Få succes med din kampagne: Planlægning, eksekvering og måling

Hvordan holder vi snor i kampagnen lige fra planlægning til evaluering? Hvad er de bedste værktøjer og metoder, du kan bruge til alt fra håndtering af KPI'er til proces- og eksekveringsværktøjer? Og hvordan får du det hele til at samle sig til en effektiv og måske endda adfærdsændrende kampagne til sidst?

Om K-dagen

Som kampagneleder er du både ansvarlig for planlægning af kampagneprocessen, kreativ udvikling, kontakt til bureauet (hvis du har sådan et) og skal samtidig stå på mål for KPI’er, målsætninger og ledelsens forventninger.
 
I skal være til stede såvel i nyhedsbreve som på hjemmeside, sociale medier, til kundearrangementet, i pressemeddelelsen og ude i bylivet. I skal være aktuelle, relevante, informative, adfærdsændrende, nytænkende, uforudsigelige og adskille jer fra alt det, de andre gør.
 
Kampagnearbejdet er ikke en nem sag, og den skal planlægges, eksekveres og evalueres ordentligt for at få den fulde værdi, kraft og ikke mindst skabe de ønskede vækstresultater for jeres organisation.
 
Der bliver skiftet mange kasketter undervejs i kampagnefaserne – og på dette kursus giver Anita Lykke Klausen dig de helt konkrete tips og værktøjer, der skal til for at kunne håndtere alle faserne i kampagneledelsen. Anita har erfaring med kampagneledelse fra både virksomheder og bureau, så hun har solid erfaring fra begge sider af bordet.
 
Vi kommer blandt andet omkring: 
  • Målsætninger og målgrupper
  • Projektstyring og processer
  • Produktion og evt. bureauhåndtering
  • Distribuering og medier.
 
K-dagen er for dig, der arbejder med ekstern kommunikation. Du er højst sandsynligt marketing- eller kommunikationsmedarbejder, projekt- eller kampagneleder eller bare ansvarlig for din organisations marketing- eller nudgingkampagner. Det vigtigste er, at du sidder med ansvaret for din organisations kampagner, marketingbudget, medieindkøb og evt. bureaukontakt.

Program

Velkommen 
Anna Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Planlægning af kampagnen
Der er meget fodarbejde, inden vi overhovedet begynder at se kampagnen i visuel form. Vi har en overordnet strategi for kampagnen samt et budget, som der formentlig er rift om. Inden vi kommer for godt i gang, skal målene også stadfæstes, og vi skal både være skarpe på, hvad vi vil have målgruppen til at gøre, og hvordan vi vil få dem til at gøre det. Noget så simpelt – og dog så komplekst – som en start- og slutdato for kampagnen skal også findes. Dertil skal vi muligvis finde tid til en bureaurunde og levere et knivskarpt kampagnebrief.
Anita Lykke Klausen, marketingkonsulent, AnitaLK
 
Eksekvering
Vi kan godt snyde lidt og kalde det eksekvering. Men tro det eller ej – vi har mere, der skal planlægges!
For hvem er din kampagnegruppe? Har du alle de rigtige specialister med på holdet? Gruppen skal briefes, så det står knivskarpt for dem, hvad, hvornår og til hvem de skal levere. Vi skal også lige skitsere faserne i kampagnen. 
Har du også fået styr på dit medielandskab? For inden vi sætter specialisterne for godt i gang, skal vi vide, hvilke medier der skal puste liv i vores kampagner.
 
Og NU er vi klar. Konceptet skal visualiseres i kreativer, udviklerne skal in the zone, SoMe-typerne skal holdes i snor, måske skal der koordineres med et bureau, interne kollegaer, chefer. Nogle har altid gang i noget, og du skal vide, hvem der har gang i hvad, og hvordan det går. Produktioner skal overses. Og nu har du vel husket at booke tid hos alle dine specialister og kanaler...?
Anita Lykke Klausen, marketingkonsulent, AnitaLK
 
Frokost
 
Case: Kommer snart
 
Evaluering
Vi skal egentlig i gang med evalueringen med det samme. Som kampagnen kører, skal der holdes statusmøder med gruppen, så CM-eren kan nå at sige, at kreativerne performer dårligt, og give bud på justeringer. Vi informerer og evaluerer undervejs, så vi kan optimere og dygtiggøre kampagnen, imens tid er. 
 
Og når kampagnen er overstået er det muligvis syv måneder siden, udvikleren sidst havde noget med kampagnen at gøre. Alligevel skal der slutevalueres på flere parametre med både arbejdsgruppen og styregruppen. Phew. Kampagnen er slut. Hvad har du lært, som du tager med dig til næste kampagneafvikling?
Anita Lykke Klausen, marketingkonsulent, AnitaLK
 
Tak for i dag
Anna Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne kursusdag kan du og din organisation:
  • Planlægge og igangsætte kampagneprocessen fra idé til konkurrencedygtig kampagne
  • Identificere målgrupper og målsætninger for din kampagne
  • Udvælge distribueringsmedier, fx print, outdoor og digitale medier
  • Skabe reklamer, der fungerer på tværs af platforme
  • Udvikle, tilrettelægge og arbejde kreativt med kampagner, herunder netværkskampagner og sociale mediekampagner
  • Udnytte forskellige mediers fulde potentiale til at få jeres budskaber ud over rampen.
 

Mød

Anita Lykke Klausen
Marketingkonsulent
AnitaLK
Anita Lykke Klausen er marketingkonsulent med speciale i neuromarketing. Anita har arbejdet med neuromarketing i syv år, og hun er en af de dygtigste til disciplinen inden for kommunikations- og marketingbranchen. Neuromarketing er disciplinen, der benytter viden fra hjerneforskning til at forstå brugeradfærd og forbedre marketingindsatser. Anita vil give basal indsigt i disciplinen og fortælle, hvordan vi kan arbejde med det ifm. udvikling af kampagner og i vores rådgivning af kunder.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 28. oktober 2021, kl. 9.15-16.00. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen holdes hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal., 1610 København V.
 
Hvad skal jeg have med?
Du skal tænke over og medbringe en case, en udfordring eller en aktuel kampagne fra din egen organisation, som du skal arbejde praktisk med på dagen.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmed dig ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden.

Tag din kollega med
Vi giver 20 % rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på kdag@kforum.dk eller 33 42 21 60.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Hos Kforum
Gl. Kongevej 3E,
1610 København V.

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
15498 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 28. oktober 2021
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Anita Lykke Klausen
Marketingkonsulent
AnitaLK

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.