Velkomst og introduktion til dagen
Louise Grau, Kforum
Integrerede kampagner: fra offline til allround-tænkning
Hvordan tilrettelægger du bedst en kampagne, der møder jeres målgruppe, hvor de er? Katrine Thielke tager os med ind i de integrerede kampagners univers og byder på modeller og metoder til at skabe det bedste grundlag for jeres kampagne. Hun giver et overblik over, hvilke muligheder du har for at brede din kampagne ud i digitale og sociale medier og indvier os i, hvad det kræver af dig og dine kolleger, når I skal skabe rammerne om kommunikation, der involverer målgruppen. Vi ser eksempler på best practice og arbejder med, hvordan man bedt skaber sammenhæng mellem online- og offline aktiviteter.
Katrine Thielke er seniorkommunikationsrådgiver i Advice a/s og arbejder med at udvikle integrerede kampagner. Hun er desuden ekspert i sociale medier
DSB S-tog: integreret kommunikation, der virker
Hos DSB S-tog arbejder Line Nielsen med at sætte de enkelte kommunikationsdiscipliner i spil i forhold til kundens situation. Det skaber integreret kommunikation, der virker. Hun tager os med bag udvalgte kampagner og løfter sløret for de værktøjer, som man kan tage i brug, når man skal skabe effektive integrerede kampagner. Og så giver hun input til, hvordan man bedst forankrer det integrerede tankesæt i organisationen – et arbejde, der kan være overraskende svært.
Line Nielsen er afdelingsleder i DSB S-tog salgssupport. Hun står i spidsen for en bred række af kampagner lige fra trafikinformation ved store ændringer til kampagner med markant og målbar effekt på salget.
Frokost
Præcise indsatsområder til en bred målgruppe
Kendskab og brug af den fælles offentlige sundhedsportal sundhed.dk er målet for de kampagner, som Morten Godiksen sætter i søen. Men selvom borgerportalen lever online, er det de kampagner, som kommer hele vejen rundt i kanal-universet, der giver de bedste resultater. Få et indblik i, hvordan sundhed.dk rammer en meget bred målgruppe ved hjælp af præcist udvalgte indsatsområder, der vækker nysgerrighed – og hvordan de med stramt koordinerede budskaber inviterer målgruppen ind i et online-univers ved hjælp af både online- og offline-redskaber.
Morten Godiksen, kommunikations- og netværkskoordinator, sundhed.dk
Mini-workshop
Vi lader os inspirere af hinandens yndlingskampagner, ser eksempler på best practice og definerer, hvad det er for virkemidler, der ligger bag de kampagner, som har ramt os. Og så forsøger vi at oversætte det til løsninger på vores egne udfordringer.
Inspirationstur
Hvilke kampagner sætter dagsordenen, hvordan arbejder de bedste, de vildeste og de mest effektive? Katrine Thielke tager os med på en afsluttende inspirationstur i kampagnernes verden, der efterlader os med gode ideer.
Katrine Thielke