Webkursus i krisekommunikation

Webkursus: Få styr på jeres krisekommunikation – før krisen rammer

Sig sandheden. Vær ærlig, troværdig og empatisk. Sådan lyder krisekommunikationens grundlov. Men hvad sker der, når disse enkle regler møder den helt store krise? Kan klassisk krisekommunikation bruges, når omverdenen skriger på handling? En krise kan på et splitsekund gennemhulle en virksomheds omdømme, image og brand. Derfor er det afgørende med en strategisk og systematisk krisekommunikationsindsats, så du bedst kommer gennem en krise – før, under og efter.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Pris: 2490 (ekskl. moms)
 
Krisekommunikation som disciplin er ikke blot et værktøj, der skal tages frem fra værktøjskassen, når krisen rammer virksomheden eller politikeren. Krisekommunikation bør være en integreret del af alt strategisk kommunikations- og pressearbejde. Krisekommunikation handler i høj grad om systematisk og strategisk kriseforebyggelse, som integrerer hele organisationen og proaktivt klarlægger virksomhedens, organisationens eller politikerens styrker, svagheder, muligheder og trusler.
 
På webkurset får du konkrete værktøjer til kriseforebyggelse og kommunikation under en krise. Kurset vil give dig indsigt i konkrete krisesager og du bliver undervist af en førende ekspert, som giver dig indsigt i:
  • Hvordan afbøder du en krise bedst muligt?
  • Hvornår skal du reagere proaktivt eller reaktivt?
  • Hvad kan du lære af en krise? Og hvordan benyttes denne viden til at stå stærkere efter stormen?
 
Webkurset henvender sig til kommunikations- og pressemedarbejdere og kommunikations- og pressechefer i den private og offentlige sektor. Medbring gerne din egen case fra din virksomhed eller organisation.

Program

Krisekommunikationens anatomi
Hvordan udvikler en krise sig? Hvilke redskaber skal man benytte hvor og hvornår? Hvornår skal man sige undskyld, hvornår skal man lægge sig fladt ned og hvornår skal man stå fast på budskabet? Få nye konkrete værktøjer til at håndtere kriser i praksis og lær hvordan god krisekommunikation skabes.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Når alt eksploderer – krisekommunikation i orkanens øje
Hvad gør man, når man står til tæv i medierne? Har kriser en fælles anatomi, som kan læres udenad? Er der forskel på virksomheder og toppolitikeres kriser? Få et indblik i krisehåndtering i praksis.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Kursisternes cases 
Hvilke potentielle kriser står din virksomhed eller organisation over for? Hvordan håndterede I en given krisesag? Hvad lærte I? Hvordan ramte krisen jeres organisation og hvordan kom I videre?
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Virksomhedens afgørende omdømme
En dårlig historie kan i dag sprede sig hurtigere end nogensinde. Det skyldes ikke mindst fremvæksten af sociale medier og den kværnende 24-timers nyhedsmølle. Men hvordan skal virksomheder og offentlige organisationer håndtere det? Lær af ’do’s and don’t’s’, når krisen kradser.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Afrunding og tak for i dag
Christina Bech Winckler, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter webkurset har du og din virksomhed fået:
  • den nyeste viden og konkrete redskaber til at håndtere en krise, før, under og efter.
  • indsigt i din organisations egne udfordringer og potentielle kriser.
  • nye værktøjer til at kommunikere dig bedst ud af krisen og mindske skaderne, når en krise har skabt rystelser i din virksomhed eller organisation.
  • nye ideer, inspiration og konkrete eksempler på, hvordan krisekommunikation kan gribes an i praksis.
Efter webkurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
 

Mød

Rasmus Windfeld
Pressechef
FLSmidth
Rasmus Windfeld er pressechef hos FLSmidth og tidligere Director of PR hos LEAD Agency. Rasmus har været pressechef i 12+ år, først i TDC Erhverv og derefter hos Siemens Danmark, og har yderligere syv års erfaring med PR bl.a. hos Berlingske Media. Rasmus har stor erfaring med at håndtere kritiske historier og føre højtprofilerede virksomheder gennem stormfuld mediedækning.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag 7. maj oktober 2020. Sid gerne klar ved computeren fra kl. 8.50. Vi starrter præcis kl. 9.
 
Hvor?
Vi holder webkurset i Zoom.us, der er en meget brugervenlig videokommunikationsplatform. Mere info følger, når vi nærmer os kurset.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på webkurset fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt – klik her
Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms).
Prisen dækker deltagelse på webkurset og alle præsentationer.
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret, er du velkommen til at sende linket til webkurset til en kollega i stedet.
Husk dog at give os besked hurtigst muligt, så vi sikrer en god facilitering af kurset. 

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 42 72 72 01. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Hos Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

12543 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 7. maj 2020
Tidspunkt:
9.00-12.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Rasmus Windfeld
Pressechef
FLSmidth

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.