Gratis morgenseminar: Bæredygtighed – hvordan fortæller man den gode historie?

Gratis morgenseminar: Bæredygtighed – hvordan fortæller man den gode historie?

Klima og bæredygtighed stiller nye krav til kommunikationsfaget. Kommunikationen skal ikke blot beskrive. Den skal være inddragende, engagere publikum uden for videnskabelige kredse og fastholde et højt fagligt niveau. Faktabaseret storytelling er et vigtigt værktøj, når virksomheder og organisationer bevæger sig mod en bæredygtig fremtid.

Om K-dagen

Tag med til gratis morgenarrangement tirsdag den 27. august, og bliv klogere på:
 
  • Faktabaseret storytelling
  • Hvordan du kommunikerer din virksomheds bæredygtigheds- og klimastrategi
  • Hvordan du skaber engagerende kommunikation om emner, der kræver høj faglighed og fakta
  • Hvordan man som virksomhed kortlægger sit bæredygtige DNA

Program

8.30-9.00: Let morgenmad og kaffe
 
Find og fortæl den gode bæredygtige historie
Det er ikke til at komme uden om, at en bæredygtig fremtid med fokus på klima står højt på den globale dagsorden. Derfor må alle virksomheder og organisationer også forholde sig til deres indsats på området. Og ikke mindst, hvordan de formidler det til deres omverden, så det er interessant - ikke kun for organisationens medarbejdere. 
Dida Hartvig Jørgensen, Strategic Advisor, fra Sustainia kommer og fortæller hvordan de konkret arbejder med at kommunikere bæredygtighed for deres globale kunder og gør dem klar til en bæredygtig fremtid.
 
Case: Better Energy
Better Energy er et international solenergiselskab, der udvikler, opfører og driver solcelleparker. Her skal vi møde en virksomhed som i høj grad passer ind på den bæredygtige agenda. Men hvordan fortæller de, sammen med deres kunder, denne indsats til forbrugeren? Mød Medine Duvarci, Corporate Communications Specialist, som vil fortælle hvordan de i praksis arbejder med at bane vej for en fremtid hvor flere og flere overgår til solenergi - og ikke mindst hvordan man formidler denne indsats eksternt. 
 
Hvordan arbejder man med kommunikation og impact på samme tid?
At skulle arbejde med kommunikation og impact, som to paralelle spor kræver nogle solide værktøjer og gode metoder. 
Lotte Hansen, partner i Hansen & Ersbøll Agenda og stifter af #iLoveGlobalGoals vil introducere nogle af disse metoder og give en introduktion til hvordan du arbejder med at dokumentere, udvikle og kommunikere jeres bæredygtige strategi.
 
Case: e-Boks
Vi kender alle e-Boks. Et nødvendigt redskab i vores hverdag. Men kender du også deres fokus på bæredygtighed? I 2018 tilsluttede e-Boks sig FN's Global Compact. Herefter begyndte opgaven med at kortlægge, hvordan e-Boks kan bidrage til at løse de udfordringer, verden står overfor. 
Hør fortællingen fra Susanne Søndahl Wolff, kommunikationsdirektør hos e-Boks og Lotte Hansen, partner i Hansen & Ersbøll Agenda, som hjalp e-Boks med finde deres bæredygtige DNA og derefter tage fat på den store kommunikationsopgave, både internt og eksternt.
 

Mød

 
Lotte Hansen,
partner i Hansen & Ersbøll Agenda og stifter af #iLoveGlobalGoals
 
Susanne Søndahl Wolff,
kommunikationsdirektør hos e-Boks 
 
 
Dida Hartvig Jørgensen
Strategic Advisor, Sustainia
 
Medine Duvarci,
Corporate Communications Specialist, Better Energy
 
 

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 27. august 2019. Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter senest kl. 10.30.
 
Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V

Hvad koster det?
Denne morgensession er gratis, men kræver tilmelding. 

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. 
Ved tilmelding accpterer du samtidig Kforums nyhedsmail. Du kan til enhver tid framelde dig, såfremt du ikke finder den relevant. 

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11553 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Tirsdag 27. august 2019
Tidspunkt:
8.30-10.30
Sted:
Pris pr. deltager:
0 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.