Kommunikationskursus hos Kforum om ledelsesrådgivning, virtuelt samarbejde og visuel kommunikation

Styrk den interne kommunikation med nye metoder

Den interne kommunikation skal plejes og udvikles for at vi fortsat kan kommunikere effektivt med hinanden og styrke det interne samarbejde. Kom til K-dag og få nye værktøjer og metoder til at udvikle den interne kommunikationsindsats.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Intranettet er i skarp konkurrence med medarbejdernes Facebook-feed, og ledelsens budskaber skal motivere og være i øjenhøjde. Det skal være endnu lettere at videndele på tværs af afdelinger og landegrænser, og kommunikationen skal være kort, præcis og visuel. Så hvor og hvordan kan vi sætte ind? Hvordan gør vi kommunikationen mellem medarbejderne endnu mere effektiv? Og hvordan udvikler og udfordrer vi bedst de klassiske kommunikationskanaler, så informationerne bliver mere tilgængelige, attraktive og visuelle?
 
Tag med til K-dag og få indblik i og værktøjer til den interne kommunikation, som både giver effekt i organisationen og synlighed for kommunikationsarbejdet.
 
På K-dagen får du:
  • Metoder og inspiration til, hvordan du rådgiver din leder, så organisationens budskaber bliver formidlet i øjenhøjde
  • Indblik i nye samarbejdsværktøjer og ekspert-bud på, hvordan du bedst drager nytte af dem 
  • Værktøjer til at skabe mere effektiv og visuel kommunikation - blandt andet gennem video
  • Unik indsigt i, hvordan andre virksomheder og organisationer arbejder med at udvikle den interne kommunikation
 

 
K-dagen er for dig, der:
arbejder med intern kommunikation i en offentlig eller privat organisation, hvor der er et ønske om at udvikle kommunikationsindsatsen. Måske er du ansvarlig for jeres intranet eller har en afgørende rolle i jeres strategiudrulning og lederkommunikation. Dagen veksler mellem oplæg, diskussion, øvelser og erfaringsudveksling.

Program

Bliv en bedre rådgiver og skab fælles fodslag med nye værktøjer
Når den nye strategi eller organisationens kernebudskaber skal formidles, bliver k-afdelingens kommunikationskorps for alvor sat i gang. Og det stiller ekstra krav til dig i den interne kommunikation. For hvordan får du bedst klædt mellemlederen på til at tage ansvar, forstå og kommunikere ledelsens budskaber? Og hvordan får du gjort det på en måde, så organisationens øvrige medarbejdere er med på forandringen? Kasper Beck Steensen giver dig et nyt blik på et kendt felt og konkrete værktøjer til et abstrakt problem, der rækker ud over tunge strategi-slides. Du får indblik i, hvordan andre har grebet ledelsesrådgivning an, som du kan omsætte til jeres behov.
Kasper Beck Steensen, Partner & Senior Communication Advisor hos kommunikationsbureauet Open.
 
VELUX Gruppen breder kommunikationen ud med Digital Workplace
VELUX Gruppen står midt i implementeringen af et nyt, globalt intranet koblet med Yammer og SharePoint – et Digital Workplace - der forventes at have stor indflydelse på den interne kommunikation. Med så kompleks en forandring siger det sig selv, at al kommunikation og planlægning er nøglen til at opnå succes med projektet. For ét er den tekniske del og formidlingen af det nye intranet. Noget helt andet er den rejse mod en mere kommunikerende organisation, som medarbejdere og ledere skal ud på. Line Møller Hansen giver dig et unikt indblik i VELUX' arbejde med et globalt, socialt intranet. Du får indblik i både udfordringer, succeser og konkrete tiltag og påvirkningen af den interne linjekommunikation, som det nye intranet vil føre med sig.
Line Møller Hansen, Communications Advisor, VELUX Gruppen
 
Frokost
 
Optimér samarbejde og vidensdeling med virtuelle værktøjer
Der ligger et enormt og uforløst potentiale i organisationens interne samarbejdsprocesser. Så hvordan undgår vi, at videndelingen havner i indbakken, og at projektgrupperummet på intranettet ligger dødt efter to uger? Working Virtual har taget temperaturen på det virtuelle samarbejde i de danske virksomheder. Med udgangspunkt i analysen VS14 giver Michael Rønde dig indblik i tendenser og muligheder, og kommer med sit bud på, hvordan man bedst kan drage nytte af dem. Vi diskuterer kommunikationsafdelingens rolle i det virtuelle samarbejde, og Michael indvier dig i de behov og ansvarsområder, han mener er nødvendige, når det virtuelle samarbejde skal forankres i organisationen. Vi ser på potentialer og faldgruber, og du får Michaels bud på, hvordan man konkret går til værks. 
Michael Rønde Thomsen, partner og direktør, Working Virtual. Michael har mere end 10 års erfaring med virtuelt samarbejde og ledelse i organisationer. 
 
Tal i billeder i den interne kommunikation
Det er ikke kun jeres kunder, der lider af informations-overload. Det samme gør sig gældende for medarbejderne. Så hvis organisationens kernebudskaber skal nå ud til medarbejderne, må I i den interne kommunikation være i stand til at kommunikere kort, præcist og visuelt. Anne Mette Dam Thrane gør dig klogere på, hvordan I kan komme i gang med at kommunikere i video, som I selv er i stand til at producere på mobilen. Du får et lynkurus i, hvordan du opbygger den gode video-fortælling, og du bliver introduceret til de vigtigste, tekniske finesser.
 
Vi afprøver den nye læring i praksis i en mini-workshop, hvor vi gruppevis laver små optagelser på mobilen. Anne Mette giver feedback, og vi sparrer på hinandens resultater.
Anne Mette Dam Thrane, videojournalist og kommunikationsrådgiver hos Operate A/S.
 
Afslutning og tak for i dag
Karen Lillelund Knudsen, kursus- og netværksleder, Kforum
 

Udbytte

Efter denne K-dag har du og din organisation:
  • Fået ny viden og værktøjer til at gøre den interne kommunikation mere tidssvarende og involverende
  • Lært hvordan I effektivt og visuelt får budskaberne ud til medarbejderne
  • Diagnosticeret, hvor og hvordan I kan sætte ind i forhold til at optimere videndelingen i jeres organisation
 

Mød

Kasper Beck Steensen er partner og senior kommunikationsrådgiver hos kommunikationsbureauet Open, hvor han har mere end 10 års rådgivererfaring. Kasper arbejder med forandringskommunikation og med at nedbryde besværligt forretningssprog til forståelig kommunikation i øjenhøjde. 
 
Line Møller Hansen er Communications Advisor hos VELUX-gruppen og har mange års erfaring med ledelsesrådgivning og strategisk kommunikation - bl.a. fra KMD og som selvstændig konsulent. Line arbejder med forandrings- og medarbejderkommunikation med fokus på involvering. Hos VELUX har Line en afgørende rolle i implementering og udrulning af et nyt, globalt intranet, som skal samle organisationen og ændre arbejdsgange på tværs af afdelinger og lande.
 
Michael Rønde Thomsen er partner og direktør i Working Virtual. Han har mere end 10 års erfaring med virtuelt samarbejde og ledelse i store organisationer. Han er desuden en erfaren forretningsudvikler, foredragsholder og underviser.
 
 
Anne Mette Dam Thrane er videojournalist og kommunikationsrådgiver hos Operate A/S og har mange års erfaring som producer og videojournalist. Hun underviser i videoproduktion og har lavet alt fra branding-, informations- og instruktionsfilm til web-tv og kampagnefilm for diverse medier og en lang række private og offentlige kunder. Anne Mette er uddannet tv- og medietilrettelægger fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Line Møller Hansen
Communications Advisor
VELUX A/S
Kasper Beck Steensen
Partner & Senior Communication Advisor
Open
Anne Mette Dam Thrane
Producer, videojournalist og social media manager
Michael Rønde Thomsen
Partner og direktør
Working Virtual.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen tirsdag den 1. december 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger når vi når tættere på kursusdatoen.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvad skal jeg medbringe?
En fuldt opladt smartphone, som du kan bruge til at lave optagelser på, når vi på dagens sidste del kaster os ud i mobilvideo.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.sal,
1610 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Tirsdag 1. december 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Line Møller Hansen
Communications Advisor
VELUX A/S
Kasper Beck Steensen
Partner & Senior Communication Advisor
Open
Anne Mette Dam Thrane
Producer, videojournalist og social media manager
Michael Rønde Thomsen
Partner og direktør
Working Virtual.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.