Kursus i ledelseskommunikation

Styrk jeres leder- og linjekommunikation

Når lederkommunikationen løftes i en virksomhed, løftes hele forretningen. Som sidegevinst styrkes ledelsesfagligheden, den interne kultur og medarbejdernes performance. Tag med til K-dag 30. april, hvor vi sætter rammen for, hvad god lederkommunikation er. Hvilke grundkompetencer skal lederne have? Og hvordan kan du som k-rådgiver arbejde systematisk med at løfte lederkommunikationen i din virksomhed? Det får du blandt andet svar på.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På denne K-dag dykker vi ned i, hvad god lederkommunikation er, og hvilke argumenter der er for, at lederkommunikationen har en positiv indvirkning på performance og motivation i din virksomhed. Vi arbejder konkret med, hvordan du kan tage udgangspunkt i din virksomheds vision, strategi eller værdier, når du skal udvikle og designe et lederkommunikationsformat, der løfter forretningen. Vi ser eksempler på best practice fra et par store danske virksomheder, og du får en værktøjskasse, der passer præcist til jer.
 
Herudover får du:
 
  • Indsigt i, hvordan du kan bringe k-afdelingen i spil som en vigtig sparringspartner for både topledelsen og virksomhedens forskellige afdelinger. Hvordan kommer du f.eks. tidligt nok ind og tæt nok på processen, så du kan gøre en reel forskel for kommunikationen?
     
  • Værktøjer, modeller og konkrete metoder, der hjælper dig med at løfte jeres lederes kommunikationskompetencer i situationer som strategi-udrulning, forandringer og hverdagskommunikation.
 
K-dagen er for dig, der sandsynligvis er kommunikationsrådgiver i en privat eller offentlig organisation og har en rådgivende rolle i forhold til en leder(gruppe). Måske har du ansvaret for den interne kommunikation i enten hele eller en del af organisationen.

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum
 
Hvordan løfter du ledernes kommunikationskompetencer?
Hvad er god lederkommunikation? Hvorfor skaber det værdi at løfte ledernes kommunikationskompetencer? Og hvordan sikrer du at lederkommunikationen er designet, så det passer til netop jeres organisation? Kommunikationsrådgiver og ekspert i lederkommunikation Puk Scharbau sætter rammerne for, hvad god lederkommunikation er, og hvordan du som k-rådgiver kan arbejde systematisk med at løfte lederkommunikationen i din virksomhed.
Puk Scharbau, kommunikationsrådgiver og indehaver af Wiser Communication
 
Case: Lederkommunikation i Arbejdstilsynet
For to år siden fik ledelsen i Arbejdstilsynet lidt af en mavepuster med en meget dårlig trivselsmåling. I undersøgelsen gav mange medarbejdere udtryk for at tilliden til øverste ledelse var lav og man savnede en klar retning for organisationen.
 
Mangel på tillid og retning blev startskuddet til at arbejde intensivt med  ledelseskommunikation. Målet var rimeligt klart: Vi ønskede, at medarbejderne kendte organisationens retning og mål og oplevede de daglige opgaver som meningsfulde og relevante i forhold til retningen.  Og vi ønskede at medarbejderne forstod, hvorfor forandringer blev igangsat, og hvad de betød for deres arbejde.
Men hvad skulle der til for at nå derhen? Casen beskriver overvejelser og valg og konkrete indsatser på vej mod en stærkere organisation, hvor lederne kommunikerer effektivt.
Lisbeth Armand, Chefkonsulent, Arbejdstilsynet
 
Workshop: Design det rigtige ledelseskommunikationsformat til din virksomhed eller organisation
Gennem involverende øvelser og input fra sin mangeårige erfaring med lederkommunikation hjælper Puk Scharbau dig med at reflektere over designet af jeres lederkommunikationsformat. Eksempelvis: Hvordan sikrer du, at jeres lederkommunikation er baseret på virksomhedens vision, strategi eller værdier? Du får en introduktion til værktøjer, modeller og konkrete metoder, der hjælper dig med at løfte jeres lederes kommunikationskompetencer i situationer som strategiudrulning, forandringer og hverdagskommunikation.
Puk Scharbau, kommunikationsrådgiver og indehaver af Wiser Communication
 
Opsamling og tak for i dag
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af korte oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med lederkommunikationen i din organisation.
 
Efter kurset har du en konkret plan for de næste steps i dit udviklingsarbejde, og har fået masser af indsigt og inspiration med hjem. 
 
Du får tilsendt en digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Puk Scharbau
Kommunikationsrådgiver og indehaver
Wiser Communication
Puk er en erfaren kommunikationsrådgiver, der gennem de sidste 16 år har trænet mere end 5.000 ledere i mere end 150 virksomheder. Puk har været med til at udvikle lederkommunikationsformater og værktøjer til en række danske virksomheder, og de seneste år har hun været lead trainer i kommunikation og præsentationsteknik for ledere i Novo Nordisk i både danske og udenlandske afdelinger. Puk designer og og faciliterer processer, som optimerer kommunikationskompetencer, styrker ledelse og kultur og implementerer forandringer.
Lisbeth Armand
Chefkonsulent
Arbejdstilsynet
Lisbeth er Chefkonsulent i Arbejdstilsynet og har tidligere arbejdet som kommunikationschef i det offentlige og som Communications Partner i forskellige dele af Novo Nordisk.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 30. april 2019. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
K-dagen foregår hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1620 København V 

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). . Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge.
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marianne Weng på 30 93 33 45. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Sådan finder du

Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

11857 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 30. april 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 

Kontakt

Mød

Puk Scharbau
Kommunikationsrådgiver og indehaver
Wiser Communication
Lisbeth Armand
Chefkonsulent
Arbejdstilsynet

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.