Kursus i professionel brug af Facebook

Facebook: Skab indhold, der effektivt flytter målgruppen

Facebook er med længder det mest benyttede sociale medie i Danmark. Over halvdelen af alle danskere bruger dagligt Facebook. Det kan din organisation udnytte. Tag med til K-dag 1. oktober og lær, hvordan din organisation i praksis bruger Facebook som strategisk kommunikationskanal så content og KPI’er går hånd i hånd.

Om K-dagen

Så hvad kan din organisation bruge Facebook til i dag?
 
Tag med til K-dag 1. oktober, og få inspiration til at bruge Facebook strategisk, lægge en handllingsplan og udvikle målbart indhold, der effektivt flytter dine målgrupper.
 

Alt det og meget mere dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet får:

  • Input til, hvordan du få mest muligt ud af Facebook og lægger den rette strategi

  • Et overblik over din organisations muligheder på Facebook

  • Redskaberne til at opsætte KPI’er og tilrettelægge effektiv måling af jeres Facebook-indsats

  • Viden om at opsætte annoncer, lave promoveringer og indsamle data på Facebook
 
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din organisations Facebook-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Velkommen
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Facebook som platform: Hvad, hvordan og hvorfor
Hvad er Facebook for en platform? Hvis man skal bruge Facebook strategisk i sin kommunikation, er det vigtigt, at man har en forståelse for platformen, og hvordan organisationers vilkår for strategisk kommunikation var og er. Julia tager os en guidet tur i platformen, som 63 % af danskerne stadig er forbi dagligt. Vi ser eksempler på, hvad Facebook som platform kan.
Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
 
Strategisk brug af Facebook
Hvis din organisation skal bruge Facebook effektivt i jeres kommunikation, kræver det, at I arbejder med mediet strategisk. Julia tager os igennem opbygningen af en Facebook-strategi, hvordan annoncer og organisk indhold skal tænkes sammen, så du løbende skaber brugerrejser og du får værktøjer til at sætte rammer om dit arbejde, stille relevante KPI’er og måle på dine resultater.
Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
 
Community, content, debat og algoritmer
Når man arbejder med Facebook som en del af organisationens kommunikation, er der flere ting man skal være opmærksom på. Lær mere om, hvordan algoritmer påvirker arbejdet på Facebook, og hvordan du kan bruge det til din fordel. Vi taler også om, hvilken en værdi community kan have, og om, hvordan du modererer debatterne på jeres side effektivt. Vi gennemgår, hvad content er for en størrelse, og hvad der ligger i begrebet, der gør, at det adskiller sig fra en artikel eller en video.
Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
 
Workshop del 1: Annoncering på Facebook – hvad og hvordan
Vi arbejder med opsætning af forskellige typer annoncer på Facebook på to niveauer, afhængigt af, hvor du vurderer, du er. Julia gennemgår de forskellige typer annoncer, så du bliver fortrolig med, hvilke muligheder I har på Facebook. Du får selv lov til at sidde og arbejde med opsætning ud fra udleverede opgaveark, så du får opsætning af annoncer ind på rygraden. Opgavearkene kan du tage med hjem og bruge som guide til opsætning af annoncer.
Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
 
Frokost
 
Case-oplægFølger senere
 
Workshop del 2: Individuel gennemgang af jeres Facebook-sider
Vi gennemgår enkeltvis den Facebook-side, du har tilsendt. Vi taler om, hvordan den ser ud i dag, hvad man kan gøre anderledes og hvilke udfordringer og planer, I har. Vi ender med at lægge en handlingsplan for din organisations videre arbejde med Facebook.
Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
 
Opsamling og tak for i dag
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Anbefale valg af strategi for din organisation på Facebook
  • Formulere en handlingsplan for implementering af valgte strategi
  • Opsætte KPI’er og tilrettelægge effektiv måling på jeres Facebook-indsats
  • Opsætte annoncer, lave promoveringer og indsamle data på Facebook
 
Er du sulten på mere viden? Prøv vores SoMe bootcamp
Dette kursus er en del af vores SoMe bootcamp. Deltag i den samlede bootcamp til en favorabel pris og få redskaber til at udvikle jeres:
På den sidste bootcamp får du også værktøjer til, hvordan du ruller din SoMe-strategi ud og genbruger dit indhold på tværs af dine SoMe-kanaler.

Mød

Julia Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer
 
Du kan blive forbundet med Julia via:
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 1. oktober 2019. Kom fra 8.45 til morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal medbringe: 
  • En fuldt opladt bærbar computer
  • Login til din organisations side på Business Manager på Facebook
  • Et stykke indhold du eller din organisation har delt på Facebook, der har været succesfuld og nået ud over rampen enten i form af delinger, likes, visninger, kommentarer eller andet.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Sommerrabat: 20 % i hele juli Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11553 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 1. oktober 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Sommerrabat: 20 % i hele juli

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.