1,2 millioner bruger Snapchat. Din teenagedatter gør det, jeres studentermedhjælper gør det, og dine kunder og brugere gør det. Men hvordan kan Snapchat give forretningsmæssig værdi, når indholdet forsvinder efter få sekunder? Tag på kursus hos Kforum og Bureaubiz og lær, hvordan du bruger Snapchat professionelt.
Snapchat er det hurtigst voksende sociale medie i Danmark, og især unge under 30 år er flittige brugere. Indholdet er spontant og uforpligtende, og billeder og videoer forsvinder lige så hurtigt, som de opstår.
De fleste deler indhold med mere end 200 venner på Facebook, men på Snapchat har den gennemsnitlige bruger kun 28 venner. Virksomheder, der formår at knække Snapchat-koden, kommer altså helt ind bag lukkede døre og kan blive en del af brugerens allernærmeste venner.
Snapchat giver mulighed for at skabe en helt unik kommunikationsform mellem virksomhed og bruger. Men hvordan får I foden indenfor? Hvilket indhold gør sig bedst på Snapchat? Og hvordan får I mest ud af jeres annoncering på Snapchat? Hiv en dag ud af kalenderen torsdag 7. september og bliv klogere på, hvordan du bruger Snapchat professionelt.
På kurset får du:
- Indblik i adfærden på Snapchat og hvilke målgrupper du kan forvente at ramme
- Konkrete tips til, hvordan du formidler indhold på Snapchat
- Gode råd til annonceringsmuligheder på Snapchat
- Mulighed for at arbejde med Snapchat i praksis.
Kurset er for dig, der overvejer eller så småt er begyndt på at bruge Snapchat i din kommunikation eller markedsføring.
Velkommen
v/ Christina Bech Winckler, kursus- og netværksleder hos Kforum
Sådan kommer du godt fra start med Snapchat
Hvad er det, Snapchat kan? Hvad kendetegner adfærden på Snapchat? Og hvad skal der til, for at I som virksomhed kan hoppe med på Snapchat-bølgen? Du bliver klogere på, hvordan Snapchat kan bruges professionelt og kommercielt, og du får en række eksempler på, hvordan mediet er blevet brugt på tværs af kommercielle afsendere, medier og kendisser.
v/ Mikkel Rossing og Mette Bacher, Mindshare
Lær at formidle indhold på Snapchat
Snapchat er den helt oplagte storytelling-app, og ingen andre sociale medier giver den samme interaktion med brugerne. Men hvordan formidler du allerbedst nyheder på snapchat, og hvilken type indhold skal du fokusere på? Vi går i dybden med den praktiske udførsel af Snapchats Story-funktion. Gennemgangen illustrerer de muligheder Snapchat giver dig, og du bliver mere fortrolig med mediet og funktionerne. Husk at medbringe en smartphone med Snapchat installeret.
v/ Mikkel Rossing, Mindshare
Få tips og tricks fra en virksomhed der bruger Snapchat professionelt
Case kommer snarest.
Styrk jeres tilstedeværelse på Snapchat med annoncering
Sidste år blev annoncering lanceret i USA, og 1. marts 2017 blev det muligt at annoncere på det sociale medie i Danmark. Mikkel og Mette giver dig deres bedste råd til annoncering, så du bliver first mover i forhold til at bruge Snapchat professionelt.
v/ Mikkel Rossing og Mette Bacher, Mindshare
Workshop: Arbejd strategisk og professionelt med Snapchat
Hvad gælder særligt for Snapchat som socialt medie, hvilke målgrupper kan I forvente at ramme, og hvilket formål skal jeres Snapchat-indsats tjene? Skal mediet bruges til branding, markedsføring med særlige budskaber, kundeservice, rådgivning eller til noget helt fjerde? I mindre grupper arbejder I praktisk med, hvordan Snapchat kan bruges til forskellige formål og målgrupper. Vi ser historierne igennem i fællesskab, og I får feedback på indholdet.
v/ Mikkel Rossing og Mette Bacher
Afrunding, spørgsmål og tak for i dag
v/ Christina Bech Winckler
Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 7. september 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
Hvor?
Kommunikationsforum A/S, Gl. Kongevej 3E, 4. sal, Baghuset, 1610 København V
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne
her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 20 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til
kdag@kforum.dk.
Studenterpladsen på denne K-dag er:
Ledig
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.