Halvdagskursus i forberedelse af Folkemødet 2013

Få styr på Folkemødet

Vil du have viden om og gode råd til, hvordan I slår bedst muligt igennem til dette års Folkemøde? Så kom til kort K-dag og mød arrangører, der deler ud af deres erfaringer med, hvad der skal til for at skabe effektiv kommunikation til dit Folkemøde-event.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Folkemødet er en mulighed og en umulighed. En mulighed for at skabe dybe relationer med jeres omverden på en ny måde, men en næsten umulig kamp om opmærksomhed og koordinering. De logistiske udfordringer er store, og din organisation forventer succes, lige meget hvor svært det bliver. 
 
Ofte falder projektet mellem afdelinger, hvor der hverken er sat nok tid eller penge af. Du har kort sagt brug for noget sparring med de bedste Folkemøde-planlæggere. Kforum har derfor, som de eneste i landet, samlet et team af dem. De giver dig deres bedste tips, tricks, anti-råd og visioner.  
 
 
Kom til K-dag og få:
  • Best practice for nogle af de mest visionære og succesrige Folkemøde-koncepter
  • Netværk og vidensdeling med Folkemøde-arrangører fra andre organisationer og virksomheder
  • Folkemøde-tricks, tips og anti-råd fra kultur-iværksættere og public affairs-eksperter
  • Mulighed for at præsentere dit eget koncept til sparring
Den korte K-dag er for dig, der planlægger at deltage i årets Folkemøde og har brug for redskaber og sparring til jeres kommunikation i forbindelse med denne event. K-dagen veksler mellem oplæg og sparring deltagerne imellem, og du skal have lyst til at deltage aktivt.
 

Program

Velkomst og intro til dagen
 
Sådan arbejder du med målgrupper og dagsordener
Folkemødet kan både bruges til at sætte nye politiske dagsordener og til at pleje relationer med samarbejdspartnere. Christian Michelsen fra Finansrådet fortæller om, hvordan Finansrådet arbejder med målgrupper og dagsordener, og hvordan Finansrådet forsøger at sikre sig sin del af opmærksomheden i det store overflødighedshorn, Folkemødet er.
 
Finansrådet har deltaget i Folkemødet siden begyndelsen af 2011 og har i de to forgangne år indhentet brugbare erfaringer og lært, hvordan ”det gode arrangement” sættes op. Christian fortæller derfor også om, hvordan Finansrådet bruger Folkemødet som et centralt element i kommunikationen med samfundet generelt og med mere udvalgte interessenter. 
Christian Michelsen, kontorchef, Finansrådet
 
Sådan opbygger du et solidt brand på Folkemødet
Dansk Industri har været med på Folkemødet fra begyndelsen og er gået all in fra start. Det handler overordnet om politik – men i høj grad også om synlighed, image og relationer. Hør Hans Beck Gregersen fra DI fortælle, hvordan det er lykkedes dem at opbygge et solidt brand på Folkemødet, og hvordan de nu fornyer sig, samtidigt med at de holder fast i deres identitet. 
Hans Beck Gregersen, chefkonsulent, Dansk Industri
 
Sådan skaber du en succes
Hør om hvordan Stine Zeeberg Kristiansen har været med til at skabe succesen MeningsMinisteriet, der til sommer for tredje år i træk slår teltdugen op til Folkemødet på Bornholm. Stine er til daglig konsulent hos PA-bureauet Rud Pedersen og arbejder i forhold til Folkemødet især med det politiske aspekt af, hvad man som virksomhed gerne vil opnå med sin deltagelse på Folkemødet og de strategiske overvejelser omkring, hvordan man bygger Folkemødet ind i virksomhedens overordnede strategi.
Stine Zeeberg Kristiansen, Public Affairs Consultant, Rud Pedersen A/S
 
Tips og tricks til den gode Folkemøde deltagelse
Frej Elbæk har været med til at rådgive og udvikle Folkemøde-setups for flere forskellige organistioner og virksomheder. Frej giver sit bud på den gode Folkemøde deltagelse, baseret på erfaringer fra tidligere Folkemøder. Derudover bidrager Frej med sit syn på tips og tricks til dit arrangement – så har du spørgsmål eller udfordringer, du gerne vil have testet, så tag dem endelig med.
Frej Elbæk Eriksen, Managing Director, elbæk strategi & kommunikation
 
Frokost

Udbytte

Efter kurset har du, dine kolleger og din organisation fået:
  • Indsigt i hvordan I kan arbejde strategisk med jeres deltagelse i Folkemødet 2013
  • Tips og anti-tips til jeres Folkemøde-deltagelse
  • Feedback på din virksomheds koncept
 

Mød

Stine Zeeberg Kristiansen
Public Affairs Consultant
Rud Pedersen
Christian Michelsen
Kontorchef
Finansrådet
Frej Elbæk
Managing Director
elbæk strategi & kommunikation
Hans Beck Gregersen
Senior advisor - Communication
Dansk Industri

Praktisk

Hvornår?
Den korte K-dag finder sted 21. maj 2013. Vi begynder kl. 8.15 og spiser en let frokost kl. 12. Kom fra kl. 8:00 til en croissant og en kop kaffe.

Hvor?
Kforum, Gl. Kongevej 3E 4., 1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Der er let morgenmad og frokost inkluderet. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Timme Bisgaard på tlf. 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du

Kforum, Gammel Kongevej 3E, Baghuset, 4. sal,
1610 København V

FAQ

15499 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 21. maj 2013
Tidspunkt:
8.15-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
1490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Stine Zeeberg Kristiansen
Public Affairs Consultant
Rud Pedersen
Christian Michelsen
Kontorchef
Finansrådet
Frej Elbæk
Managing Director
elbæk strategi & kommunikation
Hans Beck Gregersen
Senior advisor - Communication
Dansk Industri

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.