Gør jeres bæredygtighedskommunikation endnu skarpere

Grøn kommunikation – sådan gør du

Alle ved, at klimakrisen er over os. Og alle ved, at virksomheder og organisationer er nødt til at sætte handling bag ordene i den grønne omstilling. Men hvordan kommunikerer man de bæredygtige tiltag, uden at det bliver ligegyldige flosker eller måske endda greenwashing? Hvordan lægger man planer for sin bæredygtighedskommunikation, og hvordan fører man dem ud i livet? Det er nogle af de emner, vi skal arbejde med på dette kursus. Kurset er en konkret værktøjskasse til kommunikationsfolk i det private og i det offentlige, som vil løfte deres arbejde med grøn kommunikation.

Om K-dagen

Dagen består skiftevis af øvelser og oplæg fra eksperter og virksomheder, der har praktisk erfaring i at kommunikere omkring bæredygtighed. Dagen slutter med en workshop, hvor du arbejder med din egen case og får feedback fra underviser og de andre kursister i din gruppe. 
 
Herudover får du:
  • Grundlæggende forståelse for, hvorfor bæredygtighed er et særligt felt at kommunikere omkring, så du kan bruge den viden til at undgå faldgruber som greenwashing
  • Inspiration fra virksomheder, der deler ud af både udfordringer og succeshistorier om at kommunikere om bæredygtighed i praksis, så du kan lære af både fejltagelser og pletskud
  • Konkrete værktøjer, metoder og modeller til at fortælle de historier, der kan styrke din virksomheds eller organisations brand som en ansvarlig arbejdsplads
  • Input til, hvordan man skaber én samlet fortælling, som alle medarbejdere forstår og er engageret i.
 
Kursusdagen er for dig, der er kommunikatør i en lille eller mellemstor virksomhed eller organisation, hvor bæredygtighed og klima allerede fylder en del på dagsordenen, og hvor I er begyndt at arbejde med den kommunikative del af indsatsen også. Du har et ønske om at styrke din arbejdsplads’ brand med bæredygtighed i fokus og ønsker redskaber til, hvordan du eksempelvis omsætter taltung information om CO2-regnskab til vedkommende historier. 

Program

Lav en strategi for grøn kommunikation
Vi arbejder med, hvordan du skaber eller justerer din strategi og kernefortælling for bæredygtig kommunikation. Det handler om, hvordan I definerer den grønne kommunikation hos jer, hvilke barrierer der er for at lave grøn kommunikation, og hvordan I bringer den tættest muligt på kerneforretningen.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Gør kommunikationskanalerne mere grønne
Vi arbejder med, hvordan I kan justere jeres kommunikation på hjemmesider, i kampagner og på sociale medier mv., så de troværdigt kommunikerer jeres grønne tiltag. Vi ser på do's and don'ts med inspiration fra andre, og vi diskuterer de værste faldgruber, når det handler om at oversælge de grønne tiltag. Det er en konkret værktøjskasse, der kan bruges fra dag et.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Bæredygtig kommunikation, der virker
Vi får besøg af en spændende case, der fortæller om, hvordan man konkret er lykkedes med at lave troværdig grøn kommunikation.
Case: TBA

Styrk ledere og medarbejderes grønne storytelling
Virksomhedens ledere og medarbejdere er afgørende for, at kommunikationen om den grønne omstilling lykkes. Få de bedste råd til, hvordan medarbejdere og ledere på troværdig vis løbende kan kommunikere om jeres grønne tiltag.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Workshop: Din grønne kommunikationsplan
Vi giver tid til, at du individuelt og i grupper får mulighed for at lave en handlingsplan for, hvordan du skal arbejde videre med den grønne kommunikation, når du er tilbage på arbejdspladsen.  

Udbytte

Når vi er igennem kurset, har du fået nye vinkler på arbejdet med grøn kommunikation, inspiration fra dem, der gør det bedst, og en klar plan for, hvordan du selv kan arbejde videre med de forskellige tiltag i din organisation – lige meget, hvor langt I er kommet med den grønne kommunikation.
 
Efter kurset ved du: 
  • Hvordan du skaber en samlet fortælling om bæredygtighed
  • Hvordan du effektivt kommunikerer visioner og værdier uden at greenwashe
  • Hvordan du konkret kommunikerer om bæredygtighed i forskellige kommunikationskanaler
  • Hvordan du bruger medarbejdere og ledere som fortællere i den grønne omstilling
  • Hvad der er næste skridt i arbejdet med kommunikation af den grønne dagsorden.

Mød

Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Selvstændig
Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper virksomheder og ledere med at kommunikere på tværs af mediekanaler. Han er forfatter og oplægsholder og holder blandt andet oplæg om strategisk bæredygtighedskommunikation for offentlige og private organisationer.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 23. maj 2023, kl. 9.00-15.30. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.00 præcis.
 
Hvor?
K-dagen holdes hos MBK, Pilestræde 61, 1112 København K.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv "NGO-rabat" i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud.
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på kurset
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på dette kursus. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra kurset. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
Status: ledig
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 3543 4474 om at parkere i huset (først til mølle: 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels Plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på kdag@kforum.dk eller ringe til Ditte Havelund på 26 36 27 83.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16791 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 23. maj 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Selvstændig

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.