Skab en mere effektiv kommunikationsstrategi

Hvordan udvikler du strategien for jeres kommunikation, så den altid er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Hvordan sikrer du, at strategien er et aktivt værktøj for organisationens kommunikation, som også kan realiseres i praksis? Bliv skarpere på essensen af, hvad der skaber en god strategi, hvordan du udvikler jeres kommunikation strategisk - og hvordan du gør jeres egen kommunikationsstrategi mere effektiv, sammen med Kresten Schultz Jørgensen, Kim Larsen og Peter Svarre.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Brug en dag på at blive skarpere i dit arbejde med jeres kommunikationsstrategi sammen med nogle af branchens mest erfarne og dygtigste strategiske rådgivere og praktikere indenfor kommunikation. 

På K-dagen får du fornyede værktøjer og indsigter til at løfte jeres kommunikation strategisk. Værktøjerne skal styrke dig i at sikre, at jeres kommunikationsstrategi altid er et aktivt redskab til at nå jeres ønskede resultater i forhold til jeres målgrupper, stakeholders, forretning og berettigelse. Du får sat retning og struktur på arbejdet med strategien. Og du får ny inspiration til, hvordan du kan forbedre jeres kommunikationsstrategi, så den også resulterer i den ønskede forskel i praksis.
 
Du bliver undervist af de to eksperter, Peter Svarre og Kresten Schultz Jørgensen, der har mange års erfaring med at udvikle og implementere strategier for kommunikationsindsatser og Corporate kommunikation. Derud over bliver du om formiddagen præsenteret for en inspirerende case af Kim Larsen fra Danske Bank. Om eftermiddagen omsætter du din nye viden i en miniworkshop om din egen udfordring med Kresten Schultz Jørgensen.
 
Tag med til K-dag om kommunikationsstrategi og:
  • Bliv skarp på, hvad essensen er i en god strategi
  • Få ny forståelse for, hvordan du løfter jeres kommunikation strategisk, og hvad det kan gøre for jeres forretning og resultater
  • Få råd om, hvad jeres kommunikationsstrategi skal indeholde, så den understøtter forretningens mål
  • Få fornyede værktøjer til, hvordan du løbende udvikler kommunikationsstrategien og planlægger processen og den konkrete kommunikation
  • Afprøv dagens værktøjer i praksis ved at arbejde aktivt med din egen strategi for jeres kommunikation
  • Få en unik mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også arbejder med  kommunikation og strategi.

Hvem er K-dagen for?
Dette kursus er for dig, der er involveret i eller har ansvar for at udvikle jeres strategi for kommunikation -  eller som skal formulere en kommunikationsstrategi for et specifikt område.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, fælles diskussioner og erfaringsdeling og kræver, at du deltager aktivt. På dagen arbejder vi med egne cases, ser på best practice og udveksler erfaringer. Forud for dagen vil du modtage en lille opgave, der sætter tanker igang om jeres eget strategiske kommunikationsarbejde.
 

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Marta Karolina Olsen, netværkschef, Kforum
 
Hvad gør din strategi for kommunikationen god
En god strategi kan løfte jeres kommunikation til nye højder, ved at den har klare formål, der gavner organisationen og forretningen - og ved at den samtidigt kan realiseres. En god strategi for din kommunikation er levende og konstant i spil. Der findes samtidig mange eksempler på dårlige, ligegyldige eller for generiske strategier indenfor kommunikation. Bliv klogere på, hvordan du undgår alle faldgruberne og de klassiske fejlslutninger indenfor strategiudvikling - samtidigt med at du får præsenteret de essentielle råd til at skabe den optimale strategi, der gør forskellen for netop din kommunikation. Peter Svarre præsenterer os for best practice og modeller, du kan bruge direkte i dit strategiske kommunikationsarbejde.  
Peter Svarre, Director of Digital Strategy, In2Media
 
Danske Bank og strategisk kommunikation i praksis

Hvad kan den rette kommunikationsstrategi forandre for din organisation - og hvad kræver det i praksis, når en ny strategi skal forbedre eller endda rette op på virksomhedens image? Her er der også forskel på, hvad der fungerer i teori og i praksis. Med udgangspunkt i Danske Banks arbejde med at forbedre sit omdømme ovenpå efterdønningerne af finanskrisen og "new normal" - kampagnen og sit arbejde for små og store virksomheder i ind og udland vil Kim dele sine  erfaringer med at udvikle og realisere strategi i praksis og give gode råd til ambitiøse kommunikationsfolk. 

 

Frokost

 
Sådan sikrer du retning og involvering i din kommunikationsstrategi
Successen for din kommunikationsstrategi hænger tæt sammen med, om den understøtter de rette mål, og om det lykkes at føre den ud i livet. Her er forankring og formidling nøglen, sammen med evnen til at måle og dokumentere resultaterne. Strategiens formål skal være afklaret, du skal forstå alle præmisser, I agerer på, og forstå at medtænke målgrupperne, kanalerne, formaterne og deres samspil. Men du skal også sikre dig, at ledelsen og organisationen arbejder med på målsætningerne i jeres kommunikationsstrategi. Hvem skal involveres, hvordan skal du organisere rollerne og processerne? Og hvordan skaber du tilslutning og fælles fodslag? Kresten Schultz Jørgensen præsenterer dig for det, der skal til, for at kommunikationsstrategien lykkes. 
Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, Lead Agency

Miniworkshop: Kommunikationsstrategien og din egen udfordring
I en workshop faciliteret af Kresten Schultz Jørgensen tager vi udgangspunkt i din egen kommunikationsudfordring. Du arbejder med værktøjerne, modellerne og metoderne, du har fået præsenteret og introduceret i løbet af dagen. Her omsætter du dem i praksis, og kommer således hjem med fornyede indsigter og idéer til at skabe flere resultater med jeres kommunikationsstrategi og gøre den mere effektiv. 
Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, Lead Agency
 

Udbytte

Efter denne K-dag kan du, dine kollegaer og jeres organisation:
  • Se essensen i, hvad der gør en strategi for jeres kommunikation god
  • Forstå, hvordan I løfter jeres kommunikation strategisk, så det skaber de ønskede resultater
  • Sikre, at jeres strategi for kommunikationen understøtter forretningen og organisationens mål
  • Kende og anvende værktøjer til løbende at udvikle, måle på og omsætte jeres kommunikationsstrategi
  • Planlægge processen og den konkrete indsats for at realisere jeres kommunikationsstrategi.
 

Mød

Peter Svarre, Director of Digital Strategy, In2Media
Peter har arbejdet med strategi, digitale og sociale medier i knap 20 år. I dag er han direktør for digital strategi på bureauet In2Media i København. Tidligere har Peter arbejdet som leder, strateg og digital rådgiver på bureauer som Hello Group, DDB Denmark, Framfab, for analysehuset Instadia og for mediehuse som JP og theglobe.com i New York. Som selvstændig konsulent udkom Peter på Gyldendal i 2012 med sin roste bog "Den perfekte storm". Peter har rådgivet virksomheder som Nike, Carlsberg, JP Morgan og Novo Nordisk, og ved om nogen, hvad der kendetegner en god strategi.
 
Kim Larsen, Senior Vice President, Danske Bank

Kim Larsen er blandt de mest erfarne strateger indenfor kommunikationsledelse. Han har mere end 13 års erfaring som konsulent med speciale i issues management, krisekommunikation og public affairs, senest som administrerende direktør i Burson-Marsteller Danmark.  Siden 2013 har Kim arbejdet for Danske Bank, hvor han er Head of Group External Relations med ansvar for bankens eksterne kommunikation, herunder public affairs og medierelationer, og Kim er desuden "særlig rådgiver" for bankens administrerende direktør Thomas F. Borgen. 
 

Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, Lead Agency
Kresten er ekspert i PR, Public Affairs, strategi, ledelse og branding. Kresten har siden 2007 været direktør i  bureauet Lead Agency i København, som han er stifter og ejer af. Tidligere har Kresten blandt andet været fuldmægtig i Undervisningsministeriet, debatredaktør på Politiken, nordisk og baltisk kommunikationsdirektør i Coca-Cola samt Salgs- og kommunikationsdirektør på Det Kgl. Teater. Kresten er også aktiv i flere virksomhedsbestyrelser. Han har gennem adskillige år arbejdet med strategisk kommunikation, underviser i strategisk kommunikation på CBS og skrevet flere bøger om emnet.
 
Peter Svarre
Forfatter, foredragsholder og digital strategikonsulent
Selvstændig
Kim Larsen
Senior Vice President
Danske Bank
Kresten Schultz Jørgensen
Administerende direktør
Lead Agency

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 22. oktober fra kl. 9.15 - kl. 16.15. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad. Tidspunktet passer med lyntoget fra Fyn og Jylland. 

Hvor?
Centralt i København - mere info senere. 
 
Hvad skal jeg have med?
Forud for K-dagen vil du modtage en lille opgave målrettet jeres egen strategi for kommunikationen, der sætter tanker i gang, som du skal medbringe på dagen.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt - klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Marta Karolina Olsen på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Hos Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,6/5
Dato:
Torsdag 22. oktober 2015
Tidspunkt:
9.15-16.15
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Peter Svarre
Forfatter, foredragsholder og digital strategikonsulent
Selvstændig
Kim Larsen
Senior Vice President
Danske Bank
Kresten Schultz Jørgensen
Administerende direktør
Lead Agency

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.