Kursus om formidling og udrulning af forretningsstrategier | Et af Kforums kurser i København om intern kommunikation

Få forretningsstrategien til at leve i organisationen

Mød den internationale ekspert i intern kommunikation, briten Liam FitzPatrick, på denne K-dag, hvor du får værktøjer og tips til en af de absolut vigtigste discipliner i intern kommunikation - formidlingen af forretningsstrategien.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Forretningsstrategien er sammen med visionen og værdierne de centrale værktøjer, ledelsen bruger til at udstikke retning – både internt og eksternt. Strategien er dog ofte en kompleks størrelse. Det stiller store krav til, at strategien bliver formidlet, så medarbejdere og interessenter forstår den, og så organisationen kommer til at leve efter den i hverdagen. Men hvordan får man mellemlederne og medarbejderne med på en ny forretnings- eller organisationsstrategi, så den reelt gør en forskel i en travl hverdag? 
 
 
Den rigtige løsning afhænger bl.a. af organisationens traditioner i forhold til forankringsprojekter, ledelsens evne og lyst til at kommunikere, mellemledernes medspil, medarbejdernes forventninger og ikke mindst kommunikationsafdelingens rådgivning og aktive medvirken. Derfor får du på denne K-dag målrettede metoder, værktøjer og erfaringer, så I selv kan skabe en succesfuld forankrings-opskrift, der passer til lige netop jeres organisation - uanset om forretningsstrategien er helt ny, eller der "bare" skal pustes liv i den.
 
Kom til K-dag og:
  • Få brugbar indsigt i en række lærerige formidlingsprojekter for forretningsstrategier
  • Lær metoder til at styrke ledernes kommunikation af forretningsstrategien i praksis
  • Mød andre kommunikatører, som også arbejder med forankring af forretningsstrategi i praksis
Hvem er K-dagen for?
Du arbejder sandsynvis med intern kommunikation eller for eksempel HR, strategi og forretningsudvikling. Måske står du med et konkret strategiudrulningsprojekt, som du gerne vil have indspark til, eller også vil du gerne tættere på det løbende arbejde med at forankre forreningsstrategien og organisationens mål i din organisation.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen kombinerer oplæg om cases og værktøjer med diskussioner og øvelser. Du vil blive involveret og  kommer til at dele både gode og dårlige erfaringer med de andre deltagere. Det er dog ikke et krav, at du har konkrete erfaringer med denne type projekter.
 

Program

Få succes med strategien: involver og skab handling
Involvering kræver indflydelse, hvis strategien skal formidles, så information bliver til handling. Men hvilke metoder findes der, og hvordan kan du gribe strategiformidling an i din organisation? Gitte Rosholm giver dig inspiration og modeller til at udrulle forretningsstrategien med fokus på involvering og kreativ kommunikation. Vi ser bl.a. nærmere på, hvordan video kan bruges som en effektiv kanal til forankring af strategien. Og du får en række eksempler på succesfuld strategiformidling.
Gitte Rosholm, direktør og partner i core:workers. Gitte er uddannet i psykologi og kommunikation og har en fortid hos bl.a. Coloplast, DR og som direktør i Advice. Gitte arbejder i krydsfeltet mellem HR og kommunikation og er særligt optaget af behovet for kreativ og involverende intern kommunikation. Gitte har desuden trænet hundredevis af ledere i at kommunikere strategi. 
 
Når forretningstrategien er need-to-know
KMD har været igennem flere store forandringsprocesser og forretningsmæssige udfordringer i de seneste par år, og KMD er i dag en virksomhed med både offentlige og private kunder i et konkurrencepræget marked. Der har derfor været behov for at sætte fuld tryk på kommunikationen af forretningsstrategien, som skal løfte KMD godt videre. Intern kommunikationschef Louise Neel Høyer har sat en ambitiøs proces i gang, hvor mange forskellige kommunikationsværktøjer er blevet sat i spil for at sikre forankringen af strategien i alle led og hjørner af organisationen. Hun deler indsigter, planer og værktøjer, og ikke mindst de foreløbige erfaringer med hvad der egentlig virker i praksis. 
Louise Neel Høyer, intern kommunikationschef, KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD.  
 
Strategiformidling i praksis: Sådan får I mellemlederne med
Det har desværre længe været det oplagte valg for topledere at dele virksomhedens overordnede strategi med alle ansatte i form af en stort anlagt PowerPoint-præsentation. Resultatet er sjældent et kønt syn. Når mellemlederne bagefter snakker om, hvad direktøren sagde, er der tit uenighed om, hvad chefen mener. Og når større grupper af ansatte har været til chefens strategipræsentation, går væsentlige dele hen over hovedet på flertallet. For selvom de nok sætter pris på at blive inddraget, har mange ikke indblik i sammenhængen og grundlaget, som det hele bygger på. Der bliver heldigvis ofte arbejdet intensivt med lokal strategiforankring ude i organisationen, hvor den enkelte mellemleder oversætter budskaberne til den lokale virkelighed, og det er da også her, det egentlige slag skal stå, hvis man vil have en reel effekt af strategiarbejdet. Liam FitzPatrick giver dig, på baggrund af sin mangeårige erfaring, de vigtigste tips og en tjekliste til dette arbejde. Du bliver også trænet i at lave kommunikationsworkshops, der passer specifikt til strategiudrulning, så du får værktøjer du kan bruge direkte i jeres eget arbejde. Denne del af programmet er på engelsk. 
Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (London). Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications – A Manual for Practitioners'. 

Udbytte

Efter denne dag kan du og din organisation: 
  • Sikre at jeres forretningsstrategi bliver forankret hurtigere i organisationen
  • Skabe større forståelse for strategiens mål 
  • Træne mellemlederne til at blive ambassadører for strategien

Mød

Louise Neel Høyer, intern kommunikationschef, KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD.  

 

Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (London). Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications – A Manual for Practitioners'. 

 
Gitte Rosholm, direktør og partner i core:workers. Gitte er uddannet i psykologi og kommunikation og har en fortid hos bl.a. Coloplast, DR og som direktør i Advice. Gitte arbejder i krydsfeltet mellem HR og kommunikation og er særligt optaget af behovet for kreativ og involverende intern kommunikation. Gitte har desuden trænet hundredevis af ledere i at kommunikere strategi. 
Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Gitte Rosholm
Direktør
core:workers

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen onsdag den 4. november 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen afholdes i Villa Wilder, Wildersgade 55, 1408 København K.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig!
 
 
Sådan finder du
Villa Wilder
Wildersgade 55,
1408 København K.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Onsdag 4. november 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Gitte Rosholm
Direktør
core:workers

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.