner og familie bliver prioriteret højere end virksomheder. Samtidig har undersøgelser længe vist, at folk ikke ser sociale medier som et sted, hvor man interagerer med virksomheder. Så hvorfor ikke investere flere kræfter i et undervurderet medie med et meget stort potentiale – nemlig nyhedsbrevet. Det kan vise sig at være organisationens allervigtigste push-kanal.

Om K-dagen

Efter at vi efterhånden har set konsekvenserne af Facebooks ændrede algoritme, ved vi nu, at det er er en god investeringmen at kaste kræfter efter at optimere nyhedsbreve og e-mailmarketing. Nyhedsbrevet er nemlig vores foretrukne medie, når vi skal lære virksomheder at kende, og det er ifølge managementkonsulentfirmaet McKinsey & Co. 40 gange bedre end Facebook og Twitter tilsammen i forhold til at skabe nye kunder.
 
Skruet rigtigt sammen har nyhedsbrevet potentiale til at knytte jeres målgrupper tættere til jer og skabe både loyalitet og begejstring. Så hiv en dag ud af kalenderen, sæt fokus på jeres nyhedsbrev, og få effektive værktøjer til at udvikle det nyhedsbrev som faktisk virker – både for modtagerne og for jer!
 
K-dagen er for: Nyhedsbrevsredaktører, kommunikationsmedarbejdere, journalister og andre der arbejder med at producere og udvikle nyhedsbreve, og som vil blive dygtigere til at få det optimale ud af marketingkanalen.

Program

Velkommen – dit mål for dagen
Marianne Weng, direktør og kursusleder, Kforum
 
Nyhedsbrevets potentiale, usability og de tekniske spilleregler
Vi starter dagen med at tale om, hvilket potentiale nyhedsbrevet egentligt har, og hvad der er vigtigt at vide om brugerne, inden man går i gang. Overordnet set handler det om brugervenlighed, men vi gennemgår også de tekniske begrænsninger, som der er ved de forskellige indbakker og på nettet generelt.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
 
Skriv tekster der konverterer
Selvom nyhedsbrevet ikke kun er tekst, så er teksterne en meget central del. Vi dykker derfor ned i tekstforfatterens værktøjskasse fyldt med skrivetips, metoder og tommelfingerregler, der gælder specifikt nyhedsbreve og har fokus på, hvordan du får din modtager til at handle. Fokus er på at levere brugbar viden og helt konkrete råd og ”opskrifter” til den gode tekst, der får modtageren til at åbne og læse jeres nyhedsbreve.
Cristine Gliese, Ejer, Episk kommunikation
 
Frokost
 
Nyhedsbrevets anatomi og indhold der virker
Nyhedsbrevet er ikke bare en tekst. Det er også afsender, preheader,  header, footer, branding, opsætning, call to actions og diverse indholdselementer som video, billeder og meget mere, der er alle de variable dele, der kan være med til at afgøre, om dit nyhedsbrev virker efter hensigten. Vi gennemgår nyhedsbrevets anatomi og best practice, så du ved, hvilke knapper du kan skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
 
Strategi og Målgrupper
Data, automatisering og personalisering. Hvor skal du lægge dine ressourcer, og hvad er do's & don'ts?
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
 
Permissionmarketing: Få de rigtige nyhedsbrevstilmeldinger
En af de største udfordringer for danske virksomheder i arbejdet med nyhedsbrevet er, at få flere tilmeldinger. Og det skal være de rigtige tilmeldinger.
Du får viden og tips til, hvordan du kan tiltrække de rette nyhedsbrevsabonnenter. Vi kommer også ind på det juridiske aspekt i forlængelse af GDPR, og hvad du som minimum skal have styr på, når du producerer og udsender nyhedsbreve. 
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
 
Timing, indholdsplanlægning og evaluering
Vi taler om timing og frekvens, og du får konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
Herudover taler vi om, hvordan man bedst evaluerer sin e-mailmarketing, og hvornår en indsats kan kategoriseres som en succes. Til sidst kommer vi ind på, hvorfor benchmarks bør være dit nye yndlingsord i evalueringen af din nyhedsbrev-indsats. 
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
 
 

Udbytte

Tag med til K-dag og få:
  • Nyeste viden om trends inden for nyhedsbrevet som medie
  • En solid værktøjskasse til at arbejde optimalt med din e-mailmarkedsføring
Gennem teori, best practices, konkrete cases og eksempler får du redskaberne til at gå hjem og optimere dit nyhedsbrev samme dag. 
 
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

 
Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk
Mette Hertzmann er Partner og ejer af Symbiotisk. Mette er uddannet Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, og har 12 års erfaring i kommunikations- og reklamebranchen, hvor hun til dagligt arbejder med Børns Vilkår, Dansk Tennis Forbund, Region Hovedstaden, IO InteractiveIdag m.fl. I Symbiotisk står hun hovedsageligt for, er at scope virksomheders behov for forskellige digitale platforme, rådgivning, strategi etc. Hun har i de sidste 11 år holdt foredrag og undervist 100-vis af virksomheder (fra Direktøren til receptionisten) i både teori og teknik, i hvordan man får et nyhedsbrev til at virke. Dvs. at give de rette mennesker de værktøjer (teori, undervisning og tekniske platforme) der skal til for at den enkelte virksomhed kan få opfyldt deres behov og nå deres fulde potentiale.
Cristine Gliese
Ejer
Episk Kommunikation
Cristine Gliese er selvstændig kommunikationsrådgiver, tekstforfatter og ejer af Episk Kommunikation. Siden 2006 har Cristine arbejdet med tv-produktion, på reklamebureau som konceptudvikler og tekstforfatter, som content manager på digitalt bureau, m.m. Inden Cristine blev direktør i eget hus, arbejdede hun for to forskellige politiske partier – henholdsvis som digital redaktør, kommunikationschef og landssekretariatsleder. Cristine rådgiver til dagligt virksomheder om, hvordan de positionere sig i deres marked gennem digitale platforme og kommunikation. Cristine har et særligt fokus på det digitale landskab, og hun arbejder med virksomheder, der både har brug for strategi, content udvikling og produktion, samt tekstforfatning.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 27. februar 2019 fra kl. 9.15 - kl. 16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
 
Hvor?
K-dagen bliver holdt centralt i København. Mere info følger når vi nærmer os kurset.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt - klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Julerabat: 20% hele december
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig.
Skriv til kdag@kforum.dk for at komme i betragtning.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Marianne Weng på 33 42 21 60 eller kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12107 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 27. februar 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Julerabat: 20% hele december

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk
Cristine Gliese
Ejer
Episk Kommunikation

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.