Skab kampagner, der virker: Fra plakat til Facebook

Du skal have din målgruppe til at gøre noget andet, end de plejer, du skal rekruttere nye elever, du skal øge kendskabet til jeres brand - eller du skal lave en helt anden form for kampagne. Men hvordan møder du bedst din målgruppe, hvor de er? Skal du lægge størst vægt på offline eller online aktiviteter – og hvordan tænker du ægte integreret og får alle kanaler til at spille sammen? Skal målgruppen involveres eller ligefrem deltage i kampagnen – og hvordan sikrer du, at I lykkedes med at få målgruppen til at deltage aktivt, hvis det er målet?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 
Kom til K-dag om kampagner, der integrerer off- og onlineaktiviteter og få inspiration til, hvordan du bedst tilrettelægger en effektiv kampagne. Få viden om, hvordan online og offline kommunikation bedst spiller sammen, og hvad det kræver af jer, når I inddrager sociale medier.
 
På K-dagen får du:  
 
  • viden om, hvilken analyse du bedst lægger til grund for en integreret kampagne
  • inspiration til, hvordan du går fra kanalfokus til et blik på din målgruppers adfærd
  • overblik over, hvilke muligheder du har digitalt. Hvad er best practice?
  • mulighed for at møde andre, der arbejder med kampagner, udveksle erfaringer og øge dit netværk
 

Program

 
Velkomst og introduktion til dagen
Louise Grau, Kforum
 
Integrerede kampagner: fra offline til allround-tænkning
Hvordan tilrettelægger du bedst en kampagne, der møder jeres målgruppe, hvor de er? Katrine Thielke tager os med ind i de integrerede kampagners univers og byder på modeller og metoder til at skabe det bedste grundlag for jeres kampagne. Hun giver et overblik over, hvilke muligheder du har for at brede din kampagne ud i digitale og sociale medier og indvier os i, hvad det kræver af dig og dine kolleger, når I skal skabe rammerne om kommunikation, der involverer målgruppen. Vi ser eksempler på best practice og arbejder med, hvordan man bedt skaber sammenhæng mellem online- og offline aktiviteter.
Katrine Thielke er seniorkommunikationsrådgiver i Advice a/s og arbejder med at udvikle integrerede kampagner. Hun er desuden ekspert i sociale medier
 
DSB S-tog: integreret kommunikation, der virker
Hos DSB S-tog arbejder Line Nielsen med at sætte de enkelte kommunikationsdiscipliner i spil i forhold til kundens situation. Det skaber integreret kommunikation, der virker. Hun tager os med bag udvalgte kampagner og løfter sløret for de værktøjer, som man kan tage i brug, når man skal skabe effektive integrerede kampagner. Og så giver hun input til, hvordan man bedst forankrer det integrerede tankesæt i organisationen – et arbejde, der kan være overraskende svært.
Line Nielsen er afdelingsleder i DSB S-tog salgssupport. Hun står i spidsen for en bred række af kampagner lige fra trafikinformation ved store ændringer til kampagner med markant og målbar effekt på salget.
 
 
Frokost
 
Præcise indsatsområder til en bred målgruppe
Kendskab og brug af den fælles offentlige sundhedsportal sundhed.dk er målet for de kampagner, som Morten Godiksen sætter i søen. Men selvom borgerportalen lever online, er det de kampagner, som kommer hele vejen rundt i kanal-universet, der giver de bedste resultater. Få et indblik i, hvordan sundhed.dk rammer en meget bred målgruppe ved hjælp af præcist udvalgte indsatsområder, der vækker nysgerrighed – og hvordan de med stramt koordinerede budskaber inviterer målgruppen ind i et online-univers ved hjælp af både online- og offline-redskaber.
Morten Godiksen, kommunikations- og netværkskoordinator, sundhed.dk
 
Mini-workshop
Vi lader os inspirere af hinandens yndlingskampagner, ser eksempler på best practice og definerer, hvad det er for virkemidler, der ligger bag de kampagner, som har ramt os. Og så forsøger vi at oversætte det til løsninger på vores egne udfordringer.
 
Inspirationstur
Hvilke kampagner sætter dagsordenen, hvordan arbejder de bedste, de vildeste og de mest effektive? Katrine Thielke tager os med på en afsluttende inspirationstur i kampagnernes verden, der efterlader os med gode ideer.
Katrine Thielke 
 
 

Mød

Katrine Thielke
Ekstern lektor (KU) & digital rådgiver
Katrine Thielke
Morten Godiksen
Kommunikations- og Netværkskoordinator
Den fælles offentlige sundhedsportal, Sundhed.dk
Line Nielsen
Afdelingschef, Salgssupport, DSB S-tog a/s

Praktisk

 
Hvornår?

K-dagen finder sted torsdag 29. september kl. 9.15-16.15. 
Kom fra kl. 8.45 til kaffe & croissanter. Vi begynder kl. 9.15 præcis.


 
Hvor?

Det sker i RUMMET i Republikken, Vesterbrogade 24, 1606 København V
 
 
Hvordan tilmelder jeg mig?
Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er 4.900 kr. ekskl. moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
 
Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 63. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk  
 
Sådan finder du
RUMMET i Republikken
Vesterbrogade 24, 1.,
1620 København V

FAQ

15931 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 29. september 2011
Tidspunkt:
9.15-16.15
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Katrine Thielke
Ekstern lektor (KU) & digital rådgiver
Katrine Thielke
Morten Godiksen
Kommunikations- og Netværkskoordinator
Den fælles offentlige sundhedsportal, Sundhed.dk
Line Nielsen
Afdelingschef, Salgssupport, DSB S-tog a/s

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.