Kommunikationskursus om elektroniske nyhedsbreve - ét af Kforums mange kommunikationskurser

Gør det elektroniske nyhedsbrev til jeres vigtigste medie

Bliver det overhovedet læst? Skal vi blive ved med at sende det ud? Og hvad skal der så stå i det? Alt for ofte lever det elektroniske nyhedsbrev et diffust liv i kommunikationsarbejdet og bliver en besynderlig bastard et sted imellem e-mail og et egentligt medie. Og det på trods af, at nyhedsbrevet måske er organisationens allervigtigste push-kanal. Og at det – hvis det bliver skruet rigtigt sammen – har potentiale til at knytte jeres målgrupper tæt til jer og skabe både loyalitet og begejstring.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Hiv en dag ud af kalenderen, sæt nyt spot på jeres nyhedsbrev og få effektive værktøjer til at gøre det til et egentligt medie, som modtagerne faktisk gider at læse – hver gang – og  som dermed kan skabe den måske stærkeste direkte relation jeres målgrupper.
 
Tag med til K-dag om nyhedsbrevet og:
  • Få journalistiske redskaber til at skabe et nyhedsbrev med et indhold, der både rammer jeres målgruppers interesser og afspejler jeres mærkesager
  • Få viden om, hvordan du bedst skaber sammenhæng til jeres øvrige medier.
  • Lær andre nyhedsbrevsredaktører at kende, spar med eksperter og ligesindede og udvid dit netværk
 
K-dagen er for:
Nyhedsbrevsredaktører, kommunikationsmedarbejdere, journalister og andre, der arbejder med at producere og udvikle elektroniske nyhedsbreve. Du ønsker at forbedre jeres nuværende nyhedsbrev, skal udvikle et nyt koncept eller trænger til ny inspiration i det daglige arbejde med nyhedsbrevet.
 
K-dagen har primært fokus på nyhedsbreve til eksterne målgrupper. 
 
Dagen er tilrettelagt som en blanding af oplæg, øvelser og sparring – dels for at sætte den nye viden i spil mest effektivt og dels for at udnytte den samling af ressourcer, som er tilstede på dagen.
 
K-dag om nyhedsbrevet ledes af direktør og partner Søren Schultz Jørgensen, Kontrabande. Kontrabande er specialiseret inden for medieudvikling, redaktionel rådgivning, læseranalyser, journalistisk produktion og design.
 

Program

 
Find den rette rolle til nyhedsbrevet
Har nyhedsbrevet overhovedet en fremtid i en verden præget af overfyldte mail-bokse, apps og sociale medier? Jan Lundquist mener ”ja” og giver os et indblik i, hvad nyhedsbrevet kan som medie, hvilke strategiske mål, det kan tjene til at opfylde – og ikke mindst, hvad det kræver for at lykkes. Han fortæller om nyhedsbrevets rolle midt i den eksplosive digitale udvikling og giver bud på, hvordan I kan skabe sammenhæng og synergi mellem nyhedsbrevet og jeres øvrige kommunikationskanaler og –platforme.
Jan Lundquist er web projektleder hos Børnefonden og tidligere internetchef hos Gyldendals Bogklubber
 
Skab et skarpt koncept for dit nyhedsbrev
Hvordan sikrer du, at nyhedsbrevet tjener et præcist formuleret formål, og at alle målgrupper oplever jeres nyhedsbrev som relevant, inspirerende, informativt og underholdende? Søren Schultz Jørgensen introducerer os til metoder, der sikrer retning, præcision og linje i nyhedsbrevet. Vi dykker ned i den journalistiske værktøjskasse og anvender redskaberne på nyhedsbrevet: Hvordan kan du sektionere nyhedsbrevet, hvilket indhold skal med – og ikke med – og hvad med vinkling, indledninger og overskrifter?
 
Med udgangspunkt i dine egne erfaringer og konkrete udfordringer tager du de første strukturerede skridt i udviklingen af et skarpere koncept for dit nyhedsbrev: Præcisering af formålet, målgrupperne, indholdet – og nyhedsbrevets identitet.
Søren Schultz Jørgensen er direktør & partner i Kontrabande
 
 
Frokost
 
 
Skab et skarpt koncept for dit nyhedsbrev, fortsat
 
 
Case: 3F - Nyhedsbreve der virker

Fagforeningen 3F har gennem en årrække brugt nyhedsbreve, som en af de vigtigste elektroniske kanaler til at nå både medlemmer, offentlighed og politikere. Mange troede for et par år siden, at RSS-feeds ville fortrænge nyhedsbreve. Men RSS er stadigvæk mest for nørder, så nyhedsbrevet vil være vigtigt et godt stykke ud i fremtiden. Henrik Lilholt indvier os i den lange række af erfaringer, han har gjort sig mht e-nyhedsbreve: Om hvervning, hvad der virker, og hvordan teknikken skal indrettes, så den understøtter kommunikationen.

Henrik Lilholt, Onlinechef, Fagbladet 3F
 
Din egen handlingsplan
Vi samler vi alle dagens input i en miniworkshop, der munder ud i din egen handlingsplan – og slutter af med fem gode idéer, som du kan gå hjem og bruge med det samme
Søren Schultz Jørgensen
 
 
 

Mød

Søren Schultz Jørgensen
Direktør & Partner
Kontrabande
Jan Lundquist
Dialogkonsulent
PFA
Henrik Lilholt
Onlinechef
Fagbladet 3F

Praktisk

 
K-dagen finder sted onsdag 7. marts kl. 9.15-16.00. ?Kom fra kl. 8.45 til kaffe & croissanter. Vi begynder kl. 9.15 præcis.??
 
Hvor?
Kunstforeningen GL STRAND, Gl. Strand 48, 1202 København K
 
Hvordan tilmelder jeg mig?
Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er 4.900 kr. ekskl. moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Skriv i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering", hvis du ønsker først at blive faktureret i 2012.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
 
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Louise Grau på 30 22 34 24. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
 
Sådan finder du
Kunstforeningen GL STRAND
Gl. Strand 48,
1202 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,5/5
Dato:
Onsdag 7. marts 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Kunstforeningen GL STRAND
Gl. Strand 48,
1202 København K
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Søren Schultz Jørgensen
Direktør & Partner
Kontrabande
Jan Lundquist
Dialogkonsulent
PFA
Henrik Lilholt
Onlinechef
Fagbladet 3F

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.