Hvordan udvikler du strategien for jeres kommunikation, så den er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Hvordan sikrer du, at strategien er et aktivt værktøj for organisationens kommunikation? Bliv skarpere på essensen af, hvad der skaber en god strategi, hvordan du udvikler jeres kommunikation strategisk og hvordan du gør jeres egen kommunikationsstrategi mere effektiv i praksis, sammen med Kristoffer Kej og Peter Svarre.
Velkomst og introduktion til K-dagen
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum
Hvad skal vi med kommunikationsstrategien i dag?
Hvad er bestanddelene i en kommunikationsstrategi? Og hvordan sikrer du en rød tråd fra identifikation af forretningsmæssige udfordringer til konkrete indsatsområder? Kristoffer Kej giver en introduktion til kommunikationsstrategien som værktøj – herunder hvordan du får sat brugbare mål på dine indsatser, så du kan følge op på, om strategien virker og synliggøre værdien af kommunikationsafdelingens arbejde i hele organisationen og over for ledelsen.
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople
Case: Hvad gør din strategi for kommunikationen god? - set med Bang & Olufsen
Hvordan skaber du en effektiv kommunikationsstrategi for ét af verdens stærkeste brands med et budget, der ikke er meget større end kommunikationsbudgettet hos en middelstor dansk kommune? Peter Svarre, global marketingdirektør hos Bang & Olufsen, indvier dig i arbejdet med kommunikations- og marketingstrategien i en virksomhed, vi alle kender som den kære gamle onkel; hyggelig, men også lidt affældig på sine gamle dage. Oplægget illusterer hvordan god strategi handler om at udnytte sine styrker, forstå sine svagheder og skabe retning og handling, som kan gøre en forskel.
I oplægget kommer Peter Svarre til at tale om forskellen på god og dårlig strategi, og hvordan man med rigtig gode strategier og brug af nye kommunikationskanaler kan udnytte en umiddelbar taberposition til sin fordel. God strategi handler ikke om at kaste om sig med visioner og missioner, men om at fokusere sin indsats og skabe konkret handling henimod målsætninger.
Peter Svarre, marketingdirektør i Bang & Olufsen
Frokost
Workshop: Lav den rigtige kommunikationsstrategi for din virksomhed eller organisation
Hvad skal strategien gøre for din virksomhed? Dét bør være det første spørgsmål i enhver strategiproces. For der findes ikke én skabelon for den rigtige strategi. Strategien er et værktøj, der skal løse nogle specifikke udfordringer for en virksomhed i en specifik situation – der måske forandrer sig hastigt. For nogen virksomheder skal strategien bare være én sætning, der beskriver en overordnet retning. Andre virksomheder har brug for en mere omfattende strategiformulering.
Gennem involverende øvelser og input fra sin mangeårige erfaring med strategiarbejde hjælper Kristoffer Kej dig og de andre deltagere med at reflektere over udfordringerne i netop jeres virksomhed og dermed også den rigtige strategiproces, eksempelvis: Hvem skal involveres, hvordan får vi de rigtige indsigter, og hvilket format skal strategien have?
Kristoffer Kej, direktør og partner i kommunikationsbureauet RelationsPeople
Afrunding og tak for i dag
Louise Grau, direktør og kursus- og netværksleder, Kforum
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.