Et kommunikationskursus om community management og krisehåndtering på sociale medier

Aarhus: Skab engagement på sociale medier

Tag med til K-dag om community management og krisehåndtering på sociale medier

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Hvad synes brugere på sociale medier er interessant, underholdende og deleværdigt? Hvordan moderer du bedst debatten? Og hvordan håndterer I situationen, når I bliver mødt af kritik på sociale medier?
 
Som ansvarlig for kommunikationen på sociale medier skal du forstå brugernes behov og søsætte det indhold, brugerne vil tale med hinanden om. Hvis ikke indholdet er engagerende er det stort set umuligt at trænge igennem. Og særligt på Facebook er det svært få vist sit indhold i strømmen.
 
 
Så tag med til K-dag om community management og krisehåndtering på sociale medier. Lær hvordan du bedst strukturerer arbejdet med indhold – både på de enkelte platforme og på tværs – og træng igennem med indhold, der både bringer jer i front på vigtige temaer og taler til brugernes interesser.
 
På K-dag om community management får du:
  • Ny forståelse for brugeres behov og adfærd på sociale medier
  • Praktisk viden om, hvilken form for indhold der passer til forskellige sociale medier
  • Guide til at planlægge og strukturere arbejdet med indhold internt i din organisation
  • Viden om, hvordan du forebygger og håndterer kriser på sociale medier
  • Du møder og udveksler erfaringer med andre, der også arbejder med at skabe engagement på sociale medier 
 
K-dag er for dig, der arbejder med kommunikation på sociale medier på både strategisk og praktisk niveau. Du har allerede nogen erfaring på området, og du vil gerne have flere konkrete værktøjer til at fremme brugerengagementet og arbejde målrettet og struktureret med jeres indhold.
 

Program

Engagerende indhold på sociale medier
Én ting er at arbejde med sociale medier og have en forståelse for platforme som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn. Næste skridt er at forstå brugerne. Hvad har de behov for at kommunikere om? Hvad er deres adfærd på sociale medier? Hvordan stimulerer I et engagement, der er i tråd med jeres strategi og mål med den digitale kommunikation? Du lærer, hvordan du skaber skarp og målrettet digital kommunikation ved at forstå både brugere og medier.
 
Workshop
I workshoppen får du teknikker og værktøjer til at identificere, samle og udbrede engagerende indhold. Og du får tid til at fordybe dig i din egen organisations kommunikation på sociale medier og finde udviklingsmuligheder i tæt sparring med oplægsholdere og de øvrige deltagere. 
 
Frokost
 
Community management i praksis: Fra udgået mørbradgryde til 1D-konkurrence
Med knap 90.000 følgere er Facebook en stadig vigtigere kommunikationskanal for Bilka. Men hvordan organiserer og styrer Bilkas community managers arbejdet, når hver dag byder på et væld af brugeropslag om alt lige fra udbuddet i cafeterierne til en vare, der ikke er blevet leveret? Vi tager en tur om bag Bilkas Facebook-side og får viden om, hvordan Bilka organiserer og strukturerer arbejdet – både med egne opslag og med de mange brugeropslag. Hvad skaber engagement? Hvad betyder den rette timing? Hvordan håndterer man bedst utilfredse brugere og hvordan sikrer man, at organisationen forstår vilkårene på de sociale medier og arbejder med?
Anne Lykke Sørensen oDina Rasch, Online Marketing Koordinator, Bilka
 
Lær at håndtere kriser på sociale medier
Når I er tilstede på sociale medier, er I konstant sårbare for kritik. Særligt på Facebook kan en krise udvikle sig eksplosivt stort set ud af det blå. Og hvad gør I, hvis en kritisk kommentar tricker en bølge af utilfredshed og I havner i et stormvejr af brugere, der ikke undlader at give udtryk for deres utilfredshed – og som bliver delt og ”liket” af tusindvis af andre? Det gælder om at have styr på sin sociale medie-politik, sit beredskab og sin moderation af debatten. Du får brugbare redskaber til at lave din egen politik og beredskab for dit arbejde på sociale medier. Du prøver også selv at håndtere en krise i praksis, og vi diskuterer konkret håndtering af henvendelser, opslag, blogindlæg m.m.
 
K-dagen ledes af Anja Tønning, seniorrådgiver og Daniel Ord Rasmussen, senioranalytiker, begge Seismonaut.
 

Mød

Anja Tønning, seniorrådgiver, Seismonaut 
Anja er specialist i indhold på sociale medier og brugeradfærd. Hun er desuden dybt inde i, hvordan en organisations interne organisering og samarbejde påvirker og medvirker til succes på sociale medier.
 
Daniel Ord Rasmussen, senioranalytiker, Seismonaut
Daniel identificerer og formidler de vigtigste tendenser inden for sociale platforme og digitale teknologier.
Anja Tønning
Seniorådgiver
Seismonaut
Daniel Ord Rasmussen
Senioranalytiker
Seismonaut
Dina Rasch
Online Marketing Koordinator
Bilka
Anni Lund
Teamleder Bilka.dk
Bilka

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag den 25. september 2014. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.
 
Hvor?
K-dagen finder sted centralt i Aarhus. Nærmere info følger.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Den dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive 'Kollegarabat' i feltet 'Evt. andre oplysninger til fakturering' ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk og fortælle, hvorfor vi skal tage netop dig med.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig. 
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk.
 
Sådan finder du
Lynfabrikken
Vestergade 49b,
8000 Aarhus C

FAQ

15882 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 25. september 2014
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Anja Tønning
Seniorådgiver
Seismonaut
Daniel Ord Rasmussen
Senioranalytiker
Seismonaut
Dina Rasch
Online Marketing Koordinator
Bilka
Anni Lund
Teamleder Bilka.dk
Bilka

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.