Webkursus: Styrk jeres leder- og linjekommunikation

OBS!
Grundet det nuværende smittetal og Sundhedsministeriets anbefalinger, har vi hos Kforum besluttet, at vi afholder dette kursus digitalt via Zoom.

Når lederkommunikationen løftes i en virksomhed, løftes hele forretningen. Som sidegevinst styrkes ledelsesfagligheden, den interne kultur og medarbejdernes performance. Tag med til K-dag 22. oktober, hvor vi sætter rammen for, hvad god lederkommunikation er. Hvilke grundkompetencer skal lederne have? Og hvordan kan du som k-rådgiver arbejde systematisk med at løfte lederkommunikationen i din virksomhed? Det får du blandt andet svar på.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 
På denne K-dag dykker vi ned i, hvad god lederkommunikation er, og hvilke argumenter der er for, at lederkommunikationen har en positiv indvirkning på performance og motivation i din virksomhed. Vi arbejder konkret med, hvordan du kan tage udgangspunkt i din virksomheds vision, strategi eller værdier, når du skal udvikle og designe et lederkommunikationsformat, der løfter forretningen. Vi ser eksempler på best practice fra et par store danske virksomheder, og du får en værktøjskasse, der passer præcist til jer.
 
Herudover får du:
 
  • Indsigt i, hvordan du kan bringe k-afdelingen i spil som en vigtig sparringspartner for både topledelsen og virksomhedens forskellige afdelinger. Hvordan kommer du f.eks. tidligt nok ind og tæt nok på processen, så du kan gøre en reel forskel for kommunikationen?
     
  • Værktøjer, modeller og konkrete metoder, der hjælper dig med at løfte jeres lederes kommunikationskompetencer i situationer som strategi-udrulning, forandringer og hverdagskommunikation.
 
K-dagen er for dig, der sandsynligvis er kommunikationsrådgiver i en privat eller offentlig organisation og har en rådgivende rolle i forhold til en leder(gruppe). Måske har du ansvaret for den interne kommunikation i enten hele eller en del af organisationen.

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
 
Hvordan løfter du ledernes kommunikationskompetencer?
Hvad er god lederkommunikation? Hvorfor skaber det værdi at løfte ledernes kommunikationskompetencer? Og hvordan sikrer du at lederkommunikationen er designet, så det passer til netop jeres organisation? Kommunikationsrådgiver og ekspert i lederkommunikation Puk Scharbau sætter rammerne for, hvad god lederkommunikation er, og hvordan du som k-rådgiver kan arbejde systematisk med at løfte lederkommunikationen i din virksomhed.
Puk Scharbau, kommunikationsrådgiver og indehaver af Wiser Communication
 
Case: Hør hvordan Nordea, efter års lav tilfredshed, har fået succes med deres lederkommunikation.
Du får historien om, hvordan Nordea det seneste år har sat internt fokus på deres lederkommunikation via online træning, der er både er fremtidssikkert, ressourcebesparende og som kan passes ind i travle lederes hverdag. Mød Gitte Rosholm, Head of Strategic Projects, Group Communication, der med inspiration bygget på best practice og erfaringer fra en lang række andre virksomheder, er lykkedes med at skabe rammen for en ny lederkommunikationskultur med klare forventninger, intuitive værktøjer og ledere der kan selv.
Gitte Rosholm, Head of Strategic Projects, Nordea
 
Workshop: Design det rigtige ledelseskommunikationsformat til din virksomhed eller organisation
Gennem involverende øvelser og input fra sin mangeårige erfaring med lederkommunikation hjælper Puk Scharbau dig med at reflektere over designet af jeres lederkommunikationsformat. Eksempelvis: Hvordan sikrer du, at jeres lederkommunikation er baseret på virksomhedens vision, strategi eller værdier? Du får en introduktion til værktøjer, modeller og konkrete metoder, der hjælper dig med at løfte jeres lederes kommunikationskompetencer i situationer som strategiudrulning, forandringer og hverdagskommunikation.
Puk Scharbau, kommunikationsrådgiver og indehaver af Wiser Communication
 
Opsamling og tak for i dag
 

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af korte oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med lederkommunikationen i din organisation.
 
Efter kurset har du en konkret plan for de næste steps i dit udviklingsarbejde, og har fået masser af indsigt og inspiration med hjem. 
 
Du får tilsendt en digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Puk Scharbau
Kommunikationsrådgiver og indehaver
Wiser Communication
Puk er en erfaren kommunikationsrådgiver, der gennem de sidste 16 år har trænet mere end 5.000 ledere i mere end 150 virksomheder. Puk har været med til at udvikle lederkommunikationsformater og værktøjer til en række danske virksomheder, og de seneste år har hun været lead trainer i kommunikation og præsentationsteknik for ledere i Novo Nordisk i både danske og udenlandske afdelinger. Puk designer og og faciliterer processer, som optimerer kommunikationskompetencer, styrker ledelse og kultur og implementerer forandringer.
Gitte Rosholm
Head of Strategic Projects
Nordea
Gitte Rosholm, Head of Strategic Projects, Group Communication, er med inspiration bygget på best practice og erfaringer fra en lang række andre virksomheder, lykkes med at skabe rammen for en ny lederkommunikationskultur med klare forventninger, intuitive værktøjer og ledere der kan selv.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 22. oktober 2020, kl. 9.15-15.00

Hvor?
Via Zoom

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). .
 
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge.
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Ditte Havelund på 26 36 27 83. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Sådan finder du

Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

12746 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 22. oktober 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Puk Scharbau
Kommunikationsrådgiver og indehaver
Wiser Communication
Gitte Rosholm
Head of Strategic Projects
Nordea

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.