Hjælp din organisation i mål med de mange forandringer

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Som intern kommunikatør kan du ikke komme udenom forandringer. Samtidig er det er også et af de områder, hvor intern kommunikation kan skabe mest værdi. For forandringer er der hele tiden, og når de fejler – og det gør langt de fleste – er det skidt for både medarbejdertrivslen og bundlinjen.

Om K-dagen

På denne kursusdag går vi dybden med forandringskommunikation, og du får nogle meget konkrete og håndgribelige modeller, metoder og værktøjer, du kan bruge, når du skal støtte og rådgive din organisation i forbindelse med forandringer.
 
Du får desuden mulighed for at arbejde med din egen forandringskommunikations-case ved at tage hul på eller forbedre din egen forandringskommunikationsplan, din forandringshistorie og vurdere hvilke aktiviteter, der bedst støtter op om din forandring.
 
 
Herudover får du:
  • Forståelse for forandringsledelse som disciplin, og hvordan du kan bruge den viden til at løfte din egen forandrings-kommunikationsindsats – måske endda helt ind på direktionsgangen.
     
  • Inspiration udefra, så du kan se, hvordan andre har arbejdet med forandringskommunikation i praksis. Dette kan give dig nogle ideer til, hvordan du skal planlægge og gennemføre din egen forandringskommunikation – og måske også, hvad du ikke skal gøre.
     
  • Værktøjer, modeller og metoder til at levere værdiskabende og engagerende forandringskommunikation. Som en del af dette ser vi på, hvordan du kan måle effekten af din forandringskommunikation og hvad du stiller op med den viden, du får fra målingen.
 
 
K-dagen er for dig, der er intern kommunikatør eller kommunikationsrådgiver i en privat eller offentlig organisation og som enten allerede understøtter eller rådgiver din organisation i forhold til forandringskommunikation eller som gerne vil styrke din kompetence inden for denne disciplin.

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum
 
 
Hvad er forandringsledelse?
Forandringskommunikation er ofte en disciplin, der er udviklet i kommunikationsafdelingen. Det betyder også, at topledelsen og lederne ikke altid har en forståelse for, hvor vigtig denne disciplin er, når organisationen forandrer.
 
Vi starter derfor med at dykke ned i forandringsledelse som disciplin. Du lærer blandt andet, hvordan du bedst tilrettelægger og driver forandringer. Du vil blive præsenteret for Best Practice inden for forandringsledelse, og hvordan du bruger disse til at tilrettelægge forandringskommunikationen i din organisation – og til at løfte disciplinen op på et strategisk niveau.
Louise Neel Høyer, Partner & Management Consultant i HUMAN UNIVERZ
 
Hvordan tilrettelægger du bedst din forandringskommunikation?
Med udgangspunkt i forandringsledelsesdisciplinen, lærer du, hvordan du kan skabe den mest effektive forandringskommunikation. Vi kigger på, hvilke grundlæggende elementer skal du have styr på og igangsætte for, at din forandringskommunikation giver den ønskede effekt og ikke bare bliver til et ’ølkassemøde’ og en artikel på intranettet.
Louise Neel Høyer, Partner & Management Consultant i HUMAN UNIVERZ
 
Case: Danmarks Nationalbank
Else Knudsen Petersen, kommunikationskonsulent i Danmarks Nationalbank vil give et indblik i, hvordan de planlægger den interne kommunikationen, når de står over for såvel små som store forandringer. Herudover vil Else også gennemgå en konkret case. 
 
Case: Sundhedsplatformen
Arne Simonsen – i dag kommunikationschef i Det Kriminalpræventive Råd – men ind til for nylig projektleder for den samlede kommunikation om Sundhedsplatformen, fortæller om erfaringerne fra mere end tre års kommunikationsindsats – fra strategi og planlægning til den praktiske udførelse. Hør om opnåede resultater, do’s & don'ts i forandringskommunikation og erfaringer med at håndtere frustration og modstand.

Sundhedsplatformen indebærer flere forandringer på én gang: organisationsforandring, digitalisering og kulturforandring. I det lys vil Arne Simonsen – der også har arbejdet som journalist i DR og kommunikatør i flere organisationer – præsentere learnings til inspiration for andre, der skal planlægge, udføre eller rådgive om kommunikation af komplekse forandringer.
 
Workshop: Byg din forandringskommunikationsplan
Du får lejlighed til at arbejde med din egen forandringskommunikations-case. Formålet er, at du kommer til at prøve kræfter med de værktøjer, modeller og metoder, som du har lært på dagen, og at du kan komme hjem fra dagen med en konkret plan, der er klar til implementering.
Louise Neel Høyer, Partner & Management Consultant i HUMAN UNIVERZ
 
Hvordan ved du om det virker?
Vi afslutter dagen med at kigge på, hvordan du kan måle på din forandringskommunikationsindsats, og hvordan du kan omsætte den viden du får til at målrette og forbedre din indsats yderligere.
Louise Neel Høyer, Partner & Management Consultant i HUMAN UNIVERZ
 
 
Opsamling og tak for i dag
Marianne Weng, Direktør for Kurser og Netværk, Kforum

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med at udvikle og forbedre forandringskommunikationen i din organisation.
 
Efter kurset har du fået et overblik over og ideer til, hvordan du kan optimere din forandringskommunikation, og har fået masser af indsigt og inspiration med hjem. 
 
Du får tilsendt en digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Arne Simonsen
Kommunikationschef
Det Kriminalpræventive råd
Arne Simonsen – i dag kommunikationschef i Det Kriminalpræventive Råd – men ind til for nylig projektleder for den samlede kommunikation om Sundhedsplatformen.
Else Knudsen Pedersen
Kommunikationskonsulent
Danmarks Nationalbank

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 17. marts 2020. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
K-dagen foregår hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1620 København V 

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Julerabat: 20% hele december . Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge.
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marianne Weng på 30 93 33 45. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12107 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kun få ledige pladser
Dato:
Tirsdag 17. marts 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Julerabat: 20% hele december

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Arne Simonsen
Kommunikationschef
Det Kriminalpræventive råd
Else Knudsen Pedersen
Kommunikationskonsulent
Danmarks Nationalbank

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.