Kursus: Få styr på dit interne kanalmix

Styrk de interne kanaler

På denne K-dag arbejder vi med, hvordan du får mest muligt ud af de kommunikationskanaler der er i, og udenfor din organisation. Intern kommunikation står overfor store forandringer. Takket være den digitale udvikling, så er kanaludvalget steget eksplosivt og med det også måden vi kommunikerer på og fanger opmærksomhed på. Det er ikke længere kun et spørgsmål om at skrive en artikel til et internt, lukket medie, men også om at tænke eksterne kanaler ind, som eksempelvis LinkedIn og Instagram.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

For at få success med den interne kommunikation handler det i dag i langt højere grad om at møde målgruppen hvor de er og ikke hvor ”vi” er. Det stiller store krav til dig som K-rådgiver, da du skal vide hvilke kanaler der virker hvornår og hvordan – og hvordan du laver indhold der virker i kanalerne.

På dagen kommer vi til at arbejde med hvilke formål og mål der er for den interne kommunikation og kanalerne. Vi vil se på, hvilket indhold der passer hvor, og hvordan du møder målgruppen hvor de er.

Vi vil desuden se på inspirerende cases fra andre organisationer der bruger kanaler på en innovativ måde.

Herudover får du:  

  • Forståelse for, hvilke muligheder og udfordringer den digitale udvikling giver intern kommunikation. Vi vil både se på, hvordan kanalerne har udviklet sig, men også på hvad udviklingen betyder for hvordan man laver indhold.

  • Værktøjer, modeller og metoder til at levere værdiskabende og engagerende intern kommunikation. Som en del af dette ser vi på, hvordan vi bør måle på effekten af intern kommunikation.

  • Et nyt mindset der fokuserer på, hvordan intern kommunikation kan være med til at levere gode medarbejderoplevelser (Employee Experience)

K-dagen er for dig, der sandsynligvis er kommunikationsrådgiver i en privat eller offentlig organisation og enten leverer indhold eller har en rådgivende rolle i organisationen. 

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum

Hvad er god intern kommunikation?
Vi ser på hvordan den digitale udvikling påvirker måden vi kommunikerer på. Hvad betyder den digitale udvikling for fx formålet med intern kommunikation? Og hvordan ser fremtiden ud for intern kommunikation?

Case: Arla
Gitte Ry Mathiasen arbejder til dagligt med intern kommunikation i Arla Foods, hvor hun til dels driver forandringskommunikation i det treårige transformationsprogram, Calcium og derudover yder kommunikationssupport til CEO, Peder Tuborgh.

Gitte vil med konkrete eksempler give inspiration til, hvordan du med få midler kan drive en kreativ kommunikation i en forandringsproces. Gitte vil dele ud af både de succesfulde men også de knap så succesfulde tiltag.
 

Formål og mål med kanalerne
Vi ser på en lang række forskellige kanaler og gennemgår formål og mål med kanalerne. Her vil du lære metoder til at skabe dit eget overblik over de kanaler, du har til rådighed i din organisation.

Workshop: Lav din egen kanalmatrix
Her vil du arbejde med at skabe et overblik over dit nuværende kanalmatrix og din fremtidige ønskede tilstand. Du vil få mulighed for at vende dine idéer på dagen med både de andre deltagere og underviseren. Formålet er, at lave en konkret plan for at løfte den interne kommunikation i din organisation og som du kan tage med hjem og arbejde videre med.

Du får en introduktion til værktøjer og modeller der hjælper dig med at udarbejde overblikket.

Hvordan skaber vi indhold der er relevant?
Vi lever i en tid med ”information overload” og hvor man altid kun er et klik væk fra noget der kunne være endnu mere interessant. Hvordan skal vi forholde os til dette når vi laver indhold til vores kanaler? Og kan vi drive egentlig adfærd ved at producere indhold? I hvilke afgørende øjeblikke i medarbejderens hverdag kan vi spille en afgørende rolle? Her vil du få tilbudt en ny tilgang til at tænke indholdsproduktion, som i høj grad har fokus på at intern kommunikation skal skabe helt konkret forretningsværdi.

Workshop: Løs en konkret case
Du vil få mulighed for at løse en konkret konkret kommunikationsudfordring, som du sidder med i din organisation. Du vil arbejde med de værktøjer og metoder, som du har lært på dagen, og øvelsen giver dig mulighed for at gå hjem med en konkret plan til implementering.

Opsamling og tak for i dag
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med at udvikle den interne kommunikation, og især sammensætningen af dine kommunikationskanaer, i din organisation.

Efter kurset har du fået et overblik over hvordan du kan optimere på dine interne kommunikationskanaler, og har fået masser af indsigt og inspiration med hjem. 

Du får tilsendt en digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Jonas Bladt Hansen
Rådgiver
Inversus
Gitte Ry Mathiasen
Corporate Communication Manager
Arla
Gitte Ry Mathiasen arbejder til dagligt med intern kommunikation i Arla Foods, hvor hun til dels driver forandringskommunikation i det treårige transformationsprogram, Calcium og derudover yder kommunikationssupport til CEO, Peder Tuborgh.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 10. september 2019. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får også 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marianne Weng på 30 93 33 45. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

11751 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 10. september 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 

Kontakt

Mød

Jonas Bladt Hansen
Rådgiver
Inversus
Gitte Ry Mathiasen
Corporate Communication Manager
Arla

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.