Kommunikationskursus i medlemskommunikation med fokus på hvervning, sociale medier og kanaler

Skab sammenhæng i medlemskommunikationen

Tag med på K-dag om medlemskommunikation og få viden og konkrete metoder til at skabe en rød tråd på tværs af jeres kommunikationskanaler. Skab opmærksomhed omkring jeres mærkesager og plej relationen til jeres medlemmer - uden at sprænge budgettet. Og lær hvordan I bedst bruger de sociale medier til at understøtte jeres budskaber, så I når endnu længere ud.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Med de sociale medier er der føjet endnu et medie til listen over kommunikationskanaler, så hvordan skaber I optimal sammenhæng i indholdet på både traditionelle og nye platforme? Og hvordan balancerer I mellem push og pull-kommunikation, så kommunikationen er målrettet og skaber værdi, men samtidig favner jeres brede mærkesager og gør jer attratktive over for nye medlemmer?
 
Det handler om at tilrettelægge kommunikationen, så I kommunikerer i øjenhøjde med medlemmerne og formidler jeres budskaber på tværs af kanaler. Men hvordan gør I det bedst og mest effektivt? Hvilke nye muligheder findes der? Og hvad har andre gjort?
 
 
Kom til K-dag og:
  • Få viden og metoder til at skabe en sammenhængende indholdsstrategi for jeres traditionelle og sociale kommunikationskanaler
  • Gør jeres kommunikation med medlemmerne endnu mere effektiv ved hjælp af enkle kommunikationsindsatser på de rigtige og afgørende områder
  • Bliv klædt på til at tage bedre, strategiske valg i forhold til hvervning og økonomi
  • Få viden og inspiration fra erfarne profiler inden for medlemskommunikation og sociale medier
K-dagen er for:
Alle, der arbejder med medlemskommunikation og finder det interessant og udfordrende at videreudvikle og arbejde mere sammenhængende og præcist med kommunikationen på tværs af kanaler. Du arbejder i en faglig eller humanitær organisation, en interesseorganisation eller et parti.

Program

Få det fulde ud af medlemskommunikationen
Som medlemsorganisation kommunikerer I til en bred målgruppe, hvor medlemmerne forventer at blive hørt og inddraget gennem præcis og målrettet kommunikation. Men hvordan griber I kommunikationsopgaven bedst an? Hvad er de gode eksempler? Og hvordan har andre gjort? Anette Riis og Peter N. Nissen deler ud af deres mangeårige erfaring med medlemskommunikation og giver eksempler på, hvordan Landbrug & Fødevarer har brugt kampagner på Facebook og Instagram til at involvere medlemmerne og pleje organisationens image. Anette og Peter maler de brede penselstrøg og tager dig med på en tur gennem udfordringer og tendenser i medlemskommunikation anno 2015.
Anette Riis, Operation Lead to Country Manager, Pfizer og tidligere redaktør og kommunikationsrådgiver hos Landbrug & Fødevarer
Peter N. Nissen, kommunikationsrådgiver, Landbrug & Fødevarer
 
Hvad "koster" et medlem?
Hvad gør man, når man som fagforening med over 100 år på bagen skifter navn og udvider sit medlemsområde? Hvordan hverver og fastholder man medlemmer og sikrer det faglige kendskab? Hvordan formidler man budskabet om organisationens identitetsskift effektivt og med integriteten intakt? Og hvilke kommunikationstiltag kan det betale sig at smide penge efter i jagten på flere medlemmer?
Søren Hanager giver dig indblik i Business Danmarks arbejde med hvervning og markedsføring og rejsen mod at blive en mere kommerciel medlemsorganisation. Han giver eksempler på, hvordan Business Danmark arbejder med integreret kommunikation og strategiske, økonomiske overvejelser, så medlemstallet fortsat stiger. Få inspiration til, hvordan du selv kan gribe hvervningen an uden at drukne i økonomi eller larme for meget.
Søren Hanager, kommunikationschef, Business Danmark 
 
Skab en sammenhængende indholdsstrategi
I interesseorganisationer med mange medlemmer er det sin sag at skabe et engageret og levende community, der engagerer sig i de historier, som din organisation arbejder for. Så hvordan vækker du de følgere, der snorksover, og som slet ikke interagerer med dit indhold? Og hvordan bruger du sociale medier til at knytte følgerene tætter på din organisation?
Signe Bisbjerg giver dig konkrete tips til, hvordan du skaber et højt engagement på dine sociale medier, og hvordan du får dine følgere til at blive medafsendere og medskabere af dine budskaber. Og du får Signes bud på, hvilke overvejelser du bør gøre dig i forhold til jeres social medie-indsats og gode eksempler på, hvordan du kan gribe arbejdet med sociale medier an i din medlemsorganisation.
Signe Bisbjerg, social media manager, Djøf
 
Engager medlemmerne med sammenhængende og effektiv medlemskommunikation
Skal I hverve nye medlemmer eller knytte de eksisterende endnu tættere på jer, kræver det effektiv og god kommunikation - uanset om det sker på tryk, på websitet eller på sociale medier. Som medlemsorganisation har I en bred vifte af kanaler, som I kan nå medlemmerne gennem. De mange kanaler giver rig mulighed for at ramme målgruppen bredt, men samtidig er det en udfordring at skabe sammenhæng mellem dem. Få bud på, hvordan I koncentrerer kommunikationsindsatsen, der hvor den har størst effekt, og hvordan I skaber synergi mellem forskellige medier. Hvilke værktøjer kan I benytte, og hvad har andre gjort? Marie Halkjær Kragelund deler ud af sin erfaring med medlemskommunikation og giver konkrete råd og idéer til effektiv kommunikation.
Marie Halkjær Kragelund, digital projektleder, Aarhus Universitet 

Udbytte

Efter K-dagen kan du og din organisation:
  • Påbegynde arbejdet med en sammenhængende indholdsstrategi, så kommunikationen med jeres medlemmer bliver mere effektiv og fokuseret på tværs af jeres kanaler
  • Vurdere hvilke hvervemetoder, der kan betale sig for jer
  • Spare tid og bruge de dyrebare ressourcer mere strategisk i kommunikationsarbejdet

Mød

Marie Halkjær Kragelund er digital projektleder på Aarhus Universitet og tidligere kommunikationskonsulent i DKM. Marie har hjulpet en række værdibaserede organisationer med at få budskaberne ud over rampen med fokus på medier og konkrete værktøjer til at skabe effektiv medlemskommunikation - både online og offline. 
 
Signe Bisbjerg er social media manager hos Djøf, hvor hun hver dag arbejder med universitetsstuderende som målgruppe. De er kendetegnet ved at være intelligente, kritiske og ikke mindst fuldstændig fortrolige med sociale medier. Ved at skabe skarpt, målrettet og inddragende content arbejder Signe med at knytte studentermedlemmerne tættere på foreningen og gøre følgerne til co-creators af kommunikationen.
 
Søren Hanager er kommunikationschef i Business Danmark og True Believer af integreret kommunikation og ledelse - med en baggrund på kunde- og bureauside - som konsulent, tekstforfatter og leder.
 
Anette Riis er Operation Lead to Country Manager hos Pfizer og tidligere redaktør og kommunikationsrådgiver hos Landbrug & Fødevarer. Sideløbende med arbejdet hos Landbrug & Fødevarer har hun gennemført en Diplomuddannelse i Kommunikation hos Update, hvor den afsluttende opgave handlede om medlemskommunikation og brugen af Instagram. Før det har Anette arbejdet hos LEO Pharma som Corporate Communications Manager og hos Royal Unibrew som kommunikationsmedarbejder.
 
Peter N. Nissen er Chefrådgiver hos Landbrug & Fødevarer i afdelingen 'Koncernkommunikation og foreningsforhold'.
Marie Halkjær Kragelund
Digital projektleder
Aarhus Universitet
Søren Hanager
Head of Communication, Sales and Marketing
Business Danmark
Anette Riis
Operation Lead to Country Manager
Pfizer
Peter Nissen
Chefkonsulent
Landbrug & Fødevarer
Signe Bisbjerg
Social Media Manager
Djøf

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Realdania
Anonym
e-handelsfonden
Anonym
Akademikernes A-kasse
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 21. maj 2015. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis.
 
Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info senere.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig. Skriv til kdag@kforum.dk for at komme i betragning. 
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 3342 2160. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,7/5
Dato:
Torsdag 21. maj 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Centralt i København
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Marie Halkjær Kragelund
Digital projektleder
Aarhus Universitet
Søren Hanager
Head of Communication, Sales and Marketing
Business Danmark
Anette Riis
Operation Lead to Country Manager
Pfizer
Peter Nissen
Chefkonsulent
Landbrug & Fødevarer
Signe Bisbjerg
Social Media Manager
Djøf

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Realdania
Anonym
e-handelsfonden
Anonym
Akademikernes A-kasse
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.