I bruger flere digitale platforme som f.eks. Facebook, Twitter og LinkedIn sammen med web. Men hvordan arbejder du professionelt med de mange kanaler i en samlet strategi? Hvilke digitale muligheder findes der, og hvad bør du vælge? Hvem er jeres brugere, hvor er de til stede, og hvad er deres reelle behov? Tag med til K-dag og få viden og konkrete metoder til at udvikle jeres digitale strategi, så den passer til forretningsstrategien og brugernes behov.
Vi skal have en app! Vi skal være på Snapchat! Vi skal være mere brugervenlige! Nye devices og platforme giver os helt nye muligheder for at gå i dialog med vores brugere. Men hvordan prioriterer du mellem de mange kanaler og får dem til at spille bedst muligt sammen?
På denne K-dag dykker vi ned i, hvilke muligheder og overvejelser der er ved at kommunikere på mange digitale platforme. Og vi ser på, hvordan du får kommunikeret, så du rammer den tiltænkte målgruppe og samtidig tænker nye ind i en samlet plan. Vi stiller skarpt på, hvordan brugerinddragelse og -indsigter kan gøre jeres digitale tilstedeværelse og forretning endnu bedre.
Tag med til K-dag og få:
-
viden om, hvordan du arbejder professionelt med de mange kanaler i en samlet strategi
-
strategiske redskaber til at navigere i det digitale mix af kanaler, så I vælger dem, der giver værdi for lige præcis jer
-
metoder til at inddrage jeres brugere - og mulighed for at afprøve brugerinvolverings-værktøjer i praksis
-
viden om, hvordan du kommunikerer mere målrettet og segmenteret på de digitale platforme
-
mulighed for at sparre med andre, der står med de samme udfordringer som dig
-
et grundlag for at træffe de rette valg i udviklingen af digitale tilstedeværelse
K-dagen er for dig, der sidder med web, kommunikation, sociale medier og digitale strategier. Du er sandsynligvis ansvarlig for udviklingen af jeres website og digitale tilstedeværelse. Og du har en interesse i, at jeres digitale kanaler på bedst mulig vis bidrager til jeres forretning.
Lav en digital strategi, der giver resultater
Du bruger flere digitale platforme som f.eks. Facebook, Twitter og LinkedIn sammen med web? Men hvilke kanaler skal du bruge i hvilke situationer? Og hvordan skaber du sammenhæng mellem dine målgruppers behov og drømme, din forretnings målsætninger og din organisations ressourcer? Morten Gade giver dig viden og konkrete metoder til, hvordan du kommer skridtet videre, så jeres digitale platforme bliver en integreret del af jeres øvrige kommunikationskanaler.
Morten Gade, partner og Head of Digital, Kontrapunkt
Vi arbejder med udfordringerne i jeres digitale tilstedeværelse, og Morten giver dig strategiske værktøjer og inspiration til den ideelle digitale strategi.
Sociale medier og co-creation gør underværker hos Realdania
Hvad sker der, når sociale medier går fra at være "endnu en kanal" til at blive en integreret del af virksomhedens kommunikation? Og hvilken værdi giver det, når man aktiverer sine brugere og gør dem til medskabere af forretningen? Med kampagnen 'Underværker' har Realdania gjort traditionel projektstøtte til en aktiv, medskabende og digital disciplin. Normann Sloth tager dig med på Realdanias rejse fra at være nybegyndere på sociale medier til at arbejde med de nye kanaler som en integreret del af virksomhedens digitale kommunikation. Med fire gange så meget eksponering, øget trafik på hjemmesiden og markant bedre ansøgninger har resultaterne af kampagnen affødt helt nye arbejdsmetoder, som Normann giver dig et unikt indblik i.
Normann Sloth, Webmanager, Realdania
Inddrag brugerne og tag jeres digitale udvikling i den rigtige retning
De færreste udnytter de digitale kanaler optimalt i forhold til at møde og engagere brugerne på værdifulde og relevante måder. For at komme brugerne bedre i møde, har I brug for viden om deres præferencer og behov. Men hvordan tager I bedst brugernes kontekst med ind i den digitale forretning? Har I forstået deres motivation og behov godt nok, og bliver de mødt af en gennemtænkt brugeroplevelse, der giver mening for dem? Anne Frederiksen giver dig brugbare og effektive metoder til at afdække, hvordan og hvor du hjælper dine brugere - og hvordan du inddrager dem, så de kan gøre jeres digitale kommunikation og produkter endnu bedre.
Anne Frederiksen, områdedirektør, kommunikation, Operate
Miniworkshop: brugerinddragelse i praksis
Hvordan kommer du fra antagelsen om dine brugeres digitale adfærd til at afdække, hvordan de oplever jeres digitale tilstedeværelse, og hvordan de reelt agerer og gerne vil interagere med jer? Anne Frederiksen giver dig en tjekliste af spørgsmål, du skal stille for at lave en effektiv business case. Du sparrer med de andre deltagere om din egen udfordring, så du når et skridt videre på selve dagen.
Anne Frederiksen, områdedirektør, kommunikation, Operate
Efter denne K-dag kan du, dine kollegaer og jeres organisation:
-
Skabe bedre synergi mellem de digitale platforme, så I får tilfredse kunder og brugere
-
Integrere digital stategi med forretnings- og kommunikationsstrategi
-
Skabe bedre forretningsideer og løsninger for brugerne
-
Målrette jeres digitale indsats mod den tilsigtede målgruppe
Anne Frederiksen, områdedirektør, kommunikation, Operate. Anne er ansvarlig for Operates arbejde med change communication og engagement. Hun arbejder med brugerinddragelse og kortlægning af brugergrupper som et væsentligt element til at sikre, at kommunikation og valg af kanaler opfylder brugernes behov i både den digitale og analoge verden.
Morten Gade er ekspert i digital kommunikation og sociale medier. Til daglig er han leder af den digitale enhed i Kontrapunkt, hvor han er ansvarlig for Kontrapunkts design- og rådgivningsydelser inden for det digitale felt. Morten har 10 års erfaring med digital strategi, kommunikation og design og har tidligere været digital chef i FDB og chef for kommunikation i Bysted A/S. Morten Gade er uddannet cand.comm. i virksomhedsstudier og kommunikation fra RUC.
Normann Sloth, Cand.comm. Projektleder digital kommunikation Realdania. Normann har en bred arbejdsmæssig erfaring både som leder af multimedieuddannelse, afdelingsleder CSR & monitoring, underviser DMJX og Realdania digital kommunikation. I Realdanis arbejder det digitale team p.t. på udviklingen af webkoncepter for co-creation brugerne og virksomheden imellem.
Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag den 17. september 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
Der er mulighed for at få PU-støtte til dette kursus.
Meld dig til her, hvis du er PU-berettiget.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.