Festen er for længst flyttet til Instagram. Eksperterne ved det, og brugerne ved det. Du ved det sikkert også, men hvordan er det lige, at Instagram skal give forretningsmæssig værdi, og er det overhovedet anstrengelserne værd? Er din organisation overhovedet sexet nok til Instagram?
Faktum er, at flere og flere brands beviser, at det visuelle web ikke kun er til for undertøjsproducenter og Michelin-anretninger. Instagram er en mulighed for alle dem, der forstår spillets regler. Værdien ligger i den autenticitet, som Instagram tilbyder, hvis I tør blande jer i brugernes univers og lege med på Instagrams præmisser.
Tag med til kort K-dag og få viden om:
-
Mediets præmisser og brugernes forventninger på Instagram.
-
Hvordan du tilrettelægger den rigtige strategi for jeres Instagram-profil.
-
Hvordan du arbejder med Instragram i sammenhæng med jeres øvrige kommunikation og i kampagner.
-
Hvordan du helt konkret kommer i gang og arbejder med visuelt indhold, der rammer målgruppen.
Den korte K-dag er for dig, der enten lige har kastet dig over Instagram i faglig sammenhæng eller skal til at starte en Instagram-profil op. Du ønsker input til at skabe den rigtige retning og det rette indhold fra start og arbejde kontinueligt og professionelt med mediet.
Kl. 9.00 Velkommen
Louise Grau, direktør og kursusleder, Kforum
Vejen til succes på Instagram
Du lærer, hvordan I arbejder strategisk og professionelt med Instagram. Hvad gælder særligt for det visuelle medie, hvilket formål skal jeres insta-indsats tjene, og hvilke målgrupper kan I forvente at ramme? Morten Nordstrøm tager os med hele vejen fra de strategiske overvejelser, over de taktiske muligheder til den praktiske udførsel. Vi ser på, om I skal arbejde corporate eller kampagneorienteret, hvordan I får den rette følgerskare, hvilken type indhold, I skal fokusere på og hvordan du helt konkret tilrettelægger jeres indsats. Vi kommer også kort ind på KPI'er og rapportering: Hvad skal I måle på og hvordan gør du det rent praktisk?
Udfra oplægget relaterer du Mortens pointer til din egen kontekst, og vi arbejder med at finde konkrete løsninger på vores egne udfordringer. Vi ser også på, hvad der er godt content. Skal du have en fotograf til at visualisere det? Kan du selv? Og i så fald, hvordan?
Morten Nordstrøm er social media manager hos Folkekirkens Nødhjælp og specialist i visuel kommunikation med hovedfokus på Instagram. Følg ham - ligesom 98.000 andre - på @mortenordstrom
Københavnere deler deres by på Instagram
Da Københavns Kommune vandt titlen som Europas Grønne Hovedstad i 2014, kastede de sig ud på Instagram uden de store forudsætninger - og fik en succés til gengæld. Hør hvordan kommunen arbejder med at kommunikere vigtige budskaber og engagere borgerne, fx via kampagnen #delditkbh, hvor københavnerne har delt over 50.000 billeder af deres by. Hvad er omdrejningspunktet for indsatsen, hvordan kan man involvere sin målgruppe - og hvordan får man i det hele taget spredt ordet?
Ursula Bach (@ursulabach) er fotograf hos Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune og Instagram-ansvarlig for @SharingCph
Ca. kl. 12 Netværksfrokost
Efter dette Instagram-kursus kan du og din organisation:
-
Skabe tættere relationer til vigtige målgrupper via involvering og visuel formidling af vigtige budskaber.
-
Skabe større loyalitet til kunder, medlemmer eller brugere ved at give dem ny, visuel viden om jeres organisation.
Morten Nordstrøm er Social Media Manager hos Folkekirkens Nødhjælp og freelancer med speciale i visuel kommunikation med hovedfokus på Instagram, og at påvirke og nuancere digitale samtaler.
Følg Morten på @mortenordstrom
Ursula Bach er Instagram-ansvarlig og fotograf hos Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune
Følg Ursula på @ursulabach
Hvornår?
Den korte K-dag løber af stablen torsdag den 5. marts 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter med en let netværksfrokost fra kl. 12.00.
Hvor?
K-dagen afholdes hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at
udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.