Nyhedsbrevet: Få styr på strategi, indhold og jura

Nyhedsbrevet har fået en revival de seneste år. Flere store mediehuse og organisationer er lykkedes med at skabe et nyhedsbrev til deres målgrupper, hvilket faktisk bliver læst. Med nyhedsbrevet undgår du at skulle konkurrere om pladsen og kryptiske algoritmer, for, hvis vi skal være ærlige, hvor meget husker du så fra sidst, du scrollede gennem dine SoMe-kanaler?  Med nyhedsbrevet kommer du tæt på din kunde – nemlig i indbakken.

Om K-dagen

Med nyhedsbrevet kommer du tæt på din målgruppe – nemlig i indbakken. Selvom vi ikke åbner e-mailen, ser vi den og beslutter, om vi skal åbne, ignorere eller slette. Den tager vi lige igen: VI SER DEN. Så selv med en uåbnet e-mail får vi lov til at ligge top-of-mind. At markedsføre os selv. Men kun, hvis der er styr på det basale. På dette 2-dagesforløb får du de nødvendige redskaber til at skabe et succesfuldt nyhedsbrev. Du lærer om nyhedsbrevets opsætning og design. Hvad virker, og hvad virker ikke? Vi sætter også fokus på nyhedsbrevets indhold, og du lærer at skrive tekster, der konverterer kliks. Sidst, men ikke mindst får du styr på jura og lovgivning, hvilket er alfa og omega, da selv små fodfejl kan koste jer dyrt. 
 
Skruet rigtigt sammen har nyhedsbrevet potentiale til at knytte jeres målgrupper tættere til jer og skabe både loyalitet og begejstring. Så hiv to dage ud af kalenderen, sæt fokus på jeres nyhedsbrev, og få effektive værktøjer til at udvikle det nyhedsbrev, som faktisk virker – både for modtagerne og for jer!
 
K-forløbet er for: Nyhedsbrevsredaktører, kommunikationsmedarbejdere, digitale medarbejdere, journalister og andre, der arbejder med at producere og udvikle nyhedsbreve, og som vil blive dygtigere til at få det optimale ud af marketingkanalen.

Program

Dag 1: Nyhedsbrevets anatomi og indhold 
Torsdag d. 4. november, kl. 9.15-16.00
 
Nyhedsbrevets anatomi 
Nyhedsbrevet er ikke bare en tekst. Det er også afsender, preheader, header, footer, branding, opsætning, call to actions og diverse indholdselementer som video, billeder og meget mere, hvilke alle er de variable dele, der kan være med til at afgøre, om dit nyhedsbrev virker efter hensigten. Vi gennemgår nyhedsbrevets anatomi og best practice, så du ved, hvilke knapper du kan skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
 
Frokost 
 
Skriv tekster, der konverterer
Selvom nyhedsbrevet ikke kun er tekst, så er teksterne en meget central del. Vi arbejder med hovedbudskaber, tonalitet, emnelinjernes vigtighed og i det hele taget, hvordan du får modtageren til klikke videre og handle. Hvad skal der til? Hvordan vækker du nysgerrigheden, så dit nyhedsbrev bliver åbnet og læst. Her får du gode og brugbare tips og tricks til det hele. 
Signe Bloch, teksterforfatter, BLOCHBOGSTAVER
 
DAG 2: GDPR, timing og evaluering
Torsdag d. 18. november, kl. 9.15-16.00
 
GDPR og markedsføringsjura
Hvis du vil have styr på e-mailmarketing, så er en portion jura ikke til at komme udenom.
I denne del af kurset ser vi derfor nærmere på hhv. markedsføringsloven og databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Konkret gennemgår vi, hvad der skal til, for at et samtykke til et nyhedsbrev er gyldigt. Og i hvilke situationer et samtykke ikke er nødvendigt. Vi ser også nærmere på privatlivspolitikken i relation til nyhedsbreve samt de problemer, den såkaldte Schrems II-dom har givet for brugere af fx Mailchimp.
Emnet kan lyde en anelse tørt, men det vil blive formidlet på en måde, så det er til at forstå. Lejlighedsvis brug af humor kan forekomme.
Thorleif Gotved, GDPR-rådgiver og ejer af GotveDPR  
 
Frokost
 
Timing, evaluering og sign-ups
Vi taler om timing og frekvens, og du får konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
Herudover taler vi om, hvordan man bedst evaluerer sin e-mailmarketing, og hvornår en indsats kan kategoriseres som en succes. Til sidst kommer vi ind på, hvorfor benchmarks bør være dit nye yndlingsord i evalueringen af din nyhedsbrevsindsats. 
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk

Udbytte

Tag med til K-dag og få:
  • Nyeste viden om trends inden for nyhedsbrevet som medie
  • Konkrete råd og ”opskrifter” til den gode tekst, der får modtageren til at åbne og læse jeres nyhedsbreve.
  • Indsigt i markedsføringslov og GDPR-regler 
  • En solid værktøjskasse til at arbejde optimalt med din e-mailmarkedsføring.
Gennem teori, best practices, konkrete cases og eksempler får du redskaberne til at gå hjem og optimere dit nyhedsbrev samme dag. 
 
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk
Thorleif Trust Gotved
GDPR-rådgiver
GotveDPR
Signe Bloch
Tekstforfatter
BLOCHBOGSTAVER

Praktisk

Hvornår?
Torsdag d. 4. november 2021, kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
Torsdag d. 18. november 2021, kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
Ved øgede coronarestriktioner i efteråret, forbeholder vi os retten til at afvikle kurset digitalt.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt – klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 9990 (ekskl. moms).
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden. 
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26332282 eller kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du

Kforum, Gl. Kongevej 3E 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
15499 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 4. november 2021
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
9990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
4. november 2021, kl. 9.15-16.00
18. november 2021, kl. 9.15-16.00
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk
Thorleif Trust Gotved
GDPR-rådgiver
GotveDPR
Signe Bloch
Tekstforfatter
BLOCHBOGSTAVER

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.