Årets konference for kommunikatører

KOM22: Årets k-konference

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

NYE DAGSORDENER
Fra pressemeddelelse til strategisk retning. Fra Facebookopslag til rådgivning af CEO. I 2022 kan kommunikatører ikke længere kun koncentrere sig om håndværk og drift – de skal også favne arbejdet med udvikling og strategi, ofte helt ind på bestyrelsesgangen. Dertil kommer, at kommunikatøren også forventes at have kendskab til markedsføring og politisk interessevaretagelse samt at kunne håndtere hensyn til diversitet, bæredygtighed og etik.
 
Hvordan navigerer vi fremover i krydsfeltet mellem komplekse teknologiske systemer, følsomme dagsordener og splittede målgrupper? Hvilke værktøjer, metoder og greb bliver uundværlige, når kommunikationen bliver virksomhedens livline? Hvordan forholder vi os til, at kerneopgaverne ikke længere er at kommunikere om virksomheders og organisationers servicer, produkter og viden, men snarere om, hvordan virksomheden bidrager til det omkringliggende samfund, placerer sig i forhold til politiske agendaer og reagerer på aktivistiske strømninger?
 
KOM22 bliver et mix af paneldebatter, oplæg og interviews. Vi inviterer til interaktion, networking og aktiv deltagelse og vil præsentere indslag, som går fra det konkrete og hverdagsnære til det højtflyvende og fremtidsorienterede.

Læs mere om KOM22

Vi glæder os til at se dig!
KOM22 bliver arrangeret af Kforum og DJ – Medier & Kommunikation.

Program

De første navne er på plads, og flere venter lige rundt om hjørnet. 

Få seneste nyheder direkte i din indbakke. Tilmeld dig nyhedsmailen her

Hvordan kommunikerer man vanskelige budskaber til en målgruppe, som er hele den danske befolkning? Det ved sundhedsminister Magnus Heunicke og hans rådgiver Rasmus Jønsson om nogen.
Hør om den kommunikationsfaglige relation mellem minister og rådgiver, når de fortæller, hvordan kommunikation på politisk topplan struktureres midt i hektiske beslutningsprocesser og adfærdsforandringer af en hel befolkning.
 
Er håb og optimisme nødvendig for at få folk med på vognen ift. klimakommunikation, eller skal vi have klasket den hårde sandhed direkte i ansigtet som en kold, CO2-tung bøf? Er kommunikation om klimaforandringer kun noget værd, hvis man også personligt følger trop med handling? Og er oksekødet den sidste machomarkør for den moderne mand?
 
Vi har inviteret tre ikoner inden for klimakommunikation på scenen til KOM22. Anders Morgenthaler, Kaspar Colling og Ida Auken vil give deres bud på, hvad kommunikation kan og skal i en klimatid. Og det bliver med et arsenal af uforudsigeligheder og medbragte rekvisitter. For selvom klimaudfordringerne bestemt ikke er noget at grine af, betyder det ikke, at samtalen om det skal være kedelig.
 
Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen og Martin Ruby, direktør for Public Policy hos Meta (moderselskab for Facebook, Instagram og WhatsApp), sætter hinanden stævne på KOM22. 
De skal diskutere fremtiden for de store tech-virksomheder. Hvor meget skal de styres, og hvad er egentlig magtbalancen mellem den danske regering på den ene side og Meta på den anden?
 
Open-source journalism er blevet en uomgængelig magtfaktor. På KOM22 får du et enestående indblik i det banebrydende netværk Bellingcat, som er et dybdeborende journalistisk fællesskab af borgere verden over. Aiganysh Aidarbekova fra Bellingcat vil forklare, hvordan de bruger sociale medier til at efterforske emner lige fra overgreb mod børn til nedbrydning af miljøet og de krigsforbrydelser, som finder sted i Ukraine lige nu.
  Fremtiden indeholder alt det, vi endnu ikke ved, eller ved vi måske allerede noget? Anne Skare Nielsen er en af verdens førende fremtidsforskere og tager dig i en tidsmaskine med ind i fremtiden. For hvad vil præge fremtiden for kommunikatører?
 
Er du i stand til at kommunikere jeres bæredygtighedsinitiativer troværdigt og letforståeligt? Så er du en af de få. Alle taler om bæredygtighed, men de færreste kan kommunikere det. Flemming Møldrup, partner i forandringsbureauet Märk CPH, fortæller om syv solide principper for bæredygtighedskommunikation og viser vejen til, hvordan man holder balancen og opnår troværdige historier om virksomhedens bæredygtighedsinitiativer.
 
Man kan have mange hjemmebryggede teorier om, hvad det betyder at være henholdsvis mand og kvinde på en talerstol, men hvad siger forskningen? Og hvordan kan vi arbejde med den viden som rådgivere og kommunikatører? Nanna Vestgård, retoriker, selvstændig rådgiver og tidl. cheftaleskriver for fem ministre, sætter spot på køn og kommunikation.
 
AI og kunstig intelligens kommer i mange former. Ofte fjernt fra hverdagen og endnu noget, som de større virksomheder eksperimenterer med. Men på Bornholm har de fået en ny TV-vært. Bridget hedder hun, og hun er en robot, som via kunstig intelligens bringer nyhederne ud til borgerne på Bornholm.nu. Chefredaktøren på Bornholm.nu, Bjarne Hansen, tager os med ind i den digitale fremtid med de fordele og ulemper, der følger med de nye muligheder. 
 
 
Koncernchef og udgiver Anders Krab-Johansen fik hård kritik for sin håndtering af sagen omkring B.T.s chefredaktør Michael Dyrby og dennes forhistorie på TV 2. Hør Berlingske Medias topchef fortælle om de dilemmaer, der rejste sig i kølvandet på TV 2-dokumentaren, og udfordringen med at kommunikere dem.
 
Roccamore er kendt for flotte sko med høje hæle og for sine grænsesøgende kampagner, som har langt mere på hjerte end at sælge pæne sko. Mød Jakob Staalby, der står bag kampagnerne. Hvorfor er det vigtigt for Roccamore at lave kampagner, der handler om diversitet, køn og ligestilling? Og hvordan undgår man at sejle lige ind i en shitstorm, når man blander sig i samfundsdebatten, mens man forsøger at sælge sko? 
 
 
Diversitet og inklusion er blevet et udviklingspunkt, som flere og flere forholder sig til. Der er krav om at bidrage til social retfærdighed, og der er evidens for, at diversitet og inklusion styrker fastholdelse, rekruttering, innovation og brand. Marie Valentin Beck, sociolog, selvstændig rådgiver og konsulent inden for diversitet, fortæller om baggrunden for at arbejde med diversitet og inklusion, og hvad man som kommunikatør skal være særligt opmærksom på.
   
Metaverse, NFT'er og krypto – vi har alle hørt ordene, men hvad betyder de egentlig, og ikke mindst: Hvad betyder de for vores arbejde? Fremtidens måde at bruge internettet på kan samles under begrebet Web3, og Jonas Rosbech, co-founder af Digital Renaissance, vil fortælle om, hvad det betyder, og hvordan det vil forme vores måde at bruge kommunikation og markedsføring på. 
 
Vi Unge er Danmarks eneste rigtige ungdomsmagasin, som endda fortsat er i vækst efter en større relancering i 2021. Mens vi andre halser efter den helt unge målgruppe og bokser med at finde ud af, om en TikTok-udfordring eller en Facebook-annonce nu er den rigtige måde at nå målgruppen på, har Vi Unge forstået at skabe et stærkt bånd til teenagerne.
Nikita Hoffmann Andersen er chefredaktør for Vi Unge og giver os et indblik i nogle af de mange indsigter om den helt unge målgruppe, som Vi Unge har brugt til deres relancering.
For hvad er egentlig teenagernes ønsker og behov i forhold til journalistik og kommunikation? Hvad kendertegner den unge målgruppe, og hvor, hvordan og hvornår når man dem?
Vi får også et indblik i, hvordan Vi Unge har formået at fastholde de nye generationer og skabe en tæt relation til deres læsere gennem mange år.
 
 

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 5. maj 2022 fra kl. 9.00-16.30. 
 
Vi slutter dagen af med drinks, snacks og netværk.
 
Hvor?
The Plant
Raffinaderivej 22
2300 København
 
Hvordan melder jeg mig til?
 
Hvad koster det?
Normalpris pr. deltager: kr. 2.990,- (ekskl. moms).

Tilskud til medlemmer af DJ - Medier & kommunikation og Kforums netvækrsmedlemmer:
Se priser og særlige tilskud til medlemmer af DJ - Medier & Kommunikation og Kforums netværk.  
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til billetter, tilmelding eller tilskud, er du velkommen til at kontakte Patrick Mark Reimers på 33 42 80 00 eller pmr@journalistforbundet.dk 
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
The Plant
Raffinaderivej 22 ,
2300 København
16326 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 5. maj 2022
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.