Den, der tilbyder det bedste indhold, vinder. Alle taler om content marketing, men hvad betyder det nye tankesæt for os i kommunikationsafdelingen? Hvordan arbejder vi med at dreje kommunikationen til reelt værdiskabende indhold og udnytte de nye muligheder i fx vores pressearbejde, kampagner, magasiner, nyhedsbreve, hjemmeside og arbejde på sociale medier?
Content marketing handler om at møde forbrugere, medlemmer og brugere med indhold, der er nyttigt, engagerende og i øjenhøjde. Og ikke kun handler om os selv. Det handler om at identificere, hvad der optager vores målgrupper, tage ejerskab af et tema og bygge relevant og engagerende indhold, der skaber værdifulde relationer til vores vigtigste målgrupper. At vi begynder at tænke vores organisation som et medie, og stille nye krav til det indhold, vi kommunikerer.
Men hvordan arbejder du med jeres medier og kanaler, så I kommunikerer indhold, der engagerer jeres målgrupper og ikke bare taler om services og produkter? Hvordan laver du en succesfuld indholdsstrategi? Og hvordan arbejder du med din egen nye rolle og uddanner organisationen til at arbejde med?
Kom til K-dag om content marketing for kommunikatører og bliv klogere på:
-
Hvordan du laver en indholdsstrategi, hvor I ikke taler om jer selv, men kommunikerer om udvalgte temaer, der optager jeres kunder, medlemmer eller brugere
-
Hvordan du identificerer de temaer, som I skal eje som organisation
-
Hvad godt indhold er - og hvordan du arbejder med det på tværs af platforme
-
Hvordan du ændrer din egen rolle fra kommunikatør til redaktør og kurator
-
Hvordan du engagerer din organisation i at kommunikere jeres mærkesager til jeres målgrupper?
K-dagen er for dig, der arbejder strategisk med kommunikation og ønsker at udvikle en moderne indholdsstrategi for jeres kommunikationsarbejde. Både hvis du arbejder med enkeltpersoner eller virksomheder som slutbrugere. Du er sikkert kommunikationschef, webansvarlig, community manager eller står i spidsen for et eller flere af jeres medier eller kanaler.
K-dagen byder både på skarpe, faglige oplæg og på engagerende mini-workshops, hvor du når nærmere på en løsning på dine egne udfordringer.
Læg en relevant og hjælpsom indholdsstrategi
Vi indhenter information som aldrig før, inden vi vælger produkter, services eller rådgivning. For dig som kommunikatør efterlader det store muligheder. Kan du tilbyde relevant, hjælpsomt indhold, som skaber synlighed og bygger tillid til potentielle kunder eller brugere, bliver det din organisation, der løber med opmærksomheden - og i sidste ende ordren. Men hvordan arbejder du med jeres medier og kanaler, så I kommunikerer indhold, der engagerer jeres målgrupper - og ikke bare taler om jer selv? Hvordan bygger du en succesfuld indholdsstrategi? Og hvordan arbejder du med din egen nye rolle og uddanner organisationen til at arbejde med? Joakim Ditlev giver os et et indblik i, hvad content marketing betyder for os som kommunikatører, og så drager du erfaringer fra virksomheder, der bruger det og får indspark til, hvordan du selv kommer i gang
Joakim Ditlev er selvstændig konsulent og har over fem års praktisk erfaring med content marketing. Han er medforfatter til den første danske bog på området og blogger selv om fænomenet på www.contentmarketing.dk.
Frokost
Brug video i din content marketing strategi
Hvor svært er det at komme i gang? Eller rettere: Hvor let er det at arbejde med video? Christian Meldgaard fra 23 giver dig gode bud på, hvordan jeres eksisterende content kan få endnu mere liv med brug af video. Du bliver præsenteret for statistik og cases og får masser af gode ideer fra ind- og udland. Du bliver både udfordret og overrasket og så giver indlægget konkrete bud på, hvordan du tænker video ind i din dagligdag i kommunikationsafdelingen.
Christian Meldgaard, Head of Denmark, 23 (23video.com). 23 hjælper over 300 virksomheder og organisationer med deres arbejde med video.
Mød Christian her:
Gør organisationen og forretningen social
At vende kommunikationen til at være indholdsbaseret handler i høj grad om at gøre organisationen social og kommunikerende. Det er nemlig hos organisationens fageksperter, at vi finder den viden, der kan skabe stærkt indhold. Tina Mellergaard Jensen har stået bag IBM Danmarks content strategi og indvier os i, hvordan tankerne og det konkrete arbejde bag ser ud. Hvordan sammensætter og opdyrker man konkret et godt hold af indholdsproducenter? Hvordan – og i hvilke medier – udkommer og distribuerer man bedst sit indhold? Og hvordan bruger man konkret content strategien i forbindelse med fx pressearbejde og salg? Du får viden og inspiration - og så arbejder du også med at omsætte de konkrete erfaringer til din egen virkelighed.
Tina Mellergaard Jensen er konsulent i teamet Digital & Social i Advice A/S. Tina er tidligere Social Business manager hos IBM Danmark.
Visuel content tour
Hvem sætter scenen og hvem gør det virkelig godt? Thomas Pries tager os med på en visuel content tour og viser cases og eksempler på det bedste arbejde med content marketing. Hvem har taget ejerskab af hvilke temaer - og hvordan har de gjort det? Vi ser på best practice fra ind- og udland og på cases, der har krævet store budgetter og dem, som ikke har kostet kassen.
Thomas Pries, kreativ direktør og partner, Konstellation.
Efter K-dagen kan du og din organisation:
-
Knytte kunder, medlemmer og brugere tættere til jer
-
Skabe større loyalitet
-
Engagere organisationen i den eksterne kommunikation
Joakim Ditlev har over fem års praktisk erfaring med content marketing. Han er medforfatter til den første danske bog på området og blogger selv om fænomenet på
www.contentmarketing.dk. Han giver os et et indblik i, hvad content marketing betyder for os som kommunikatører, og så drager du erfaringer fra virksomheder, der bruger det og får indspark til, hvordan du selv kommer i gang
Tina Mellergaard Jensen er en del af teamet Digital & Social i Advice A/S. Hun er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale medier og social business som en integreret del af interne forretningsgange og virksomhedens eksterne branding. Tina kommer fra et job som Social Business Manager i IBM Danmark, hvor hun bl.a. har haft fokus på employee advocacy, social selling, community management og content strategi.
Thomas Pries, creative director and partner, Konstellation og ophavsmand til en række kreative kampagner i content marketing traditionen.
Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 21. oktober 2014. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.
Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger.
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til
ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Den dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive 'Kollegarabat' i feltet 'Evt. andre oplysninger til fakturering' ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk og fortælle, hvorfor vi skal tage netop dig med.
Studenterpladsen på denne K-dag er: TAGET.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.