System 1 og 2: sådan træffer vi beslutninger
Når vi ved, hvad der styrer vores egne og vores modtageres beslutninger og adfærd, kan vi tilrettelægge vores kommunikation på en ny og mere effektiv måde. Ifølge adfærdsforskere er vores adfærd styret af to systemer. System 1, som intuitivt, hurtigt og ukontrolleret træffer beslutninger og uden besvær kan fuldende sætningen "Man skal ikke kaste med sten..." Og system 2, som reflekteret, langsomt og kontrolleret træffer beslutninger og bruger energi på for eksempel at regne ud, hvad 72 x 56 er. Du bliver klogere på, hvad det betyder for den måde, du skal kommunikere forandringer.
Louise Neel Høyer, forandringsleder, adfærdsdesigner og kommunikationsrådgiver
4-trins-modellen og 10 principper
Her lærer du 10 grundlæggende adfærdsdesign-principper, der kan ses som værktøjer eller greb, du kan anvende, når du designer din forandringskommunikation. Vi gennemgår, hvilke principper du kan anvende hvornår og derudover lærer du at bruge 4-trins-modellen, som er en metode, der på simpel vis kan hjælpe dig med at designe løsninger, som mest effektivt rammer målgruppen og understøtter den adfærd, du og din organisation ønsker.
Louise Neel Høyer
Workshop: Adfærdsdesign i praksis
For at få de metoder, vi lærer i løbet af dagen helt ind under huden og gøre det til et brugbart værktøj, prøver vi kræfter med at lave vores eget adfærdsdesign. Hvad enten du sidder med et større forandringsprojekt, der skal implementeres i hele organisationen, eller du blot gerne vil ændre nogle arbejdsprocesser i afdelingen, så tager du her de første skridt hen imod at designe en løsning, som støtter den adfærd, du ønsker fra din målgruppe.
Louise Neel Høyer