Gratis morgenseminar: Den gode kampagne fra A til Z

Gratis morgenseminar: Den gode kampagne

At skabe en kampagne, der for alvor flytter adfærd, opnår den brede befolknings bevågenhed eller skaber debat, kræver en rigtige god idé. Forud for den gode idé ligger et vigtigt arbejde med at opnå den fornødne indsigt i målgruppen og ikke mindst med at klarlægge de helt præcise mål for kampagnen.

Om K-dagen

Tag med til gratis morgenarrangement torsdag den 28. november, og bliv klogere på:
 
  • Hvilket forarbejde der er afgørende for at skabe en effektiv kampagne
  • Hvordan man arbejder med forskellig typer af mål for en kampagneindsats
  • Hvilke valg og fravalg der er vigtige i en proces med at udarbejde en kampagne  både nationalt og globalt
  • Hvornår en kampagne egentlig er en succes.
Du får også mulighed for at høre om Kforums netværk for kampagneansvarlige.

Program

8.30-9.00: Let morgenmad og kaffe
 

Den gode kampagne  step by step
At planlægge, udvikle og eksekvere en effektfuld kampagne er en proces med mange steps. Hvert step har en betydning for den endelige kampagne. Charlotte Martens fra Advice har mange års erfaring med udvikling af kampagner for en lang række brands og organisationer. Charlotte vil tage os gennem de vigtigste steps i udvikling af større kampagner og give eksempler på, hvordan hun arbejder strategisk med processen fra idé til eksekvering.

Case: Nederen forældre, Rådet for Sikker Trafik
Der er ingen problemer med at få cykelhjelmen på børnene, når de er helt små, men når de som teenagere begynder at tænke mere på frisuren, smider størstedelen hjelmen igen.

Og bag enhver hjelm, der bliver smidt, står en forælder, der ikke har været nederen nok.

Rådet for Sikker Trafik og TrygFonden lancerede i 2014 den prisvindende kampagne ”Nederen forældre”, og der er siden løbende kommet nye kampagneindsatser under samme overskift. Kampagnen har haft markant gennemslagskraft og vundet adskillige priser, herunder tre Advertising Effectiveness Awards og fik granprix ved DIA (Danish Internet Awards).

Michelle Laviolette og Lisbeth Sahl fortæller om kampagnens tilblivelse, hvordan de har arbejdet med en kampagne med fokus på en konkret adfærdsændring, hvilke udfordringer der har været undervejs, valg og fravalg og ikke mindst kampagnens resultater.

Case: The Indoor Generation, Velux
For de fleste er Velux kendt for ovenlysvinduer, der skaber ekstra lys i mange hjem. Men formentlig ikke så meget mere end det. Det ændrede Velux i 2018, da de lancerede kampagnen The Indoor Generation, som sætter fokus på sundhed, dagslys og indeklima. Med en generation, der bruger 90 % af deres tid indenfor, har dårligt indeklima fatale konsekvenser for menneskers sundhed og velbefindende.

Mød Velux' Lisbeth Meng Collignon, der fortæller om deres globale kampagne, der er en omgang særdeles velskabt purposedreven content marketing. Ikke alene er det lykkedes Velux at positionere sig som et brand, der kan sikre forbrugerne mere luft og lys i boligerne, men også som et brand, der skaber debat og oplyser om vores generations sundhed og livsform.

Vi vil blandt andet få indblik i den forudgående planlægning af kampagnen, hvordan Velux har oplevet et skift i fokus fra B2B til B2C, og hvilke overvejelser de har gjort sig om dette, hvordan man arbejder med kampagner på tværs af flere lande og ikke mindst kampagnes effekt her 1,5 år efter lancering.

Mød

 
Charlotte Mertens
Chief Creative Strategist
Advice
 
 
Michelle Laviolette
Seniorprojektleder
Rådet for Sikker Trafik

 
Lisbeth Sahl
Seniorprojektleder
Rådet for Sikker Trafik

 
Lisbeth Meng Collignon
Senior Director, Marketing Excellence
Velux
 

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 28. november 2019. Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcist og slutter senest kl. 10.30.
 
Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V

Hvad koster det?
Denne morgensession er gratis, men kræver tilmelding.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her.
Ved tilmelding accepterer du samtidig Kforums nyhedsmail. Du kan til enhver tid framelde dig, såfremt du ikke finder den relevant.
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal ,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11904 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Torsdag 28. november 2019
Tidspunkt:
8.30-10.30
Sted:
Pris pr. deltager:
0 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.