Årets konference for kommunikatører

KOM21: Årets k-konference

Vi gentager for fjerde gang succesen med årets største danske kommunikationskonference. Vi åbner dørene til KOM21 torsdag 6. maj 2021.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Kommunikatørens rolle i 2021: Hvordan holder vi os relevante og centrale?
 
Vi gentager for fjerde gang succesen med årets største danske kommunikationskonference, og 6. maj 2021 åbner vi dørene til KOM21. For første gang på The Plant, der ligger otte minutter på cykel fra Kongens Nytorv i København.
 
Vi zoomer ind på, hvordan coronakrisen har fungeret som en tryktest for professionel kommunikation generelt.
 
Alt fra valg af kanaler, platforme og interne systemer til interne og eksterne målgrupper, budskaber og nye digitale muligheder er blevet udfordret, men også beriget af utraditionelle kommunikationsløsninger.
 
Hvad kan vi lære af andre faggruppers kommunikation, og hvilke greb, metoder og discipliner skal fungere som kommunikationsafdelingers nye hårde valuta?
 
Kforum og DJ sætter til KOM21 fokus på, hvordan vi holder os relevante og centrale som kommunikatører.
 
Talere 
Søren Brostrøm, direktør, Sundhedsstyrelsen
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier, Astrid Haug Bureau
Vincent Hendricks, Professor of Formal Philosophy, dr. phil., ph.d., CIBS, Københavns Universitet
Lotte Hansen, direktør i Hansen & Ersbøll Agenda
Anders Frandsen, kommunikationsdirektør, Rigspolitiet
Helle Bro, CEO & Founder, Bro Kommunikation A/S
Stine Mølgaard Sørensen, forfatter og COO & co-founder, Radiobotics
Kathrine Bruun Alexandrowiz, chef for Community, Internal Communication & Corporate Brand, Københavns Lufthavn A/S
Andreas Marckmann Andreassen, digital redaktør, nyhedschef, Fagbladet Journalisten
Camilla Mehlsen, medieforsker og forfatter, Mehlsen Media
Podcasten “Budskab” v. Line Ernlund, og gæsterne Kim Larsen, kommunikationsdirektør i Danske Bank, og Søren Søndergaard, kommunikationschef hos Danske Havne.
 
 
 
 
Billetsalget til KOM21
6. maj 2021 på The Plant
 
Hvis du vil være sikker på at komme med til KOM21, så skal du slå til nu. For i år bliver det myndighederne, der beslutter, hvor mange billetter vi må sælge, og de fleste er allerede solgt. For at leve op til retningslinjerne nummererer vi billetterne – afhængigt af, hvornår de er købt. Hvis der kun må komme 100 med, så er det de 100 første, der har købt billet, der kommer med – resten får selvfølgelig det fulde beløb refunderet.
 
Ved eventuel aflysning er det selvfølgelig muligt at få sine penge retur. 
 
Vi tager alle forholdsregler ift. COVID-19
Alle deltagere skal på dagen kunne fremvise en negativ coronatest. Vi sikrer, at der er god afstand, masser af håndsprit og generelle hygiejniske forhold ift. både forplejning og faciliteter.
 
Vi glæder os til at se dig til KOM21 d. 6 maj.
 

Program

 
K-kunsten at være helt enkel
Søren Brostrøm, direktør, Sundhedsstyrelsen
 
Hvad kan den danske kommunikationsbranche – og særligt frontfigurer i virksomheder lære af hele Danmarks læges personlige massekommunikation? Vi interviewer Søren Brostrøm live på scenen til KOM21. Vi går i dybden med, hvordan han lykkes med at kommunikere direkte til alle dele af samfundet i vor tids største krise på en måde, så alle forstår budskabet.
 
Kan man kommunikere sig ud af fake news og konspirationer? 
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier, Astrid Haug Bureau
 
Fake news og konspirationer spreder sig lynhurtigt på sociale medier. Det har vi set i forbindelse med præsidentvalget i USA, og vi ser det i Danmark ift. f.eks. vaccinedebatten og fødevareområdet. 
Kan man bekæmpe fake news med fakta? Eller må man tage samme midler i brug som dem, der spreder det? Og hvordan kommer man bedst ud af en shitstorm baseret på misinformation?
 
2020: året med systemiske chok
Vincent Hendricks, Professor of Formal Philosophy, dr. phil., ph.d., CIBS, Københavns Universitet
 
Mellem corona, Black Lives Matter og #MeToo blev 2020 året, hvor det regnede med globale systemiske chok. Hvordan manifesterer systemiske chok sig i kommunikation, klima og konspiration? Og hvad har alt dette med kampsportsmesteren Jackie Chan at gøre?
 
Tag stilling, og undgå at blive en meningsløs og fej kommunikatør
Lotte Hansen, direktør i Hansen & Ersbøll Agenda
 
Lotte Hansen vil på sin ligefremme måde vil give os en rusketur og sikre, at vi ikke bliver meningsløse kommunikatører.
Hun mener, at branchen bør finde et etisk ståsted, hvis vi vil undgå at gøre os selv meningsløse. Men hvordan leverer vi mening? Vi kunne begynde at stå for noget selv. Hvordan kan vi som branche bidrage til mere bæredygtighed og lige muligheder for alle mennesker?
 
Hvordan kombinerer du autoritet med et glimt i øjet?
Anders Frandsen, kommunikationsdirektør for Rigspolitiet,
 
Anders Frandsen tager os med ind i maskinrummet og fortæller om deres strategi for at nå borgerne med vigtige budskaber om coronarestriktioner, men også om hverdagens små finurligheder, der kan få mange til at trække på smilebåndet.
 
Den digitale udvikling er jeres ansvar.
Stine Mølgaard Sørensen, forfatter og COO og co-founder, Radiobotics
 
Stine Mølgaard Sørensen mener, at kommunikatører skal begynde at omfavne den nye teknologi. Det er nødvendigt og ikke noget, vi kan fralægge os ansvaret for og skubbe over til en IT-afdeling. Det behøver hverken være kedeligt eller dyrt. Hør hvordan når Stine indtager scenen på KOM21.
 
Hvordan kan intern kommunikation genrejse CPH – og andre i krise?
Kathrine Bruun Alexandrowiz, chef for Community, Internal Communication & Corporate Brand, Københavns Lufthavn A/S
 
Corona har ramt luftfarten med en ubarmhjertig og hård uppercut, og CPH – Københavns Lufthavn A/S er sendt til tælling med en passagernedgang på 85 procent. Hvordan rejser man sig igen efter sådan en knockout? Og hvad kan vi lære af denne proces til fremtidig intern kommunikation? 
 
Hvad skal fremtidens leder kunne?
Helle Bro, CEO & Founder, Bro Kommunikation A/S
 
Forventningerne til, hvad fremtidens leder skal kunne, ændrer sig i en tid, hvor uforudsigelighed er en præmis. Det har ikke blot ændret vores forståelse for ledelse, men også kulturen i vores virksomheder. Det er derfor vigtigere end nogensinde før at mestre forandringskommunikation som disciplin. Så hvad får vi brug for, når vi vender blikket mod fremtidens ledelse? Hvordan driver vi forandringsprocesser i den nye virkelighed?
 
Automatisér din kommunikation
Andreas Marckmann Andreassen, digital redaktør, nyhedschef, Fagbladet Journalisten
 
Automatiseringen revolutionerer kommunikationsbranchen. Kunstig intelligens kan nyhedsovervåge, researche og skrive tekster, og du kommer ingen vegne på sociale medier uden at forstå algoritmerne. Automatiseringen stiller nye krav til, hvad man skal kunne som kommunikatør. 
 
Influencere – de nye unge mediehuse
Camilla Mehlsen, medieforsker og forfatter, Mehlsen Media
 
Med coronakrisen og samfundsbevægelser som Black Lives Matter og #MeToo har influencere fået en ny rolle i medielandskabet. Influencere er ikke bare reklamesøjler, men i stigende grad mediehuse, der underholder, oplyser, inspirerer og påvirker deres målgrupper, særligt unge.
Camilla Mehlsen punkterer myten om, at unge ikke bruger Facebook, og hun viser, hvorfor Instagram er det nye Twitter, og hvordan politikere er en ny slags influencere.
 
 

Podcasten “Budskab” live fra scenen. 

Fagbladet Journalistens nyhedspodcast “Budskab,” med Line Ernlund ved roret, får besøg af eksperterne Kim Larsen, kommunikationsdirektør i Danske Bank og Søren Søndergaard, kommunikaitonschef hos Danske Havne.

Hvad er den gode krisehåndtering? Den gode pressestrategi? Hvad gør du, hvis du kom til at sende den sure mail til journalisten, som egentlig skulle have været til din chef?

Budskab går bagom de vigtigste kommunikationshistorier og giver tips og tricks til professionelle kommunikatører.

 

 

Mød

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 6. maj, kl. 9.00-17.00. 
 
Hvor?
The Plant
Raffinaderivej 22
2300 København
 
Hvordan melder jeg mig til?
 
Hvad koster det?
Kr. 2.490,- (ex moms).
Der er 1.000 kr. rabat til Kforums netværksmedlemmer og medlemmer af DJ – Medier & Kommunikation.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til billetter, tilmelding eller rabatter, er du velkommen til at kontakte Patrick Mark Reimers på 33 42 80 00 eller skrive til pmr@journalistforbundet.dk 
 
Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
The Plant
Raffinaderivej 22,
2300 København
14979 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 6. maj 2021
Tidspunkt:
9.00-18.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.