Kursus om det sociale intranet :: Et kursus i kommunikation hos Kforum

Gør intranettet socialt og levende

Kræver jeres medarbejdere, at intranettet er lige så nemt og sjovt at bruge som Facebook? Og vil I samtidig gerne have mere dialog, faglig videndeling og engagement på jeres intranet? Så kom til K-dag og bliv klogere på, hvordan de værktøjer og metoder, der revolutionerede internettet, også kan bruges til at opfylde både brugernes og organisationens behov for bedre videndeling og mere aktivitet. Uanset om I vil supplere intranettet med nye værktøjer, vil udvikle jeres eksisterende intranet med nye funktioner eller vil starte helt forfra. Det gælder uanset hvilket system I bruger, for der er sikkert ukendte muligheder i de store systemer og elementer, der nemt kan kopieres fra andre systemer til jeres eget.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Intranettet er de fleste steder under et stort pres. På den ene side er det en væsentlig og etableret kanal, som der er brugt mange ressourcer på. På den anden side er det sjældent, at brugerne er virkeligt begejstrede for deres intranet. Der sker måske for lidt. Eller det er for svært at bruge. Det kan være for udynamisk. For topstyret. Eller for ustabilt. Og vigtigst af alt: Det er sikkert slet ikke så nemt og legende som Facebook, som jo har sat nye standarder for hvor nemt og dynamisk digital kommunikation kan fungere. 

Løsningerne er mange, og på denne K-dag får du indblik i de vigtigste interne sociale muligheder, der kan udvikle, supplere eller helt erstatte jeres nuværende intranet. 

Tilmeld dig kurset her: Kursus om intranet eller læs mere herunder

Så kom til K-dag og:

  • Lær hvordan I får flere engagerede brugere på jeres intranet
  • Få konkrete tips til, hvordan I styrker den faglige videndeling på tværs af organisationen
  • Bliv klogere på flere af de nye interne sociale medier, der kan inspirere, supplere eller erstatte et klassisk intranet
  • Mød andre kommunikatører, der også arbejder med at udvikle den interne, digitale kommunikation

Program

Velkommen
Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum
 
Yammer - alt det bedste fra Facebook
I det digitale kommunikationsbureau Klean bruger de intranetværktøjet Yammer, som et uundværligt supplement til mails og deres andre interne systemer. Yammer er baseret på mange af ideerne bag Facebook, og har fx en overskuelig og meget dynamisk forside. Andreas Johannsen fra Klean giver sit faglige bud på, hvordan I kan bruge funktionerne i de sociale medier til at sætte liv i intranettet, og giver dig samtidig et indblik i, hvordan han selv arbejder med Yammer, og hvilke af ideerne i Yammer, som med fordel kan overføres til andre intranetsystemer. 
Andreas Johannsen, partner, Klean. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind og direktør i Socialsquare.
 
Få gang i delingen på Sharepoint
Danica Pension er i gang med at skifte til et nyt intranet baseret på Sharepoint, og de har besluttet at bruge flere sociale elementer for at aktivere og engagere brugerne. Kommentarer, likes og afstemninger er netop kommet på nyhedsdelen af et ellers klassisk intranet fyldt med oversigter, forretningsgange og vejledninger. Christina giver dig et indblik i de foreløbige erfaringer og fortæller om, hvad der skal til for at skabe debat blandt brugerne, og om effekten af like-knapper.
Christina Beck, kommunikationskonsulent, Danica Pension. Christina er ansvarlig for intranettet i Danica Pension, og hun har tidligere været kommunikationsrådgiver hos Morsing PR. 
 
Sådan liker vi medarbejderne
DSB er meget i pressen, men sjældent for det gode, selvom mange medarbejdere gør en stor indsats hver dag på arbejdet. Derfor besluttede DSB S-tog at bruge systemet echo.it som et supplement til deres intranet for at skabe mere arbejdsglæde, stolthed og faglig videndeling. Echo.it er inspireret af det sociale medie Foursquare, og værktøjerne er konkurrencer, præmier og ikke mindst masser af ros og anerkendelse på tværs af organisationen. Niklas Marschall fra DSB giver dig et indblik i det nye initiativ, og deler ud af sine erfaringer med at bruge et socialt medie til at sparke liv i den interne, digitale kommunikation. For det kræver mere end et godt system. 
Niklas Marschall, salgschef, DSB. Niklas er ansvarlig for alle kunde- og marketingaktiviteter i DSB, og han har med stor succes rettet op på både kundetilfredsheden og medarbejdertilfredsheden hos DSB S-tog. 
 
Når det sociale bobler op nedefra
I Djøf har de et fint og velfungerende intranet. Alligevel er systemet Social Cast boblet op som et uformelt, internt socialt medie, der er blevet afprøvet i dele af Djøf, fordi der var behov for mere videndeling. Også af den uformelle slags, som der ikke var så meget plads til på det almindelige intranet. Lucille Fonnesbech fortæller om erfaringerne fra pilotprojektet, blandt andet om hvordan projektgrupper har brugt det som arbejdsværktøj. Og du får også indblik i hendes konkrete planer for, hvordan det klassiske intranet og det sociale medie kan spille sammen fremover - til glæde for både engagementet og videndelingen. 
Lucille Fonnesbech, chef for digital kommunikation, Djøf. Lucille er ansvarlig for udviklingen af de digitale medier i Djøf, og hun har selv været med til at afprøve systemet Social Cast som videndelings- og arbejdsværktøj de seneste par år. 
 
 

Udbytte

Efter dette kursus kan du, dine kolleger og din organisation: 
  • Få flere engagerede brugere til at bruge jeres intranet
  • Styrke den faglige videndeling på tværs af organisationen
  • Vurdere om nogle af de nye intranetsystemer kan supplere eller erstatte jeres nuværende intranet

Mød

Andreas Johannnsen, partner, Klean. Andreas er en af de mest erfarne inden for sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind og senest direktør i Socialsquare
 
Niklas Marschall, salgschef, DSB. Niklas er ansvarlig for alle kunde- og marketingsaktiviteter i DSB, og han har med stor succes rettet op på både kundetilfredsheden og medarbejdertilfredsheden hos DSB s-tog. 
 
Christina Beck, kommunikationskonsulent, Danica Pension. Christina er ansvarlig for intranettet i Danica Pension, og hun har tidligere været kommunikationsrådgiver hos Morsing PR. 
 
Lucille Fonnesbech, chef for digital kommunikation, Djøf. Lucille er ansvarlig for udviklingen af de digitale medier i Djøf. 
 
Læs mere herunder: 
 
 
Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig
Christina Beck Darmer
Senior Communicator
Nordea
Niklas Marschall
salgschef, DSB
DSB s-tog
Lucille Fonnesbech
Digital chef
Djøf

Praktisk

Hvornår?
K-dag finder sted 4. september kl. 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad, og vi begynder kl. 9.15 præcis.
 
Hvor?
Kurset holdes centralt i København, og du får nærmere besked inden kursusstart. 
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er 4.990 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. NB: Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted. 
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er taget. 
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2120. Du kan også maile til kdag@kforum.dk
 
Sådan finder du
Villa Wilder ligger centralt på Christianshavn
Wildersgade 55,
1414 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,1/5
Dato:
Tirsdag 4. september 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Villa Wilder ligger centralt på Christianshavn
Wildersgade 55,
1414 København K
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig
Christina Beck Darmer
Senior Communicator
Nordea
Niklas Marschall
salgschef, DSB
DSB s-tog
Lucille Fonnesbech
Digital chef
Djøf

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.