Kursus i brandstrategi

Brandstrategi: Skab et effektivt purpose-brand

Hvordan flytter du virksomheden fra jeres KPI’er om produktivitet og vækst til at sætte en ambitiøs dagsorden, som både er profitabel og skaber engagement? Lær, hvad de stærkeste brands gør, få styr på begreberne, og kom i gang med at udvikle din egen virksomheds purpose-brand.
OBS! Denne k-dag afholdes fysisk. Dog med forbehold for nye restriktioner ift. Covid19-situationen.

Om K-dagen

De mest innovative brands har et purpose, der rækker ud over virksomhedens indtjening, og som skaber motivation hos medarbejderne, værdi for kunderne og redefinerer markedet. De nyeste undersøgelser viser, at virksomheder med et tydeligt purpose øger konkurrenceevnen og sætter et positivt aftryk i omverdenen.
 
På K-dagen arbejder vi med, hvordan du bevæger virksomheden fra KPI’er om produktivitet og vækst til at sætte en ambitiøs dagsorden, som både er profitabel og skaber engagement. Lær, hvad de stærkeste brands gør, få styr på begreberne, og kom i gang med at udvikle din egen virksomheds purpose-brand.
 
På kurset får du: 
  • Værktøjer til at finde og definere din virksomheds purpose
  • Fakta og tal om forretningsmæssige effekter af et purpose-brand
  • Overblik over brandingprocessens faser 
  • Praktiske øvelser, der bliver første skridt i at udvikle din virksomheds purpose-brand 
  • Inspiration fra konkrete cases med virksomheder og organisationer, der udnytter deres purpose-brand strategisk

K-dagen er for dig, der har ansvar eller er beslutningstager inden for strategiudvikling, innovation, kommunikation, markedsføring eller branding i virksomheder, organisationer og styrelser på tværs af brancher og sektorer.

Program

Velkomst og intro til dagen
Anna Beck Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Hvad er et purpose-brand? 
Vi illustrerer, hvad et stærkt purpose-brand er ved at se på, hvordan meget forskellige organisationer som Noma, Patagonia, Kolding Kommune og LEGO har udviklet effektive brands, der er drevet af et klart purpose. Gennem konkrete eksempler lærer du, hvordan et godt purpose danner grundlag for virksomhedens brand og skaber sammenhæng mellem kernefortælling, vision, ledelsesgrundlag, budskaber, kampagner og udvikling af ydelser og produkter.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
 
Hvad betyder et purpose-brand for virksomhedens forretning? 
Vi dykker ind i nyeste tal, fakta og forskning om effekterne hos purposedrevne virksomheder. Hvordan gavner purpose virksomhedens økonomi, vækst og innovationsevne?
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
 
Transformationsprocessen fra virksomhed til purpose-brand 
Du lærer om brandprocessens seks faser, hvad du skal du være opmærksom på, og hvilke interessenter der skal involveres hvornår.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
 
Case: Ørsteds rejse og brandtransformation
Ørsted transformerede virksomheden fra sort energiselskab til bæredygtigt brand med et klart formål om at skabe en verden, der udelukkende kører på grøn energi. Lad dig inspirere, når Troels Bjørn Thorn, leder af det globale brandingteam, deler indsigter fra den omfattende brandingproces.
Troels Bjørn Thorn, Head of Global Branding & Marketing, Ørsted
 
Implementering af purpose-brandet
Hvordan du får virksomheden til at leve purpose-brandet og arbejder med: 
  • Forandring og organisatorisk forankring
  • Visuel identitet 
  • Tone of voice 
  • Brandets digitale tilstedeværelse 
  • Presse, kommunikation og kampagner
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
 
Sparring og dialog 
Vi diskuterer, hvad purpose er i din virksomhed, og hvordan du bedst kommer i gang med at udvikle din virksomheds purpose-brand. Vi sparrer om hovedproblemstillinger, og hvad hver enkelt kursusdeltager har af udfordringer, som man ønsker at drøfte.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
 
Afrunding og tak for i dag
Anna Beck Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter K-dagen har du: 
  • Værktøjer til at finde og definere din virksomheds purpose
  • Fakta- og talbaseret viden om forretningsmæssige effekter af et purpose-brand
  • Overblik over brandingprocessens faser 
  • Det første sheet på plads i udviklingen af din organisations purpose-brand, så du ved, hvad du skal gå hjem og gøre i morgen
  • Inspiration fra konkrete cases med virksomheder og organisationer, der udnytter deres purpose-brand strategisk
  • Værktøjer til at sikre, at jeres brandstrategi understøtter forretningen og organisationens mål
  • Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Nikolaj Stagis
Rådgiver og direktør
Stagis
Nikolaj Stagis er strategirådgiver og branding ekspert med 25 års erfaring indenfor udvikling af brands og gennemførsel af udviklingsprocesser. Han har rådgivet mere end 500 forskellige organisationer, lige fra kommercielle tech-virksomheder til ngo’er og ministerier. Han grundlagde brandbureauet Stagis A/S i 1997, er forfatter til bestselleren 'Den autentiske virksomhed'.
Troels Bjørn Thorn
Head of Global Branding & Marketing
Ørsted
Troels Bjørn Thorn er globalt ansvarlig for Ørsted’s branding og marketingaktiviteter og leder virksomhedens in-house bureau. Inden Troels kom til Ørsted, arbejdede han i Carlsberg og Røde Kors.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 12. oktober 2021, kl. 9.15-16.00. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.
 
Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V
Ved øgede coronarestriktioner i efteråret, forbeholder vi os retten til at afvikle kurset digitalt.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig her. Husk eventuelt EAN- eller CVR-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms).  
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden. 
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en at dele dagens viden med. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding. Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kursusleder Anna Beck Laulund på 33 42 21 60 eller kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Hos Kforum
Gl. Kongevej 3E,
1610 København V.

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
15499 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 12. oktober 2021
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Nikolaj Stagis
Rådgiver og direktør
Stagis
Troels Bjørn Thorn
Head of Global Branding & Marketing
Ørsted

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.