Rykker I hurtigt nok på idéer i din virksomhed? Eller dør de gode input lidt for ofte på en post-it i et tomt mødelokale? På denne K-dag lærer du den såkaldte sprintmetode at kende. Den er hentet fra start up-verdenen og giver dig og dine kollegaer et realistisk billede af en idés styrker og svagheder – og hjælper jer med til at gå fra løs idé til færdigt koncept på bare fem dage.
På kurset lærer du den såkaldte sprintmetode at kende; en metode, der har taget Silicon Valley med storm - fra Facebook over Uber til giganten Google, der er så begejstret for metoden, at de har udviklet deres helt egen bibel om denne form for lynhurtig konceptudvikling. Med metoden kan du og dit team udvikle et koncept, der både er valideret af eksperterne, testet af brugerne og godkendt af cheferne – alt sammen på kun fem dage.
Hvad metoden består af, og hvordan den omsættes til praksis, lærer du meget mere om på kurset, hvor du blandt andet også
- bliver præsenteret for de grundlæggende elementer i sprintmetoden og lærer, hvordan du kan bruge metoden som et konkret redskab til hurtig idé- og konceptudvikling
- møder eksperter fra både det offentlige og det private, der deler ud af deres gode erfaringer med at bruge metoden
- prøver kræfter med sprintmetoden i en workshop.
Introduktion: Hvad er sprint?
Du får en grundig introduktion til sprint, lærer metodens elementer at kende og får forståelse for dens fordele og udfordringer. Jacob Fruensgaard Øe fra Hatch&Bloom deler ud af sine erfaringer med at bruge og undervise i metoden, og gennem konkrete eksempler får du gode råd til, hvordan du kan integrere sprintet som en fast del af din organisations idéprocesser.
Jacob Fruensgaard Øe, business strategist og partner i Hatch&Bloom
Case: Sprint i SKAT
Hvordan kommer du i gang med at bruge metoden, og hvordan kan du tilpasse den, så den passer til din organisations virkelighed? Nanna Petersen og Ulla Ladegaard-Mortensen deler SKAT’s erfaringer med at bruge sprintmetoden som fast element i deres idé- og konceptudvikling og fortæller om, hvad der virker og hvorfor.
Nanna Petersen, servicedesigner i SKAT og Ulla Ladegaard-Mortensen, user researcher i SKAT
Frokost
Workshop: Prøv kræfter med sprint
Hvordan kan du selv bruge sprint i praksis? Vi bruger eftermiddagen på at få metoden helt ind under huden i en workshop, hvor du sammen med de andre kursister i et miniprojekt med udgangspunkt i en fiktiv case selv får lov til at prøve kræfter med sprint.
Nanna Petersen, servicedesigner i SKAT og Ulla Ladegaard-Mortensen, user researcher i SKAT
Hvornår?
Tirsdag den 10. oktober 2017. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.
Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne
her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 20 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding. Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til
kdag@kforum.dk.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Caroline Bjerre-Bertelsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.