Engagerende intern kommunikation - ét af Kforums kurser i intern kommunikation

Intern kommunikation, der skaber engagement

Engagerede medarbejdere når mere, servicerer bedre og skifter ikke job i utide. Der er derfor god grund til at bruge kræfter på at sikre, at engagementet er i top - også når tiderne skifter. På denne K-dag kommer du til at afprøve en række effektive og involverende metoder, der skaber engagement internt i organisationen. Det er nye metoder, der allerede har vist deres store potentiale for at forandre vaner og holdninger. Vi håber, at du også har lyst til at komme med på denne K-dag.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Alle undersøgelser af intern kommunikation viser tydeligt, at virker den interne kommunikation, så er det altid til glæde for bundlinje, service og arbejdslivet for de ansatte. Det kræver dog, at kommunikationen opleves som nærværende, autentisk og giver plads til, at de ansatte kan engagere sig, og det kan godt knibe at leve op til de målsætninger i en travl hverdag. Det er der dog en række opdaterede råd for og metoder til, og dem har vi samlet på denne K-dag. 
Vi fokuserer vi på konkrete tiltag, der kan skabe mere involverende, engagerende og relevant intern kommunikation. Både til hverdag, når statusrapporter og kantinenyt fylder mediestrømmen og ved særlige lejligheder, når nye projekter søsættes, og direktører ansættes. 
 
 
Kommunikationskursus om intern forandringskommunikation - alt om nudging, forandringsprocesser og involverende, intern kommunikation for dig , der er projektleder, kommunikationschef, HR-konsulent eller lign.
 
Så tag med på K-dagen og:
  • Lær hvordan du kan engagere medarbejderne med nye metoder
  • Afprøv en række konkrete involveringsværktøjer 
  • Få indblik i, hvordan forskellige organisationerhar arbejdet med involverende intern kommunikation
  • Mød en række andre interne kommunikatører og projektledere, som alle kan blive en del af dit professionelle netværk
 
K-dag er for: 
 
Dig, der arbejder med intern kommunikation eller projektledelse i en offentlig eller privat organisation, hvor der er et ønske om at udvikle kommunikationsindsatsen og/eller skabe konstruktive forandringsprocesser. Intern kommunikation, eller intern projektledelse, er måske bare én blandt mange af dine nuværende eller kommende opgaver, eller også arbejder du udelukkende med dette spændende område. Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og erfaringsudveksling.
 
Vi glæder os til at se dig. 
 
PS: Vi har i øjeblikket en række K-dage om intern kommunikation, se her: K-dage
 
 
 

Program

Velkommen
Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum. Jacob har tidligere bl.a. været kommunikationsansvarlig for en division i Novo Nordisk og i en nu hedengangen kommune samt været ansvarlig for kommunikationsrådgivning i Rambøll Management
 
Sådan ændrer du faste vaner i organisationen
Det klassiske dilemma i intern kommunikation er, hvordan vi balancerer mellem ønsket om at bruge engagerende involvering og ønsket om samtidig at lave styret kommunikation, der skaber specifikke adfærdsændringer. For tør vi involvere medarbejderne, hvis de nu fx ikke mener det samme som ledelsen? Og på den anden side: kan vi overhovedet få medarbejderne til flytte sig hurtigt i en bestemt retning med intern kommunikation? Skal vi bruge mest gulerod eller pisk? Er det hjælp eller tvang, der får budskabet i mål? 
 
Line Groes sætter dig ind i, hvordan du konkret engagerer medarbejderne ud fra den nye og anerkendte metode "nudging". Det er en yderst konkret måde at ændre sin kommunikation på, og metoden går i øjeblikket sin sejrsgang i adfærdsændrende kampagner. Vi bruger metoden til at lære, hvordan man ændrer gamle vaner i organisationen og sætter helt nye initiativer på lystavlen på en konstruktiv, effektiv måde. En af måderne er, at kommunikere målrettet til menneskets flok-mentalitet og legelyst som drivkræfter for at skabe hurtig forandring og fælles fodslag. Det er en metode, der har givet de sociale medier deres gennembrud, og som kan gøre en stor forskel i den interne kommunikation. Hvis den bliver brugt rigtigt. Uanset om det drejer sig om at få medarbejderne til at forstå strategien, løbe hurtigere eller nå målet om at blive en sund arbejdsplads. 
Line Groes, rådgiver, Is it a Bird. Line arbejder med at skabe forandringer i organisationer med bl.a. nye kommunikationsinitiativer, og har tidligere arbejdet hos MindLab, der er et offentligt innovationscenter. 
 
Frokost 
 
Sådan ændrer du faste vaner i organisationen, fortsat
Line giver dig en tjekliste over oplagte måder du kan "nudge" på. Med udgangspunkt i tjeklisten, samt dine og de andre deltageres udfordringer, bliver du klogere på, hvilke helt konkrete invitiativer og kommunikationsformer som du kan bruge i jeres interne forandringsprojekter.  
Line Groes, rådgiver, Is it a Bird
 
 
Styrk engagementet
David fra Spark viser dig i praksis, hvordan du bruger en række konkrete involveringsværktøjer. De kan skabe engagement og energi på personalemøder, i projektworkshops og i andre sammenhænge, hvor du har brug for at kommunikere internt om væsentlige emner eller store forandringer. 
David Karstensen, konsulent, Spark. Spark er en af de få specialister i landet inden for involveringsmetoder i organisationssammenhænge, og David kender metoderne i praksis.    
 
 
Tak for i dag
Jacob Gowland Jørgensen
 

Udbytte

Efter dette kursus kan du, dine kolleger og din organisation: 
  • Sikre at medarbejderne bliver engagerede i forretningskritiske tiltag fx ny strategi eller organisationsændringer
  • Ændre indgroede vaner på en måde, så det gør en positiv forskel for arbejdsglæden og produktiviteten
 
 
På Kforums kommunikationskurser i forandringskommunikation og intern kommunikation for kommunikationsmedarbejdere og HR-medarbejdere får du en række brugbare værktøjer.

Mød

  • Line Groes, rådgiver, Is it a Bird. Line arbejder med at skabe forandringer i organisationer med bl.a. nye kommunikationsinitiativer, og har tidligere arbejdet hos MindLab, der er et offentligt innovationscenter. 
  • David Karstensen, konsulent, Spark. Spark er en af de få specialister i landet inden for involveringsmetoder i organisationssammenhænge, og David kender metoderne i praksis.
  • Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum. Jacob har tidligere bl.a. været kommunikationsansvarlig for en division i Novo Nordisk og i en nu hedengangen kommune samt været ansvarlig for kommunikationsrådgivning i Rambøll Management og ekstern lektor i strategisk kommunikation på CBS. 
 
 
 
Line Groes
CEO
IS IT A BIRD
David Karstensen
Konsulent
Spark*

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Aalborg Universitet, Institut for Kemi og Bioteknologi
Anonym
SBS MEDIA
Anonym
Hørsholm Kommune
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 7. marts. Kom fra 9.00 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.30 præcis og slutter senest 16.00. Tidspunktet passer med lyntoget fra Fyn og Jylland. 


Hvor?
K-dagen holdes et centralt sted i København. 


Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på Kdag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.


Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten under "fakta". 

Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

 

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er ledig. Studenterpladsen kan kun søges ved at skrive til kdag@kforum.dk. 


Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2160. Du kan også maile til kdag@kforum.dk.


Vi glæder os til at se dig

 

På dette kommunikationskursus om intern kommunikation i København 7. marts får du konkret viden om nye værktøjer til forandringskommunikation

 
Sådan finder du
Villa Wilder. Huset ligger i gå-afstand fra Christianshavns Metrostation
Wildersgade 55,
1408 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
3,7/5
Dato:
Torsdag 7. marts 2013
Tidspunkt:
9.30-16.00
Sted:
Villa Wilder. Huset ligger i gå-afstand fra Christianshavns Metrostation
Wildersgade 55,
1408 København K
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Line Groes
CEO
IS IT A BIRD
David Karstensen
Konsulent
Spark*

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Aalborg Universitet, Institut for Kemi og Bioteknologi
Anonym
SBS MEDIA
Anonym
Hørsholm Kommune
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.