Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold til digitale platforme

Digital Content Bootcamp

Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold til digitale platforme. På fire dage i foråret 2020 kommer du igennem et forløb, der gør dig endnu skarpere på digital indholdsproduktion. Du lærer også at skabe endnu bedre indhold, der trænger igennem støjen fra massive indholdsmængder, så det engagerer jeres brugere og kunder og skaber målbare resultater.

Om K-dagen

På fire dage i foråret ruster vi dig til at blive endnu skarpere på digital indholdsproduktion.

På bootcampen får du konkrete værktøjer og redskaber indenfor, hvordan du får den gode idé, konceptudvikling, grafisk arbejde, storytelling, videoproduktion og copywriting. Her får du altså hænderne helt ind i det kreative maskinrum. Alle dage er fra kl. 09.15-16.00.


Bootcampen er for dig, der arbejder med digital indholdsproduktion. Du er formentligt kommunikations-, kampagne- eller marketingmedarbejder, webansvarlig eller på anden måde kanal- eller platformsansvarlig. Og du har brug for at professionalisere eller forny dine kompetencer inden for digitalt indholdsarbejde.

Program

Dag 1: Kreativ på kommando
Onsdag 18. marts, kl. 09.15-16.00
Lær konkrete teknikker, som kan hjælpe dig med at få idéer på stedet og arbejde professionelt med kreativitet i en organisation. Emil Sunesen rådgiver og underviser i professionelt arbejde med kreativitet og giver dig en introduktion til anerkendte teknikker og metoder, som stimulerer hjernen til at skabe nye og nyttige idéer, og hjælper dig til at lede dig selv og andre igennem en kreativ proces. Teknikkerne og metoderne er enkle og lette at tilpasse en travl hverdag, hvor der ikke er tid til lange sessioner med karton i alle regnbuens farver. Kurset giver dig værktøj til  både at generere og udvikle idéer, men også til at løse konkrete, komplekse problemer.

 

Dag 2: Grafik for ikke-grafikere
Torsdag 23. april, kl. 09.15-16.00
Få værktøjer og inspiration til at skabe nyt og anderledes grafisk indhold, der kommunikerer endnu bedre og ser mere professionelt ud. Vi starter dagen med at lære om forskellige grafiske grundprincipper: Hvad er gestaltloven? Hvordan vælger man en god typografi? Og en introduktion til neurografik. Neurografik giver dig blandt andet svar på, hvordan synet fungerer, hvad vi ser, og hvordan vi optimerer vores visuelle budskaber. Med svarene på hånden kan du optimere din visuelle kommunikation på en helt ny måde, så den virker endnu bedre, end du har oplevet før. Vi slutter dagen af med en gennemgang af forskellige gratis grafiske programmer, du kan gå hjem og bruge, når dagen er omme.

 

Dag 3: Storytelling og videoproduktion
Tirsdag 5. maj, kl. 09.15-16.00
Alle elsker visuelt indhold. Video tiltrækker langt mere opmærksomhed end billede og tekst, og så fastholder det din modtagers opmærksomhed. Derfor er video et fantastisk format og kan ikke undgås, når du skal udvikle digitalt indhold i dag. Video gør din kommunikation mere fængende og personlig, fordi den bygger på fællesskaber og dialog. På første halvdel af dagen får du en introduktion til storytelling, videoformater, -genrer og virkemidler. Anden halvdel af kurset vil give dig en introduktion til at producere video på mobil og tablet med et lille budget. Hands-on-træning i at optage og redigere med en iPhone, iPad, Android eller PC. Vi slutter dagen af med en præsentation af de første resultater, inden du selv går videre med produktionerne.

 

Dag 4: Copywriting: Lær at skrive tekster, der konverterer
Tirsdag 26. maj, kl. 09.15-16.00
Du får en værktøjskasse fyldt med skrivetips, metoder og tommelfingerregler, der får din modtager til at handle, og som kan bruges på tværs af alle digitale kanaler. Derudover får du konkrete skriveværktøjer, der optimerer og målretter dine tekster og øger chancen for klik og konvertering. Metoder fra adfærdsforskning, der får folk til at handle, og indsigt i brugeradfærd på nettet. Mulighed for at arbejde med dine egne tekster, så du kan skrive jeres værdier, brand og services tydeligt frem – allerede i morgen.

 

Udbytte

Efter Digital Content Bootcamp kan du og din organisation: 

  • Bedre anvende både eksisterende indhold og udvikle nyt, engagerende indhold.

  • Anvende teknikker og øvelser, der kan fremme og effektivisere idé- og konceptudvikling.

  • Bruge et væld af nye grafiske tips og redskaber, der gør jeres indhold endnu skarpere og mere professionelt.

  • Løfte produktionen af visuelt indhold til nye højder med mobilvideo.

  • Forbedre jeres tekster, så I øger chancen for klik og den brugeradfærd, I ønsker.

Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

 
Emil Sunesen (Kreativ på kommando) 
Cand.it. i digital innovation & management
 
 
Gert K. Nielsen (Grafik for ikke-grafikere) 
Grafiker & ejer af Emotion 
 
Kasper Kiertzner (Storytelling og videoproduktion) 
Director, Playground Productions 
 
Nicoline Finne Christensen (Copywriting: Lær at skrive tekster, der konverterer)
Copywriter og content marketing-konsulent med speciale i adfærdsdesign og digitale kunderejser
 
 
Katja Hemming Hansen (Storytelling og videoproduktion) 
Videokonsulent/Producer, Pink Bird og Videokonsulenterne

Praktisk

Hvornår?
SoMe-bootcampen løber over fire dage fra marts til maj 2020 fra kl. 9.15-16.00. Hver kursusdag indeholder god forplejning i løbet af dagen og plads til networking og faglig sparring.
 
Onsdag 18. marts: Kreativ på kommando 
Torsdag 23. april: Grafik for ikke-grafikere
Tirsdag 5. maj: Storytelling og videoproduktion
Tirsdag 26. maj: Copywriting: Lær at skrive tekster, der konverterer

Hvor?
K-dagene finder sted hos:
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 19.990 (ekskl. moms).
 
Den dækker fire kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Bemærk: Det er ikke muligt at få kollegarabat eller rabat som medlem af Dansk Journalistforbund eller Kommunikation og Sprog på Digital Content Bootcamp.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26 33 22 82. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
Sådan finder du

Kforum, Gl. Kongevej 3E 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12107 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Onsdag 18. marts 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
19990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
18. marts 2020, kl. 9.15-16.00
23. april 2020, kl. 9.15-16.00
5. maj 2020, kl. 9.15-16.00
26. maj 2020, kl. 9.15-16.00
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.