Kommunikationskursus om Facebook for organisationer - ét af Kforums mange kommunikationskurser

Skab succes på din virksomheds Facebook-side

På dette kursus får du konkret og brugbar viden om, hvordan du i praksis bruger Facebook som kommunikationskanal. Du lærer kernefunktionerne at kende gennem konkrete øvelser og bliver fortrolig med de mange muligheder, systemet tilbyder. Skynd dig at melde dig til hvis du er interesseret, da der er et begrænset antal pladser.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Facebook er verdens førende sociale medie. Fra at have været et socialt medie, der primært appellerede til privatpersoner, er det i dag et seriøst redskab for virksomheder og organisationer i både den interne og eksterne kommunikation. Alligevel dukker der mange spørgsmål op, når vi kommunikatører skal til at bedrive Facebook-kommunikation: Hvilken type Facebook-side skal vi oprette? Hvilke funktioner er der? Hvor meget er gratis? Skal vi bruge apps? Hvordan skal vi skrive på siden, så vi får "likes"? Er kommentarer lige så vigtige som "delinger"? Hvordan bruger vi Facebook som digital kommunikationskanal i forhold til vores website? Kan Facebook bruges til kampagner? Det er nogle af de mange spørgsmål, vi besvarer på K-dagen.

 

Så tag med til K-dag og:

  • Lær i praksis, hvordan Facebook er bygget op med bl.a. sidetyper, deling og statistik 
  • Få konkrete råd til, hvordan du kommunikerer på Facebook ifht. sprog, timing, medietyper og sammenhæng til websites
  • Bliv hjulpet af eksperter ifht. din egen nuværende eller kommende Facebook-side
  • Mød andre, der arbejder - eller gerne vil arbejde - med Facebook som kommunikationsredskab

 

K-dagen er for dig, der skal i gang med at lave en ny Facebook-side, eller som lige har lavet en ny og gerne vil blive bedre til at bruge funktionerne og mulighederne. Når du har været på kurset, kan du selv bruge de vigtigste funktioner på Facebook - og du kender til de mere komplekse muligheder. 

Dagen kommer til at foregå som en blanding af praktiske øvelser og oplæg, altsammen serveret professionelt af oplægsholderne. 

 

Kom til et af Kforums kommunikationskurserkurser i Facebook som kommunikationsværktøj i København for begyndere og for øvede - alt om Facebook-apps, Facebook-kampagner og meget andet     Kom til et af Kforums kommunikationskurser i Facebook 2012     Facebook til markedsføring og Facebook til kampagner - kursus og kurser i København 2012

 

Program

Alt det som Facebook kan
Jacob byder velkommen med at vise eksempler på succesfulde Facebook-sider og giver et kort indblik i Kforums eget arbejde på Facebook.
Jacob Gowland Jørgensen, chefkonsulent, Kforum
 
Sådan virker Facebook - en praktisk introduktion
Facebook stiller en række kernefunktioner gratis til rådighed. Ask Hybel gennemgår de væsentligste funktioner trin for trin. Han kommer med masser af praktiske tips og tricks, og du får selv lov til at afprøve din nye viden i praksis på din egen computer, så du får din nye viden ind under huden.
 
Ask kommer bl.a. ind på:
  • Valg af sidetype
  • Billedmuligheder
  • Deling af indhold i praksis
  • Menupunkter (tabs)
  • Statistikmuligheder (insight)
  • Ekstra programmer og muligheder (Facebook apps)
  • Sådan får du flest til at bruge din Facebook-side (sprog, timing og seeding)
Ask Hybel, konsulent, Advice Digital. Ask har stor undervisningserfaring inden for digitale medier, og er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark
 
Fra fiasko til bragende succes på Facebook
3F bruger Facebook til direkte dialog med medlemmer, potentielle medlemmer og omverdenen. Den første side blev nedlagt, men i dag indgår Facebook i strategien for medlemshvervning, og allerede den første dag, Facebook-siden var i luften, gav den nye medlemmer. Susanne Fasting viser helt konkret, hvordan 3F aktivt er tilstede på Facebook. Hun deler også ud af værktøjer, skrivetips og retningslinjer, og viser hvordan 3F i dag arbejder med overvågning og organisering af Facebook-siden.  
Susanne Fasting, chef for medlemskommunikation, 3F. Susanne har været med i hele processen omkring 3F's Facebook-indsats, og hun kender mulighederne og begrænsningerne i systemet. 
 
Din udfordring på Facebook
Vi tager fat i dine udfordringer, og du får hjælp fra oplægsholderne og de andre deltagere til konkrete løsninger, systemspørgsmål og udviklingsideer. 
Susanne Fasting, Ask Hybel & Jacob Gowland Jørgensen
 
Tak for i dag
 
 

Mød

Ask Hybel
Direktør
Adapt
Susanne Fasting
Chef for medlemskommunikation
3F

Praktisk

Hvornår?

K-dag finder sted onsdag 28. marts 9.15-16.00. Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad, og vi begynder kl. 9.15 præcis.

 

Hvor?

K-dagen bliver holdt hos Kunstforeningen Gl. Strand, Gl. Strand 48, 1201 København K

 

Hvad skal jeg medbringe?

En bærbar computer, hvis du vil afprøve din nye viden med det samme. Alternativt kan du følge det på lærredet. Der er kun trådløst netværk.  

 

Hvordan melder jeg mig til??

Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det??

Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. NB: Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted. 

 

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.

Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2120. Du kan også maile til kdag@kforum.dk

 

Vi glæder os til at se dig

 
Sådan finder du
Kunstforeningen Gl. Strand, overfor Thorvaldsens Museum og Christiansborg
Gl. Strand 48,
1202 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,6/5
Dato:
Onsdag 28. marts 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Kunstforeningen Gl. Strand, overfor Thorvaldsens Museum og Christiansborg
Gl. Strand 48,
1202 København K
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Ask Hybel
Direktør
Adapt
Susanne Fasting
Chef for medlemskommunikation
3F

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.