Velkomst og intro til dagen
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum
Hvad er et purpose-brand?
Vi illustrerer, hvad et stærkt purpose-brand er ved at se på, hvordan meget forskellige organisationer som Noma, Patagonia, Kolding Kommune og LEGO har udviklet effektive brands, der er drevet af et klart purpose. Gennem konkrete eksempler lærer du, hvordan et godt purpose danner grundlag for virksomhedens brand og skaber sammenhæng mellem kernefortælling, vision, ledelsesgrundlag, budskaber, kampagner og udvikling af ydelser og produkter.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
Hvad betyder et purpose-brand for virksomhedens forretning?
Vi dykker ind i nyeste tal, fakta og forskning om effekterne hos purposedrevne virksomheder. Hvordan gavner purpose virksomhedens økonomi, vækst og innovationsevne?
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
Transformationsprocessen fra virksomhed til purpose-brand
Du lærer om brandprocessens seks faser, hvad du skal du være opmærksom på, og hvilke interessenter der skal involveres hvornår.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
Case: Ørsteds rejse og brandtransformation
Ørsted transformerede virksomheden fra sort energiselskab til bæredygtigt brand med et klart formål om at skabe en verden, der udelukkende kører på grøn energi. Lad dig inspirere, når Troels Bjørn Thorn, leder af det globale brandingteam, deler indsigter fra den omfattende brandingproces.
Troels Bjørn Thorn, Head of Global Branding & Marketing, Ørsted
Implementering af purpose-brandet
Hvordan du får virksomheden til at leve purpose-brandet og arbejder med:
- Forandring og organisatorisk forankring
- Brandets digitale tilstedeværelse
- Presse, kommunikation og kampagner
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
Sparring og dialog
Vi diskuterer, hvad purpose er i din virksomhed, og hvordan du bedst kommer i gang med at udvikle din virksomheds purpose-brand. Vi sparrer om hovedproblemstillinger, og hvad hver enkelt kursusdeltager har af udfordringer, som man ønsker at drøfte.
Nikolaj Stagis, rådgiver og direktør, Stagis
Afrunding og tak for i dag
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum