Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

Hvad er effekten af jeres kommunikation? Og hvordan kan I bruge data til at opnå større gennemslag og skarpere fokus i måden, I kommunikerer på? Dette kursus i effektmålinger giver dig konkrete værktøjer til at måle, dokumentere og optimere jeres indsatser inden for både små og store kampagner såvel som løbende kommunikation og markedsføring.

Om K-dagen

Effektmålinger og databaseret evaluering er uomgængeligt, hvis man vil vide, om man gør en forskel med sit arbejde. Men hvad er vigtigst at måle på? Hvor findes data? Og hvordan gør man præcist, når man skal måle, og når man skal videreformidle resultaterne?

På dette kursus får du et framework for effektmåling med hjem, og du får lejlighed til at arbejde med din egen effektmålingscase. Vi berører kommunikationsdiscipliner som f.eks. presse og sociale medier, og vi ser på både digitale og mere analoge måder at indsamle data til effektmåling.

Kurset er delt i tre sessions: Først får du et framework for effektmåling samt eksempler på videreformidling til ledelsen. Dernæst arbejder vi med jeres egne cases, dvs. de projekter, kampagner, kunder eller kommunikationsafdelinger, I gerne vil måle effekten af. Efter denne session har du et udkast til, hvad du kan effektmåle på og hvordan. Og til slut præsenterer I jeres udkast for hinanden og samarbejder om at optimere, hvad der måles på hvordan, og hvilke data og målsætninger du skal fokusere på.

Når dagen er slut, vil du kunne igangsætte evalueringer af dit arbejde alene, sammen med kolleger eller med eksterne partnere. Og du vil vide, hvordan du bedst rapporterer videre til ledelse og lærer af målingerne, så du når bedre i mål med din kommunikation.

Efter dette kursus har du

  • Et konkret framework at basere din tilgang på
  • Viden om opdaterede og direkte anvendelige modeller og skabeloner 
  • Fornyet lyst og overblik til at arbejde mere struktureret med effektmåling og databaseret evaluering af kommunikation
  • Et solidt udkast til din effektmåling af din egen medbragte case – lige til at gå videre med  
  • Inspiration fra aktuelle cases om måling af kommunikation og input fra underviser og kursusdeltagere på dine egne erfaringer og problemstillinger.
Kurset er for dig, som arbejder med ekstern kommunikation i en virksomhed eller organisation og gerne vil kunne a) dokumentere og videreformidle resultaterne af dit arbejde og/eller b) sikre organiseret læring og optimering af jeres indsatser. Du kan f.eks. være pressemedarbejder, kommunikationskonsulent eller kampagneansvarlig. Du behøver ikke have stor erfaring med målinger, men du skal have erfaring med at eksekvere kommunikationsindsatser. 

Program

Velkommen til og dagens program
Anna Beck Laulund, Kommunikationsforum

Framework og data
Vi gennemgår et framework for, hvordan du fokuserer effektmålingen i forhold til bedst mulige tilgængelige data, og vi ser på en række eksempler på, hvordan du videreformidler til ledelsen. Under gennemgangen fokuserer vi bl.a. på kommunikationsdiscipliner såsom presse og sociale medier og på forskellige måder at indsamle og anvende data til effektmåling.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Workshop om egne cases
Her arbejder du med din egen, konkrete case, dvs. et projekt, en kampagne, en kommunikationsafdeling el.lign. Inden kursets start vil det derfor være en fordel, hvis du har identificeret et konkret projekt (kampagne såvel som løbende effektmåling), som du gerne vil effektmåle på. Når sessionen er slut, har du et råt udkast til, hvad der kan effektmåles på og hvordan.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Frokost

Optimering af jeres cases
Her præsenterer I jeres udkast for hinanden og samarbejder om at optimere, hvad der måles på og hvordan. I denne session vil du blive inspireret af andres løsninger, og du bliver mere konkret på, hvilke data og målsætninger du selv skal fokusere på, så du kan gå direkte hjem og gå i gang.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Tak for i dag
Anna Beck Laulund, Kommunikationsforum

Udbytte

Efter dette kursus har du

  • Et konkret framework at basere din tilgang på
  • Viden om opdaterede og direkte anvendelige modeller og skabeloner 
  • Fornyet lyst og overblik til at arbejde mere struktureret med effektmåling og databaseret evaluering af kommunikation
  • Et solidt udkast til din effektmåling af din egen medbragte case – lige til at gå videre med  
  • Inspiration fra aktuelle cases om måling af kommunikation og input fra underviser og kursusdeltagere på dine egne erfaringer og problemstillinger.

Mød

Lasse Gladbo Skjoldan
Head of analysis
Advice A/S
Lasse Gladbo Skjoldan er Head of Analysis hos hos bureauet Advice A/S, hvor han har mange års erfaring i at kombinere hård dataanalyse og blødere, strategiske og analytiske indsigter. Lasse har en baggrund som senior advisor hos Infomedia, og har bl.a. tidligere arbejdet i Klima- og Energiministeriet. Hans uddannelsesbaggrund cand.scient.pol med speciale i politisk kommunikation og kvantitative metoder.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 9. februar 2023. Kom fra kl. 8.45 til morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

Hvor?
K-dagen holdes hos MBK på Pilestræde 61, 1112 København K.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv "NGO-rabat" i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 35 43 44 74 om at parkere i huset (først til mølle: 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels Plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at ringe til Anna Laulund på 26 72 30 07. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K.

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16791 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Onsdag 31. maj 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Lasse Gladbo Skjoldan
Head of analysis
Advice A/S

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.