Styrk jeres kampagner med influencere

Styrk jeres kampagner med influencere

Vi stoler på vores netværk og andres talspersoner. Vi stoler ikke på brands. Brugen af influencere er derfor steget massivt over de seneste år. I takt med at det bliver mere og mere vanskeligt at udnytte data til at målrette kampagner, skal man som kommunikatør og marketingansvarlig finde andre veje. Her er et rigtigt godt bud at bruge influencere. For brugen af influencere virker, hvis det gøres rigtigt. Men selvom influencere kan udvide din målgruppe og skabe større engagement, er der også en række faldgruber, som kan koste dyrt, hvis ikke I har styr på markedsføringslov og reklameregler.

Om K-dagen

At bruge influencere i jeres kampagner kan hjælpe jer med at skabe troværdigt og engagerende indhold, fordi de kender deres målgruppe, og fordi deres følgere stoler på dem. Og lige præcis derfor er et samarbejde med en influencer en oplagt mulighed for at ramme jeres målgruppe på en ny og engagerende måde med indhold, der fanger deres opmærksomhed, samt mulighed for at nå nye målgrupper.
 
På kurset får du indsigt i, hvilken værdi samarbejde med influencere kan give jeres brand, og hvilke juridiske aspekter du skal være opmærksom på for ikke at træde forkert. Vi ser på både fordele og forbehold, når du vil lykkes med denne måde at udbrede dit budskab på. Samtidig får du praktiske tips til at vælge de rigtige og relevante influencere og opstarte et vellykket samarbejde med det helt rigtige pitch.
 
Dagen er en kombination af oplæg, gode og mindre gode eksempler fra virkeligheden, værktøjer, viden om, hvordan du måler på jeres indsats, og øvelser med udgangspunkt i konkrete cases. På den måde er du sikker på at få noget konkret med hjem, og du er klar til selv at varetage jeres samarbejde med influencere.
 
Kurset er for dig, der arbejder med kommunikations- og marketingkampagner, og som ønsker at udnytte en hurtigtvoksende og særdeles effektiv ”kanal” til at udbrede budskaber, kendskab, styrke brand eller sælge.

Program

Velkomst og introduktion til dagen
 
Influencer anno 2022
Vi starter dagen med en introduktion til, hvor vi står med influencere i dag. Området har udviklet sig med lynets hast, så det, du vidste i går, er ikke nødvendigvis det, der gælder i dag. Vi ser på de forskellige typer af influencere – der findes alt fra mikro og nano til de helt store. Vi ser på de kanaler, influencere kommunikerer på, hvilke i dag tæller alt fra Instagram til TikTok og YouTube.
 
Typer af kampagner
Der findes mange former for kampagner. Vi ser nærmere på de 5-6 mest anvendte og belyser deres styrker og svagheder både i forhold til budskaber, og hvilke målgrupper de fungerer til.
 
Find det rette match
Få viden om og værktøjer til at finde en eller flere influencere, der matcher dit brand og budskab, så du får mest ud af dine annoncekroner. Jo bedre match, jo større effekt har kampagnerne, og du kan udvikle langt bedre indhold i samarbejde med influenceren, hvilket potentielt også kan genbruges i andre kanaler og dermed spare dig for udgifter til kreativ konceptudvikling til andre platforme.
 
Frokost
 
Reklameregler og markedsføringsloven
Reglerne og lovgivningen på området er ofte en gråzone. Men det er dit ansvar at have styr på det. Vi får besøg af
Marie Asmussen, specialkonsulent, cand.jur. hos Forbrugerombudsmanden, som vil gøre gråzonen mindre grå og mere gennemskuelig, så du nemt kan komme rigtigt og sikkert fra start.
 
Det gode pitch
En helt central del af et godt samarbejde er et godt start-pitch. Du får en gennemgang af, hvad et pitch er, hvordan det udarbejdes, og hvornår og hvordan det introduceres til potentielle samarbejdspartnere. Du får også lov at se de gode eksempler på, hvordan det kan gøres.
 
Prissætning vs. udbytte
Mange har en forestilling om, at brugen af influencere kræver kæmpe budgetter. Men gøres det godt, kan du får store resultater for små beløb. Samtidig kan du med den rette influencer få udviklet kreativt indhold, som kan bruges på andre kanaler. Vi ser på priseksempler, og hvad du kan få for pengene.
 
Kontrakt og aftale
De formelle rammer for et samarbejde skal munde ud i en egentlig kontrakt. Du får hjælp til, hvordan du udformer dem, så du har alt det praktiske på plads, inden I går i gang.
 
Opfølgning og afrapportering
Det er ikke nok med en mavefornemmelse. Opfølgning og afrapportering er mindst lige så vigtigt som det gode pitch. For uden det kan du ikke justere i fremtidige kampagner, vælge andre veje eller retfærdiggøre at udvide den eksisterende indsats. Men hvad skal man måle på, og hvordan gør man rent praktisk? Det slutter vi dagen af med at få styr på.

Udbytte

Efter dette kursus har du fået:
 
  • Viden og indsigt, så du kan udvikle og opstarte jeres brug af influencere i jeres kommunikations- og marketingkampagner, uden brug af bureau
  • Kendskab til prissætning i forbindelse med influencerkampagner
  • Forståelse for, hvordan du skaber det rette match med influencere, skriver pitch, udarbejder kontrakt og opstiller målsætninger
  • Styr på de juridiske faldgruber
  • Et opdateret indblik i influencermarkedet, og du kan kvalificeret træffe beslutninger om, hvilken vej der er den bedste for jer at gå.

Mød

Fotokredit: Rebecca Brincker.
 
Camilla Stemann
Camilla Stemann & Co
 
Camilla er direktør og underviser i Camilla Stemann & Co., som blandt andet står bag Instagram Akademiet, Instagramklubben og Influencer Akademiet.
 
Camilla underviser og rådgiver både influencere og virksomheder/organisationer. Derudover er hun fast underviser på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og International Business College.
 
Hun er uddannet cand.comm og har arbejdet professionelt med sociale medier siden 2012. Derudover har hun arbejdet som Head of Social i Klix Kommunikation, marketing manager for Yelp og har skabt mediet Copenhagenbyme, hvor hun bl.a. har udgivet en kogebog, som i dag er i 7. oplag og udelukkende solgt via sociale medier.
 
 
Marie Asmussen
Specialkonsulent, cand.jur.
Forbrugerombudsmanden
 
 
Camilla Stemann
Direktør & underviser
Camilla Stemann & Co

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag  29. november 2022. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.
 
Hvor?
K-dagen holdes hos MBK Kursuscenter på Pilestræde 61, 1112 København K.

Hvordan melder jeg mig til?
Du kan tilmelde dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden.

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv NGO-rabat i fakturafeltet. 
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på kursus
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på dette kursus. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra kurset. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Studenterpladsen er nu: LEDIG
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 3543 4474 om at parkere i huset (først til mølle – 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.
 
Parkering uden for København
Du kan derudover parkere gratis på disse stationer: Metro: Øresund (9 min.), Amager strand (10 min.) og Femøren (12 min.). S-tog: Hellerup (9 min.), Klampenborg (17 min.), Brøndby Strand (21 min.), Glostrup (21 min.), Bagsværd (22 min.), Buddinge (23 min.), Vallensbæk (24 min.), Holte (24 min.), Albertslund (24 min.), Herlev (25 min.), Taastrup (27 min.), Greve (28 min.), Værløse (29 min.), Høje Taastrup (30 min.), Ballerup (30 min.), Nivå (30 min.), Farum (33 min.), Solrød Strand (34 min.), Humlebæk (34 min.), Hillerød (35 min.), Køge (42 min.) og Frederikssund (48 min.).
 
Har du spørgsmål?
Kontakt Anne Skriver på 26 33 22 82, eller skriv til kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16564 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 29. november 2022
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Camilla Stemann
Direktør & underviser
Camilla Stemann & Co

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.