Et social media-kursus om Instagram

Vind visuelt med Instagram

Festen er for længst flyttet til Instagram. Eksperterne ved det, og brugerne ved det. Du ved det sikkert også, men hvordan er det lige, at Instagram skal give forretningsmæssig værdi, og er det overhovedet anstrengelserne værd? Er din organisation overhovedet sexet nok til Instagram?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Faktum er, at flere og flere brands beviser, at det visuelle web ikke kun er til for undertøjsproducenter og Michelin-anretninger. Instagram er en mulighed for alle dem, der forstår spillets regler. Værdien ligger i den autenticitet, som Instagram tilbyder, hvis I tør blande jer i brugernes univers og lege med på Instagrams præmisser.
 
 
Tag med til kort K-dag og få viden om:
  • Mediets præmisser og brugernes forventninger på Instagram.
  • Hvordan du tilrettelægger den rigtige strategi for jeres Instagram-profil.
  • Hvordan du arbejder med Instragram i sammenhæng med jeres øvrige kommunikation og i kampagner.
  • Hvordan du helt konkret kommer i gang og arbejder med visuelt indhold, der rammer målgruppen.
 
 
 
Den korte K-dag er for dig, der enten lige har kastet dig over Instagram i faglig sammenhæng eller skal til at starte en Instagram-profil op. Du ønsker input til at skabe den rigtige retning og det rette indhold fra start og arbejde kontinueligt og professionelt med mediet. 
 
 

Program

Kl. 9.00 Velkommen
Louise Grau, direktør og kursusleder, Kforum
 
Vejen til succes på Instagram 
Du lærer, hvordan I arbejder strategisk og professionelt med Instagram. Hvad gælder særligt for det visuelle medie, hvilket formål skal jeres insta-indsats tjene, og hvilke målgrupper kan I forvente at ramme? Morten Nordstrøm tager os med hele vejen fra de strategiske overvejelser, over de taktiske muligheder til den praktiske udførsel. Vi ser på, om I skal arbejde corporate eller kampagneorienteret, hvordan I får den rette følgerskare, hvilken type indhold, I skal fokusere på og hvordan du helt konkret tilrettelægger jeres indsats. Vi kommer også kort ind på KPI'er og rapportering: Hvad skal I måle på og hvordan gør du det rent praktisk? 
 
Udfra oplægget relaterer du Mortens pointer til din egen kontekst, og vi arbejder med at finde konkrete løsninger på vores egne udfordringer. Vi ser også på, hvad der er godt content. Skal du have en fotograf til at visualisere det? Kan du selv? Og i så fald, hvordan? 
 
Morten Nordstrøm er social media manager hos Folkekirkens Nødhjælp og specialist i visuel kommunikation med hovedfokus på Instagram. Følg ham - ligesom 98.000 andre - på @mortenordstrom 
 
Københavnere deler deres by på Instagram
Da Københavns Kommune vandt titlen som Europas Grønne Hovedstad i 2014, kastede de sig ud på Instagram uden de store forudsætninger - og fik en succés til gengæld. Hør hvordan kommunen arbejder med at kommunikere vigtige budskaber og engagere borgerne, fx via kampagnen #delditkbh, hvor københavnerne har delt over 50.000 billeder af deres by. Hvad er omdrejningspunktet for indsatsen, hvordan kan man involvere sin målgruppe - og hvordan får man i det hele taget spredt ordet?
Ursula Bach (@ursulabach) er fotograf hos Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune og Instagram-ansvarlig for @SharingCph
 
 
Ca. kl. 12 Netværksfrokost

Udbytte

Efter dette Instagram-kursus kan du og din organisation:
 
  • Skabe tættere relationer til vigtige målgrupper via involvering og visuel formidling af vigtige budskaber.
  • Skabe større loyalitet til kunder, medlemmer eller brugere ved at give dem ny, visuel viden om jeres organisation.
 

Mød

Morten Nordstrøm er Social Media Manager hos Folkekirkens Nødhjælp og freelancer med speciale i visuel kommunikation med hovedfokus på Instagram, og at påvirke og nuancere digitale samtaler. 
Følg Morten på @mortenordstrom
 
Ursula Bach er Instagram-ansvarlig og fotograf hos Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune
Følg Ursula på @ursulabach
 
 
Ursula Bach
Fotograf og Instagram-ansvarlig

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Øresundsbron
Anonym
Øresundsbron
Anonym
Øresundsbron
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
Den korte K-dag løber af stablen torsdag den 5. marts 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter med en let netværksfrokost fra kl. 12.00.

Hvor?
K-dagen afholdes hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms).  Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
 

FAQ

13457 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 5. marts 2015
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Centralt i København, nærmere info følger
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Ursula Bach
Fotograf og Instagram-ansvarlig

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Øresundsbron
Anonym
Øresundsbron
Anonym
Øresundsbron
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.