Kursus i intern kommunikation – et af Kforums kommunikationskurser

Styrk den interne kommunikation med nye værktøjer

Kom til K-dag og styrk jeres interne kommunikationsindsatser. Du får brugbare værktøjer og bliver trænet af en af frontløberne inden for intern kommunikation, briten Liam FitzPatrick.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På denne K-dag kommer du til at lære mere om en række konkrete værktøjer, der udvikler og udfordrer de klassiske kommunikationskanaler som intranettet og stormødet. Værktøjer, som både giver effekt i organisationen og synlighed for kommunikationsarbejdet  uden at budgettet vælter. Du bliver blandt andet trænet i at styrke jeres lederes kommunikationskompetencer, får en brugbar indsigt i nytænkende værktøjer til intern brug og bliver klogere på, hvordan den interne kommunikation bliver styrket af sociale medier, apps og engagementsprojekter. Du får også indsigt i, hvordan man bedriver god ledelseskommunikation uden for Danmark, så I kan lade jer inspirere til jeres eget arbejde. 

Så tag med til K-dagen og:

  • Bliv trænet af en af frontløberne inden for intern kommunikation, briten Liam FitzPatrick
  • Få indblik i nye værktøjer og tendenser i den interne kommunikation
  • Bliv inspireret af den interne proces bag flere nytænkende initiativer fra ind- og udland, og se produkterne og resultaterne
  • Del viden og ideer med andre deltagere, der også har en faglig interesse i at udvikle den interne kommunikation 
 
 
K-dagen er for:  
Dig, der arbejder med intern kommunikation i en offentlig eller privat organisation, hvor der er et ønske om at udvikle kommunikationsindsatsen. Intern kommunikation er måske bare én blandt mange af dine nuværende eller kommende opgaver, eller også arbejder du udelukkende med dette spændende område. Dagen veksler mellem oplæg, diskussion, øvelser og erfaringsudveksling.
 
PS: Vi har i øjeblikket en række netværk om intern kommunikation, både i København og i Jylland, se her: Netværk
 

Program

Bliv inspireret af nye metoder
Jacob indleder dagen med et bud på, hvorfor intern kommunikation er på vej op på virksomhedernes dagsorden, og han deler et par konkrete og inspirerende eksempler på nytænkende intern kommunikation. 
Jacob Gowland Jørgensen, kommunikationschef og faglig kursusleder, Kforum. Jacob er netværksleder for Kforums netværk for interne kommunikatører 1, og har en fortid i KL, Rambøll Management og senest på CBS og i Novo Nordisk. 
 
Danone viser vejen
Dani Meyer er senior internal communications manager i Danone Baby Nutrition i Holland, og hun viser, hvordan hun i praksis - og på et begrænset budget - arbejder nytænkende og engageret med bl.a. lederkommunikation og interne kampagner. Denne del af programmet er på engelsk. 
Dani Meyer, Senior Internal Communications Manager, Danone Baby Nutrition
 
En social genvej til medarbejderne
En klassisk udfordring i større organisationer, der er geografisk spredt, er, at medarbejderne bruger vidt forskellige informationskanaler i hverdagen. Det problem er de ved at løse i Aarhus Kommune, hvor de mange tusinde medarbejdere i Børne- og Ungeforvaltningen har fået en medarbejderapp. Den formår at slå bro imellem systemer og organisatoriske siloer og har givet en social genvej til en del af de mange medarbejdere. Charlotte Houman giver dig et indblik i udviklingen og resultaterne og om den videre proces med at tænke sociale, mobile løsninger ind i det interne kommunikationsarbejde.    
Charlotte Houman, Aarhus Kommune  Børn- og Ungeafdelingen. Charlotte har tidligere arbejdet med webbaserede projekter i bl.a. OK og TDC. 
 
Frokost
 
Lederkommunikation i praksis anno 2014
Lederkommunikation er gået fra at være en sag for lederne selv til at være en strategisk kompetence, som kommunikationsafdelingen skal hjælpe med at udvikle og skærpe  for eksempel når der skal kommunikeres nye strategier og forandringer. Liam FitzPatrick giver på baggrund af sin omfattende erfaring et bud på, hvordan du som intern kommunikatør skal håndtere de udfordringer og muligheder, der følger med at træne ledere i år 2014, og hvilke værktøjer du kan bruge. Du bliver desuden konkret trænet i at styrke din egen rådgiverrolle over for lederne igennem praktiske øvelser. Denne del af programmet er på engelsk. 
Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (London). Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications  A Manual for Practitioners'. 
 
Sådan gør du medarbejderne til engagerede ambassadører 
Det kræver en ægte engageret medarbejder, hvis man skal stå på mål for sin virksomhed og proaktivt indgå i faglige dialoger i og uden for arbejdspladsen. Kasper Risbjerg har stået i spidsen for flere interne kommunikationsprojekter, der har til formål at skabe et så højt engagement, at medarbejderne bliver konstruktive og aktive ambassadører. Og ikke bare internt, men også på sociale medier og i deres egen hverdag. Kasper indvier dig i, hvordan forandringen konkret er blevet gennemført, hvad der i praksis har styrket engagementet for de udvalgte medarbejdere, og hvad et forstærket engagement har ført til af resultater for både kommunikationen, medarbejderne og virksomheden. 
Kasper Risbjerg, Social Business Strategist, Grundfos. Kasper har arbejdet som  Influencer Engagement Strategist i IBM i USA og som Social Business Manager i IBM Danmark.   
 
 

Udbytte

Efter dette kursus kan du, dine kolleger og din organisation: 
  • Ændre indgroede vaner på en måde, så det gør en positiv forskel for arbejdsglæden og produktiviteten
  • Sikre, at medarbejderne bliver engagerede i nye medier og forretningskritiske tiltag som en ny strategi eller organisationsændringer
  • Gøre jeres ledere endnu bedre til at få de rette budskaber ud til medarbejderne – på den bedst mulige måde
 

Mød

Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (England). 
Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications 
 A Manual for Practitioners'. 
 
Dani Meyer, Senior Internal Communications Manager, Danone Baby Nutrition (Holland) 
Dani har arbejdet professionelt med intern kommunikation i 18 år, bl.a. i den schweisiske medicinalgigant Roche og tyske Adidas.  
 
Charlotte Houman, Aarhus Kommune - Børn og unge. 
Charlotte har tidligere arbejdet med webbaserede projekter i bl.a. OK og TDC. 
 
Kasper Risbjerg, Social Business Strategist, Grundfos. 
Kasper har arbejdet som Influencer Engagement Strategist i IBM i USA og som Social Business Manager i IBM Danmark.   
 
Jacob Gowland Jørgensen, kommunikationschef og faglig kursusleder, Kforum. Jacob er netværksleder for Kforums netværk for interne kommunikatører 1 og har en fortid i KL, Rambøll Management og senest på CBS og i Novo Nordisk. 
Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Kasper Risbjerg
Strategist
DigitasLBi
Dani Meyer
Senior Manager, Internal communication
Danone
Charlotte Houman
Projektleder
Aarhus Kommune
Jacob Gowland Jørgensen
Stifter & ekstern lektor

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Codan
Anonym
Nordea
Anonym
Nordsjællands Hospital
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 20. november. Kom fra 9.00 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.30 præcis og slutter senest kl. 16.00.

 

Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger. 

 

Hvordan melder jeg mig til?

Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt her: Tilmelding. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det?

Se prisen i højrespalten. Den dækker kurset og god forplejning, inklusive god frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

 

 

Tag din kollega med

Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive 'Kollegarabat' i feltet 'Evt. andre oplysninger til fakturering' ved tilmelding.

 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (for eksempel early bird-rabat).

 

Er der en studenterplads?

Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk og fortælle, hvorfor netop du skal have pladsen. Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig.  

 

Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk

 
 
Sådan finder du
Villa Wilder
Wildersgade 55,
1408 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Torsdag 20. november 2014
Tidspunkt:
9.30-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Kasper Risbjerg
Strategist
DigitasLBi
Dani Meyer
Senior Manager, Internal communication
Danone
Charlotte Houman
Projektleder
Aarhus Kommune
Jacob Gowland Jørgensen
Stifter & ekstern lektor

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Codan
Anonym
Nordea
Anonym
Nordsjællands Hospital
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.