En dag fyldt med inspiration til den interne kommunikatør

Masterclass: Intern kommunikation

Velkommen til Kforums masterclass for interne kommunikatører. En dag spækket med inspiration, fremtidsperspektiver, de bedste cases og networking med andre interne kommunikatører.

Om K-dagen

Den interne kommunikation er rykket meget tættere på forretningen og beslutningsgangene, for det er blevet tydeligt, at den har betydning for såvel bundlinje som rekruttering og fastholdelse. Samtidig er feltet også blevet langt mere komplekst at navigere i. Grænserne mellem intern og ekstern er blevet flydende, og platformene til den interne kommunikation er i dag en mosaik af muligheder. Hvordan gør man det godt som kommunikatør, og hvor er feltet på vej hen? Det bliver vi klogere på med nogle af de dygtigste på området til Kforums masterclass i interne kommunikation
 
 

Program

Velkomst og introduktion til dagen
Marie Louise Rolffes, moderator, Kforum

Faglige førertrøjer 
Trine Funder, chefkonsulent, employer branding, ATP 
Nanna Birk, kommunikationskonsulent, ATP 

De fleste kender efterhånden til employee advocacy, og flere organisationer er allerede i gang, men hvordan holder du som organisation gryden i kog? 

Trine Funder og Nanna Birk fra ATP kommer og fortæller om deres største udfordringer og learnings. Bliv klogere på, hvordan I som organisation udvælger de rette ambassadører samt engagerer og motiverer dem. Men engagerede medarbejdere er ikke i sig selv nok. Det rigtige kanalmix og den rette forståelse for mediernes præmisser, ikke mindst algoritmerne, er også helt afgørende for at få succes. 

Få også et indblik i ATP’s helt nye koncept, der har fået navnet “Faglige førertrøjer”. Det er en videreudvikling af deres eksisterende employee advocacy-program, en version 2.0.  

 
Coops Ungeminister 
Tobias Simonsen, Coops Ungeminister 
Lotte Hjortlund Andersen, HR-direktør, Coop 

Intern kommunikation kommer i mange former. Hos Coop er de gået nye veje for at kommunikere med deres godt 25.000 unge medarbejdere. I maj 2022 blev Tobias Simonsen valgt til Coops første Ungeminister. Indsatsen er selvfølgelig centreret omkring fastholdelse og rekruttering af de mange unge mennesker, men i lige så høj grad et ønske om at forbedre de unges hverdag gennem bedre trivsel, mere faglig anerkendelse og at skubbe til de rammer, som de unge har gennem politisk vedtaget lovgivning. For at arbejde hos Coop skal gerne være mere end en månedlig lønseddel – det skal være et sted, hvor man trives, dannes og er med til at forme samfundet omkring sig.  

Lyt med, når Coops Ungeminister, Tobias Simonsen, fortæller om sit arbejde, og Coops HR-direktør, Lotte Hjortlund Andersen, sætter ord på strategien bag det nye initiativ.  
 

Effektiv kommunikatør – hvad skal der til i den organisatoriske hvirvelstorm af udfordringer i dag? 
Anne Katrine Lund, strategisk rådgiver og ph.d. i retorik   

Aldrig har det gået hurtigere. Aldrig har vi haft flere kanaler. Aldrig har flere kommunikeret. Kravene til kommunikatørerne har aldrig været større, så hvordan griber vi mulighederne bedst? Hvordan holder vi balancen mellem rådgiver og producent? Og hvad kalder den organisatoriske hvirvelstorm på hos os som kommunikatører for at lykkes?  

Anne Katrine Lund deler sin erfaring fra bl.a. at have trænet tusindvis af kommunikatører på universiteter, DMJX, interne akademier og udviklingsforløbet Certificeret Strategisk Kommunikationsrådgiver. Hun tror fuldt og fast på, at det handler om at arbejde med både viden, evner og sin personlighed for at stå stærk som rådgiver og gøre en forskel for sin organisation. Hør Anne Katrine Lunds tanker, og få hendes råd til, hvordan den interne kommunikatør bliver eller forbliver en stærk rådgiver i fremtiden. Hvad er de vigtigste kompetencer i den rolle? Hvilket fokus er vigtigt for at stå stærkere over for ledelse og organisation? 

Når diversitet og inklusion starter indefra – ikke udefra og ind 
Christina Gadeberg, Chief People Officer & Head of Group People, Nordea 

For Nordea har det at arbejde med diversitet og inklusion ikke været et valg. Med 10 millioner kunder og over 29.000 medarbejdere, der taler 60 forskellige sprog, giver det sig selv, at forskellighed er noget, der skal og bør arbejdes med. Uanset om det er i Nordea som arbejdsplads, i forhold til kunderne eller samfundet generelt. At arbejde med diversitet og inklusion er ikke en lineær proces fra A til B – der er mange nuancer, indsatsområder, udfordringer og bump på vejen.  

Christina Gadeberg er Chief People Officer & Head of Group People hos Nordea og har været med i en del af den lange proces, som for Nordea startede for ti år siden. Hør hendes ærlige beretning om, hvordan de er nået til, hvor de er i dag, og hvordan de i sin tid måske startede et forkert sted med indsatsen. For hvis man skal lykkes med en diversitets- og inklusionsstrategi, kræver det stort ejerskab hos medarbejderne. Og det er lykkedes hos Nordea med en ihærdig indsats på mange parametre og med en stor portion tålmodighed.

Med dig fra oplægget får du helt konkret viden om Nordeas erfaringer med: 

  • Hvad der skal være på plads internt i organisationen, før man kan kommunikere eksternt om diversitet og inklusion som en kerneværdi
  • Hvilke initiativer Nordea anvender for at få medarbejderne med ombord, og hvordan de måler medarbejdernes oplevelse
  • Hvilke bump på vejen der kan være i udarbejdelsen og implementeringen af en diversitets- og inklusionsstrategi.
     

Giver jeres arbejdsplads mening for de ansatte? 
Nicolai Ellemann Iversen, Chief Philosophy Officer & Associate Partner, Voluntas 

Tag med på en sviptur ind i det meningsfulde arbejdsliv anno 2023 med Nicolai Ellemann Iversen.  

Der er sket meget de seneste år, når vi ser på, hvad der betyder noget i ens arbejdsliv. Og det er ikke lige meget med at have styr på det – for det handler om virksomhedernes vigtigste ambassadører, nemlig medarbejderne. Få den seneste viden om, hvad der gemmer sig bag det vigtige ”purpose”, når vi går på arbejde.    

Vi zoomer ind på, hvilken betydning det har for den måde, vi kommunikerer internt i en virksomhed, og hvordan der skabes en kultur, som stemmer overens med employer branding-aktiviteter, så I undgår at ende i en moderne udgave af "Kejserens nye klæder".

Udbytte

Med dig hjem får du: 
  • Et nyt pust til dit daglige arbejde
  • Et indblik i, hvor feltet inden for intern kommunikation bevæger sig hen i nær fremtid
  • Input til alternetive veje i intern kommunikation anno 2023
  • Viden om, hvordan komplekse og forskellige målgrupper kan nås på forskellige måder
  • Muligvis nye bekendte i samme felt som dig selv, der kan være værdifulde sparringspartnere
  • Og ikke mindst en spændende og anderledes dag væk fra kontoret. 

Mød

Tobias Simonsen
Coops Ungeminister
Coop
Lotte Hjortlund Andersen
HR-direktør
Coop
Christina Gadeberg
Chief People Officer & Head of Group People
Nordea
Trine Funder & Nanna Brik
Chefkonsulent, Employer Branding & Kommunikationskonsulent
ATP
Anne Katrine Lund
Strategisk rådgiver og Ph.d. i retorik
Nicolai Ellemann Iversen
Chief Philosophy Officer & Associate Partner
Voluntās

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 8. juni 2023, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter senest kl. 15.30.

Hvor?
MBK, Pilestræde 61, 1112 København K.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 1990 (ekskl. moms). Early bird-rabat Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 35 43 44 74 om at parkere i huset (først til mølle – 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels Plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på kdag@kforum.dk eller ringe til Anne Skriver på 26 33 22 82.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K
Flere rabatter kan ikke kombineres.
16927 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 8. juni 2023
Tidspunkt:
9.00-15.00
Sted:
Pris pr. deltager:
1990 (ekskl. moms)
Early bird-rabat
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Tobias Simonsen
Coops Ungeminister
Coop
Lotte Hjortlund Andersen
HR-direktør
Coop
Christina Gadeberg
Chief People Officer & Head of Group People
Nordea
Trine Funder & Nanna Brik
Chefkonsulent, Employer Branding & Kommunikationskonsulent
ATP
Anne Katrine Lund
Strategisk rådgiver og Ph.d. i retorik
Nicolai Ellemann Iversen
Chief Philosophy Officer & Associate Partner
Voluntās

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.