Nyhedsbrevet har fået en revival de seneste år. Flere store mediehuse og organisationer er lykkedes med at skabe et nyhedsbrev til deres målgrupper, hvilket faktisk bliver læst. Med nyhedsbrevet undgår du at skulle konkurrere om pladsen og kryptiske algoritmer, for, hvis vi skal være ærlige, hvor meget husker du så fra sidst, du scrollede gennem dine SoMe-kanaler?
Med nyhedsbrevet kommer du tæt på din kunde – nemlig i indbakken.
Med nyhedsbrevet kommer du tæt på din målgruppe – nemlig i indbakken. Selvom vi ikke åbner e-mailen, ser vi den og beslutter, om vi skal åbne, ignorere eller slette. Den tager vi lige igen: VI SER DEN. Så selv med en uåbnet e-mail får vi lov til at ligge top-of-mind. At markedsføre os selv. Men kun, hvis der er styr på det basale. På dette 2-dagesforløb får du de nødvendige redskaber til at skabe et succesfuldt nyhedsbrev. Du lærer om nyhedsbrevets opsætning og design. Hvad virker, og hvad virker ikke? Vi sætter også fokus på nyhedsbrevets indhold, og du lærer at skrive tekster, der konverterer kliks. Sidst, men ikke mindst får du styr på jura og lovgivning, hvilket er alfa og omega, da selv små fodfejl kan koste jer dyrt.
Skruet rigtigt sammen har nyhedsbrevet potentiale til at knytte jeres målgrupper tættere til jer og skabe både loyalitet og begejstring. Så hiv to dage ud af kalenderen, sæt fokus på jeres nyhedsbrev, og få effektive værktøjer til at udvikle det nyhedsbrev, som faktisk virker – både for modtagerne og for jer!
K-forløbet er for: Nyhedsbrevsredaktører, kommunikationsmedarbejdere, digitale medarbejdere, journalister og andre, der arbejder med at producere og udvikle nyhedsbreve, og som vil blive dygtigere til at få det optimale ud af marketingkanalen.
Dag 1: Nyhedsbrevets anatomi og indhold
Tirsdag d. 19.april, kl. 9.15-16.00
Nyhedsbrevets anatomi
Nyhedsbrevet er ikke bare en tekst. Det er også afsender, preheader, header, footer, branding, opsætning, call to actions og diverse indholdselementer som video, billeder og meget mere, hvilke alle er de variable dele, der kan være med til at afgøre, om dit nyhedsbrev virker efter hensigten. Vi gennemgår nyhedsbrevets anatomi og best practice, så du ved, hvilke knapper du kan skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
Frokost
Skriv tekster, der konverterer
Selvom nyhedsbrevet ikke kun er tekst, så er teksterne en meget central del. Vi arbejder med hovedbudskaber, tonalitet, emnelinjernes vigtighed og i det hele taget, hvordan du får modtageren til klikke videre og handle. Hvad skal der til? Hvordan vækker du nysgerrigheden, så dit nyhedsbrev bliver åbnet og læst. Her får du gode og brugbare tips og tricks til det hele.
Henrik Hillestrøm, tekstforfatter & Cheif Consultant, Danske Bank
DAG 2: GDPR, timing og evaluering
Tirsdag d. 3. maj, kl. 9.15-16.00
GDPR og markedsføringsjura
Hvis du vil have styr på e-mailmarketing, så er en portion jura ikke til at komme udenom.
I denne del af kurset ser vi derfor nærmere på hhv. markedsføringsloven og databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Konkret gennemgår vi, hvad der skal til, for at et samtykke til et nyhedsbrev er gyldigt. Og i hvilke situationer et samtykke ikke er nødvendigt. Vi ser også nærmere på privatlivspolitikken i relation til nyhedsbreve samt de problemer, den såkaldte Schrems II-dom har givet for brugere af fx Mailchimp.
Emnet kan lyde en anelse tørt, men det vil blive formidlet på en måde, så det er til at forstå. Lejlighedsvis brug af humor kan forekomme.
Thorleif Gotved, GDPR-rådgiver og ejer af GotveDPR
Frokost
Timing, evaluering og sign-ups
Vi taler om timing og frekvens, og du får konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
Herudover taler vi om, hvordan man bedst evaluerer sin e-mailmarketing, og hvornår en indsats kan kategoriseres som en succes. Til sidst kommer vi ind på, hvorfor benchmarks bør være dit nye yndlingsord i evalueringen af din nyhedsbrevsindsats.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
Tag med til K-dag og få:
- Nyeste viden om trends inden for nyhedsbrevet som medie
- Konkrete råd og ”opskrifter” til den gode tekst, der får modtageren til at åbne og læse jeres nyhedsbreve.
- Indsigt i markedsføringslov og GDPR-regler
- En solid værktøjskasse til at arbejde optimalt med din e-mailmarkedsføring.
Gennem teori, best practices, konkrete cases og eksempler får du redskaberne til at gå hjem og optimere dit nyhedsbrev samme dag.
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Hvornår?
Tirsdag d. 19. april 2022, kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
Tirsdag d. 3. maj 2022, kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad.
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt –
klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 9990 (ekskl. moms).
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26332282 eller
kdag@kforum.dk
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.