:: NB: Ikke flere pladser ::
Hvis jeres brugere, kunder eller borgere bruger Facebook og deres smartphones meget mere end jeres flotte site, hvorfor så ikke møde dem der, hvor de er? På dette kursus i Facebook-applikationer og iPhone-applikationer som kommunikationsværktøj får du indblik i, hvordan du kan bruge jeres viden og sites til at nå brugerne på de nye platforme.
:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::
Mange har derfor konkrete overvejelser om at udvikle applikationer til mobiltelefoner og Facebook. De kan indeholde alt fra et website i en lightudgave til særlige selvbetjeningsfunktioner, konkurrencer og hjælpeværktøjer, hvor man bruger sin fagviden eller særlige produkter til at nå brugerne med nye tilbud via en ny kanal. Mulighederne for at nå sine brugere - uden for meget støj - er store. Netop fordi de har brug for den viden I har når de står ved køledisken, i skoven eller et andet sted, hvor der ikke lige er en computer. Udfordringen er omvendt, at hvis ikke applikationen giver brugerne en umiddelbar og lettilgængelig værdi vælger de den hurtigt fra igen. Uanset om I mener det kan være værdifuldt for dem.
Så kom til dette kursus i Facebook-applikationer og iPhone-applikationer som kommunikationsværktøj, og bliv klogere på, hvordan I kan få succes.
Det får du med hjem:
-
Konkret viden om muligheder og fælder når man skal udvikle applikationer
-
Inspiration til applikationer hentet fra en række virksomheder, både offentlige, NGO´er, og private
-
Et netværk blandt andre kommunikatører, der også arbejder med - eller overvejer at arbejde med - applikationer
Altsammen serveret professionelt af en række dygtige konsulenter og praktikere.

Sådan får du smartphone-applikationer til at gøre en reel forskel
Kan en så lille skærm virkelig være så effektiv en kommunikationskanal? Ja, det kan det - nogle gange. Anna Taws guider dig igennem de vigtigste spørgsmål, du skal stille om formål med og design af specielt iPhone-applikationer. Hun kommer med en række konkrete eksempler fra både private virksomheder og offentlige organisationer, der skal sælge, brande, informere og bedrive andre vigtige kommunikationsopgaver.
Anna Taws, mobile design manager, Berlingske og ejer, Creative Apps
Fra klassisk website til gratis iPhone applikation: En app-revolution
Kforums iPhone-applikation er lige gået i luften efter et års forberedelse, udvikling og testning. Timme Bisgaard Munk fortæller om processen, og om fra- og tilvalg når man både vil give sine brugere overskuelighed og unikke muligheder for at blive klogere og involvere sig.
Timme Bisgaard Munk, direktør og redaktør, Kforum
Frokost
Nå modtagerne med Facebook-applikationer: Facebook kommunikation i praksis
Halvdelen af Danmarks befolkning, og mere end 500 mio. brugere på verdensplan, kan ikke tage fejl. Facebook fungerer. Men kan man kommercialisere og udnytte al den tid, som vi bruger på Facebook til at få kunder og borgere ind i butikken? Og bør man overhovedet? Daniel Bæk er partner i Nodes, og han har været involveret i udviklingen af Facebook-applikationer til så forskellige organisationer som 3, Røde Kors, Danske Regioner og Brøndby IF. Daniel vil formidle sit overblik over fælder og muligheder, når man overvejer at udvikle en Facebook-applikation, og give konkrete tips til, hvad du skal være opmærksom på.
Daniel Bæk, partner, Nodes
Kunsten at skabe en Facebook-applikation, der får mere end fem glade brugere
Første del af kampagnen "Stop før 5" vandt flere priser ved årets Danish Internet Awards, fordi nytænkende Facebook kommunikation - bl.a. i form af en engagerende Facebook-applikation - var tænkt ind fra start af. Stine Flod Storgaard har været kampagneleder, og hun vil give et konkret indblik i hvad der skabte effekten, hvad der ikke virkede efter hensigten, og hvad man kan opnå på et begrænset budget.
Stine Flod Storgaard, specialkonsulent, Sundhedsstyrelsen
iPhone-applikationer som forretningsmulighed
JP/Politikens Hus har satset på digitale medier igennem flere år. Det er ikke mindst en stor satsning set i lyset af, at netop disse initiativer kan underminere den traditionelle kundekontakt og pengestrøm, som papiraviserne giver. Så det skal virke, og skal kunne bære sig selv. Det gælder også de tre iPhone-applikationer for Politiken, Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Thomas Hvidt, tidligere Head of Mobile i JP/Politikens Hus og nu selvstændig konsulent, har arbejdet indgående med disse apps og vil fortælle om processen, erfaringerne samt give nogle bud på, hvad der skal til for at opnå succes med iPhone-applikationer.
Thomas Hvidt, selvstændig, tidligere JP/Politikens Hus
Walk & learn
Gallery walk - vi kigger på deltagernes egne applikationer og andre applikationer, man kan lære af.
Hvornår?
K-dag finder sted d. 19. januar 2011 kl. 9.15-16.15
Kom gerne fra kl. 8.45 til let morgenmad, og vi begynder kl. 9.15 præcis.
Hvor?
Det sker i Villa Wilder, Wildersgade 55, 1408København K. Det ligger i gå-afstand fra Christianshavns metrostation, og der er parkeringsmulighed mod betaling i gaderne omkring.
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele kurset. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. NB: Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er taget.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2120. Du kan også maile til kdag@kforum.dk
Vi glæder os til at se dig
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.