OBS! Denne k-dag "Udnyt nyhedsbrevets store potentiale" afholdes som live digitalt kursus.
Facebook ændrede for nyligt sin algoritme, så venner og familie bliver prioriteret højere end virksomheder. Samtidig har undersøgelser længe vist, at folk ikke ser sociale medier som et sted, hvor man interagerer med virksomheder. Så hvorfor ikke investere flere kræfter i et undervurderet medie med et meget stort potentiale – nemlig nyhedsbrevet. Det kan vise sig at være organisationens allervigtigste push-kanal.
Velkommen – dit mål for dagen
Anne Skriver, kursus- og netværksleder, Kforum
Nyhedsbrevets potentiale, usability og de tekniske spilleregler
Vi starter dagen med at tale om, hvilket potentiale nyhedsbrevet egentligt har, og hvad der er vigtigt at vide om brugerne, inden man går i gang. Overordnet set handler det om brugervenlighed, men vi gennemgår også de tekniske begrænsninger, som der er ved de forskellige indbakker og på nettet generelt.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
Nyhedsbrevets anatomi og indhold der virker
Nyhedsbrevet er ikke bare en tekst. Det er også afsender, preheader, header, footer, branding, opsætning, call to actions og diverse indholdselementer som video, billeder og meget mere, der er alle de variable dele, der kan være med til at afgøre, om dit nyhedsbrev virker efter hensigten. Vi gennemgår nyhedsbrevets anatomi og best practice, så du ved, hvilke knapper du kan skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
Frokost
Strategi og Målgrupper
Data, automatisering og personalisering. Hvor skal du lægge dine ressourcer, og hvad er do's & don'ts?
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
Permissionmarketing: Få de rigtige nyhedsbrevstilmeldinger
En af de største udfordringer for danske virksomheder i arbejdet med nyhedsbrevet er, at få flere tilmeldinger. Og det skal være de rigtige tilmeldinger.
Du får viden og tips til, hvordan du kan tiltrække de rette nyhedsbrevsabonnenter. Vi kommer også ind på det juridiske aspekt i forlængelse af GDPR, og hvad du som minimum skal have styr på, når du producerer og udsender nyhedsbreve.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
Timing, indholdsplanlægning og evaluering
Vi taler om timing og frekvens, og du får konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
Herudover taler vi om, hvordan man bedst evaluerer sin e-mailmarketing, og hvornår en indsats kan kategoriseres som en succes. Til sidst kommer vi ind på, hvorfor benchmarks bør være dit nye yndlingsord i evalueringen af din nyhedsbrev-indsats.
Mette Hertzmann, Partner og ejer af Symbiotisk
Tag med til K-dag og få:
- Nyeste viden om trends inden for nyhedsbrevet som medie
- En solid værktøjskasse til at arbejde optimalt med din e-mailmarkedsføring
Gennem teori, best practices, konkrete cases og eksempler får du redskaberne til at gå hjem og optimere dit nyhedsbrev samme dag.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Hvornår?
Tirsdag 23. februar 2021. Kl. 09.15 - 15.00
Hvor?
K-dagen afholdes som live digitalt kursus på
Zoom.us, der er en meget brugervenlig videokommunikationsplatform. Mere info og personligt link og log-in følger, når vi nærmer os kurset.
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt –
klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms).
Prisen dækker kurset samt alle materialer. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
Tag din kollega med
Vi giver 50 procent rabat til din kollega, som du kan dele dagens viden med på alle vores kurser og uddannelser helt frem til sommerferien. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud.
Er der en studenterplads?
Pladsen på kurset er optaget.
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til
kdag@kforum.dk.
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26332282 eller
kdag@kforum.dk
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.