Få styr på dit interne kanalmix

Skab effektiv intern kommunikation med digitale kanaler

Udvalget af digitale kanaler til intern kommunikation er eksploderet – ikke mindst under COVID-19, hvor brugen af digitale kanaler er vokset markant. Vi ser nærmere på de mange kanalmuligheder og dykker ned i fordelelen ved de mest udbredte.

Om K-dagen

For at få succes med den interne kommunikation handler det i dag i langt højere grad om at møde målgruppen, hvor de er, og ikke hvor ”vi” erDet stiller store krav til dig som k-rådgiver, da du skal vide, hvilke kanaler der virker hvornår og hvordan – og hvordan du laver indhold, der virker i kanalerne.
 
På dagen kommer vi til at arbejde med, hvilke formål og mål der er for den interne kommunikation og kanalerne. Vi vil se på, hvilket indhold der passer hvor, og hvordan du møder målgruppen, hvor de er.
 
Herudover får du:  
  • Forståelse for, hvilke muligheder og udfordringer den digitale udvikling giver intern kommunikation. Vi vil både se på, hvordan kanalerne har udviklet sig, og dykke ned i nogle af de nyeste kanaler.
 
  • Værktøjer, modeller og metoder til at levere værdiskabende og engagerende intern kommunikation. Som en del af dette ser vi på, hvordan vi bør måle effekten af intern kommunikation.
 
  • Masser af inspiration til udvikling af engagerende indhold til digitale kanaler.
K-dagen er for dig, der sandsynligvis er kommunikationsrådgiver i en privat eller offentlig organisation og enten leverer indhold eller har en rådgivende rolle i organisationen. 

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
  
Trends og tendenser i den interne kommunikation
Vi starter med at se på, hvordan den interne kommunikation har udviklet sig. Her kommer vi ikke uden om den digitale udvikling, som har rykket gevaldigt ved både måden, vi kommunikerer på, og forventningen til, hvad god kommunikation er.
 
De interne kanaler
Vi ser på udviklingen i interne kommunikationskanaler og går i dybden med nogle af de nyere kanaler, der kan være med til at løfte den interne kommunikation. Vi vil også se på de mere traditionelle og på, hvordan de kan sættes i spil i den nye kontekst.
 
Øvelse: Lav din egen kanalmatrix
 ”Vil du hjælpe mig med at lave en artikel til intranettet?” er et ofte stillet spørgsmål, når man arbejder med intern kommunikation. Men en artikel på intranettet har sjældent den effekt, mange tror. Derfor får du tid og mulighed til at udvikle din egen kanalmatrix – både med kanaler, som du har i dag, og kanaler, du gerne kunne tænke dig i morgen. Du vil kunne bruge matrixen til at hjælpe organisationen med at få et overblik over, hvilke kanaler I egentlig har til rådighed, eller som udgangspunkt for en drøftelse i den interne kommunikationsafdeling om, hvordan I bør bruge kanalerne i forhold til hinanden.
 
Hvordan skaber vi indhold, der er relevant?
Vi lever i en tid, hvor kampen om opmærksomhed aldrig har været større. Hvad betyder det for den interne kommunikation, og hvordan skal vi forholde os til dette, når vi laver indhold til vores kanaler? I hvilke afgørende øjeblikke i medarbejderens hverdag kan vi spille en afgørende rolle? Du vil få masser af inspiration med eksempler på, hvad andre virksomheder har gjort.
 
Her vil du få tilbudt en ny tilgang til at tænke indholdsproduktion, hvilken i høj grad har fokus på, at intern kommunikation skal skabe helt konkret forretningsværdi.
 
Øvelse
Du vil blive introduceret for en indholdsmatrix, som du skal bruge til at udfordre dig og din måde at arbejde med intern kommunikation på. Kan du eksempelvis løfte informationstunge nyhedsbrev til et mere underholdende format, der rent faktisk får opmærksomhed?
 
Opsamling og tak for i dag

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med at udvikle den interne kommunikation, især sammensætningen af dine kommunikationskanaler i din organisation.

Efter kurset har du fået et overblik over, hvordan du kan optimere dine interne kommunikationskanaler, og masser af indsigt og inspiration med hjem. 

Du får tilsendt et digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Jonas Bladt Hansen
Rådgiver
Inversus

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 25. november 2021, kl. 9.15-16.

Hvor?
Kommunikationsforum A/S
GL. Kongevej 3E, 4. sal, Baghuset
1610 København V
Ved øgede coronarestriktioner i efteråret forbeholder vi os retten til at afvikle kurset digitalt.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden. 
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv NGO-rabat i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud. 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest 4 uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Ditte Havelund på 26 36 27 83. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du

Kforum,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
15633 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kun få ledige pladser
Dato:
Torsdag 25. november 2021
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Tag en kollega med, og få 20 % rabat på den anden tilmelding.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Jonas Bladt Hansen
Rådgiver
Inversus

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.