Få styr på jeres krisekommunikation – før krisen rammer jer

En krise kan hurtigt udvikle sig til en dobbeltkrise, hvor både den oprindelige krise og kommunikationen omkring den, kommer til åben debat og giver dybe ridser i lakken. Derfor er krisekommunikation blevet en vigtig kommunikationsfaglig disciplin, som du kan blive meget klogere på d. 27.10.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

 

Den eneste måde at komme helskindet ud af en krise er med et fungerende kriseberedskab og velovervejet krisekommunikation.

På K-dagen bliver du derfor klædt på til at forebygge, forstå og håndtere risici, issues og kriser. Du lærer at arbejde med praktiske værktøjer inden for krisekommunikation og kriseberedskaber, og du får indsigt i hvad nogle af Danmarks dygtigste krise-kommunikationseksperter selv har gjort for at styre en organisation sikkert igennem kriser.

 

Hvorfor skal du tage med til K-dag?

  • Du får en skabelon til at opbygge dit eget kriseberedskab
  • Du kortlægger og synliggør selv mulige risici og issues for din virksomhed
  • Du får mulighed for at sparre med andre kommunikationsfolk om kriseberedskab og krisehåndteringer
  • Du opdateres med faglitteratur om krisekommunikation
  • Du får de bedste tips og tricks om krisekommunikation og kriseberedskab fra rutinerede konsulenter og forskere – og fra de andre deltagere.

 

Hvem er K-dag for ?

Dagen henvender sig til alle som arbejder professionelt med kommunikation i offentlige eller private organisationer. Det kan være som kommunikationschef, -medarbejder eller som konsulent. Kurset er specielt interessant for dig, som ønsker at forbedre organisationens kriseberedskab og evne til at håndtere mulige kriser i fremtiden ved hjælp af praktiske værktøjer og faglig indsigt i området.

Program

Krisekommunikation i praksis

Vi starter dagen med at sætte fokus på forløbet før krisen. Vi kommer rundt om de forskellige typer af risici, kriseberedskabets mange elementer og best practice inden for kriseberedskaber. Du bliver aktivt involveret via en række øvelser omkring kriseberedskabet. Lasse Meldgaard kommer også med råd til damage control, når skaden er sket, samt til kommunikationsplatform og strategisk forankring af krisekommunikationen. Lasse rådgiver ud fra Geelmuyden Kieses mange opgaver med netop krisekommunikation og hans egne erfaringer som bl.a. journalist for forbrugermagasinet Kontant. 

Lasse Meldgaard Bloch, rådgiver, Geelmuyden Kiese

 

Frokost

 

Når krisen går ind

Krisekommunikation er langt mere end sværdfægteri for åben skærm. I mange kriser vil både en del af løsningen og udfordringen ligge internt i organisationen, fordi medarbejderne altid vil være de mest opmærksomme og kritiske ifht., hvordan arbejdspladsen handler og kommunikerer. Og fordi det ofte er dem, der står for skud i frontlinjen, uanset om det er til et middagsselskab eller i en serviceafdeling, der skal hjælpe sure og skuffede kunder. Finn Frandsen og Winni Johansen vil med udgangspunkt i deres forskning formidle deres store overblik over krisekommunikation som indsatsområde, og vise eksempler på metoder og tilgange til at styre krisen internt.

Finn Frandsen, professor og centerleder, og Winni Johansen, lektor og ph.d, begge fra Handelshøjskolen – Aarhus Universitet

 

Krisehåndteringens epicenter

Når der er en tegningkrise eller er terror i London, kommer Udenrigsministeriets center for Public Diplomacy på banen. Det er også dem, som står for krisekommunikationen, når danske ambassader står i brand. Ambassadør Klavs A. Holm er leder af centret, og han vil bidrage med en unik indsigt i en række konkrete kriser, og med udgangspunkt i dem vise en række grundregler for, hvordan han mener, man bør håndtere kriser. For hvem skal fx tage ejerskab for krisen? Hvad skal den første respons over for medierne være? Hvordan kommunikerer man til pårørende og personale? Og ikke mindst: Hvordan får man afsluttet og fulgt op på krisen? Klavs vil således med sine mange eksempler og sin omfattende viden give dig en række konkrete og brugbare råd til arbejdet med at sikre krisekommunikationen, når det virkelig brænder på. 

Klavs A. Holm, ambassadør og centerchef, Udenrigsministeriet

 

16.15 Tak for i dag

Mød

Lasse Meldgaard Bloch
Strategic Communication Developer
Finn Frandsen
Professor
Center for Virksomhedskommunikation, Handelshøjskolen i Århus
Winni Johansen
Professor, Studieleder for Executive Master i Corporte Communication, AU
Center for Virksomhedskommunikation, Handelshøjskolen i Århus
Klavs A. Holm
Ambassadør, Leder af "Center for Public Diplomacy"
Udenrigsministeriet

Praktisk

 

Hvor?

Det sker i  RUMMET, Vesterbrogade 24, København V. Der er parkeringsmulighed mod betaling i gaderne omkring. 

 

Hvornår?

K-dag finder sted onsdag den 27. oktober 2010 kl. 9.30-16.15. 
Kom gerne fra kl. 9.00 til let morgenmad, og vi begynder kl. 9.30 præcis.

 

Hvordan melder jeg mig til?


Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det?


Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. NB: Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted. 

 

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om kommunikation af værdier eller strategier. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.

Studenterpladsen på denne K-dag er besat.

 

Mere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 3342 2120. Du kan også maile til kdag@kforum.dk

Sådan finder du

Vesterbrogade 24,
1620 København V

FAQ

12108 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Onsdag 27. oktober 2010
Tidspunkt:
9.30-16.15
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Lasse Meldgaard Bloch
Strategic Communication Developer
Finn Frandsen
Professor
Center for Virksomhedskommunikation, Handelshøjskolen i Århus
Winni Johansen
Professor, Studieleder for Executive Master i Corporte Communication, AU
Center for Virksomhedskommunikation, Handelshøjskolen i Århus
Klavs A. Holm
Ambassadør, Leder af "Center for Public Diplomacy"
Udenrigsministeriet

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.