Bliv fremtidens indholdsproducent

Digital indholdsproducent

Bliv fremtidens indholdsproducent. Udvid dine kompetencer inden for content, email, data og SoMe. Få værktøjer og redskaber inden for content-strategi, konceptudvikling og indholdsproduktion.

Om K-dagen

Fire torsdage i efteråret får du mulighed for at blive endnu skarpere på at producere indhold til dine digitale kanaler og platforme. Du får en grundig gennemgang af de mest centrale discipliner, og bliver opdateret på de nyeste trends.
 
Forløbet strækker sig over fire halve dage fra kl. 09-00 - 13.00 – så du skal kun tage en halv dag ud af kalenderen hver gang. 
 
Tag din egen case, koncept eller produkt med fra dag 1, så du altid har noget konkret, du kan arbejde ud fra.
 
Datoer og indhold
  • Torsdag den 3. oktober: Content-produktion (afholdes på Gammel Kongevej)
  • Torsdag den 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe (afholdes på Gammel Kongevej)
  • Torsdag den 24. oktober: Nyhedsmailens muligheder (afholdes på Gammel Kongevej)
  • Torsdag den 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling (afholdes på Gammel Kongevej)
 
Forløbet er for dig der arbejder med al slags content og som ønsker at løfte sit indhold, og samtidig få en række strategiske værktøjer, der hjælper dig med at nå dine målsætninger. Du er ikke nybegynder, men kunne godt bruge en opgradering af dine kompetencer.

Program

Torsdag den 3. oktober: Content-produktion
  • Værktøjer til indholdskoncepter, herunder content-strategimodellen, indholdshierarki, indholdsmodellering og inspirationskilder
  • Anvendelse og versionering af indhold til mange platforme og kanaler
  • Konceptudvikling og workshop: Med afsæt i din egen organisation udvikler du 1-2 indholdskoncepter, som du kan gå hjem og sætte i produktion
 
Torsdag den 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe
  • Indblik i seneste tendenser indenfor content og de sociale medier
  • Konkrete tips til at producere indhold der fanger modtageren, opbygger brandet eller sikrer konvertering
  • Tips til hvordan du organiserer dine opgaver og arbejder ud fra klare målsætninger.
 
Torsdag den 24. oktober: Nyhedsmailens muligheder
  • Nyhedsbrevets anatomi og best practice: Hvilke knapper skal du skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet?
  • Data, automatisering og personalisering: Hvor skal du lægge kræfterne, og hvad er do’s & don’ts?
  • Timing og frekvens: Konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
 
Torsdag den 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling
  • Organisk og betalt tilstedeværelse på Google: Forstå forskellen, og lær hvordan du måler effekten og værdien af den digitale indsats
  • Søgemaskineoptimering anno 2019: Indføring i de elementer, der er afgørende for, at dit website får mere trafik fra Googles søgeresultater. Du får det nødvendige, tekniske fundament og dykker bl.a. ned i søgeadfærd, indholdsoptimering og linkbuilding.
  • Introduktion til Googles onlineannoncering: Du får værdifuld viden og forståelse for, hvordan Googles annoncering fungerer, så du nemt kan komme godt i gang med Google Ads eller få mere ud af jeres eksisterende indsats.
  • Introduktion til digital effektmåling i Google Analytics: Formålet er, at du bagefter kan gå hjem og påbegynde arbejdet med Google Analytics – eller arbejde klogere, hvis du allerede er i gang.

Udbytte

Du og din organisation kan:
  • Lægge en effektiv strategi for jeres content indsats
  • Anvende eksisterende indhold bedre
  • Udvikle nyt og mere engagerende indhold
  • Måle effekten og værdien af virksomhedens digitale indsats ved hjælp af bl.a. Google Analytics og Google Ads
  • Få mere ud af virksomhedens digitale indsats ved hjælp af bl.a. søge- og indholdsoptimering samt linkbuilding
  • Styrke jeres nyhedsbrev ved hjælp af automatisering og personalisering samt kendskab til nyhedsbrevets anatomi, timing og frekvens.

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
 
Mette Hertzmann
Partner
Symbiotisk
 
Ida Madsen
SEO og CRO specialist
IIH Nordic
 
Kaja Jacobsen
Digitaliseringschef
Egedal Kommune
Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Rikke Østergaard er Head of Social hos Advice. Hun er en stærk strateg med forståelse for målgruppernes behov, så vel som den gode idé. Og hun arbejder på at kombinere begge i alt, hvad hun gør.
Mette Hertzmann
Partner
Symbiotisk
Mette Hertzmann er Partner og ejer af Symbiotisk. Hun er uddannet Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, og har 12 års erfaring i kommunikations- og reklamebranchen.
Ida Madsen
SEO og CRO specialist
IIH Nordic
Ida Madsen har arbejdet med datadrevet online markedsføring i mere end 8 år og arbejder til daglig som Senior SEO & CRO specialist hos det digitale bureau IIH Nordic, hvor hun hjælper danske og internationale virksomheder med at få flere besøgende fra Google.
Kaja Jacobsen
Digitaliseringschef
Egedal Kommune
Kaja Jacobsen er digitaliseringschef i Egedal kommune. Hun har tidligere været leder af DRs center for informationsarkitektur, hvor hun arbejdede med indholdsmodeller, metadata og indholdsarkitektur

Praktisk

Hvornår?
Forløbet løber over fire halve dage i oktober 2019. Alle dage er fra kl. 9.00 - 13.00. Hver kursusdag indeholder god forplejning i løbet af dagen og plads til networking og faglig sparring.
  • Torsdag 3. oktober: Content-produktion
  • Torsdag 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe
  • Tirsdag 24. oktober: Nyhedsmailens muligheder
  • Tirsdag 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling


Hvor?
Forløbet finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen for hele uddannelsen er kr. 8.990 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker 4 halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Daniel Aziz på 22 83 73 08. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
Sådan finder du

Kforum Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11751 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 3. oktober 2019
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
8990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
3. oktober 2019, kl. 9.00-13.00
10. oktober 2019, kl. 9.00-13.00
24. oktober 2019, kl. 9.00-13.00
31. oktober 2019, kl. 9.00-13.00
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Mette Hertzmann
Partner
Symbiotisk
Ida Madsen
SEO og CRO specialist
IIH Nordic
Kaja Jacobsen
Digitaliseringschef
Egedal Kommune

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.