PROGRAM:
TikTok – hvad er det for et medie?
Vi starter med en kort introduktion til TikTok og en forståelse for, hvordan mediet adskiller sig fra andre sociale medier, også når det kommer til annoncering. Hvem kan du kommunikere med på TikTok, hvilke muligheder og begrænsninger er der ved annoncering på denne kanal, og hvor er TikTok på vej hen i nær fremtid?
Vi ser på nogle af de gode og mindre gode annoncer på TikTok, inden vi selv går i gang.
TikTok Ads Manager
Efter en kort introduktion dykker vi ned i maskinrummet. Bid for bid går vi gennem de mange muligheder, når en annoncekampagne skal oprettes. Vi starter med det grundlæggende, nemlig at få tilknyttet virksomheden med en annoncekonto og sikre tracking til retargeting. Derefter bevæger vi os videre mod opsætning af målgrupper og oprettelse af annoncer, hvor vi tester alle de forskellige formater, der er på TikTok. Det bliver en vekselvirkning mellem teknisk gennemgang og “learning by doing”, hvor du selv prøver kræfter med maskinrummet.
Du får også tips og tricks til, hvordan du kan automatisere dele af annonceringen, så du kan spare kræfter på det tekniske og bruge mere tid på at lave det gode indhold til den næste annonce eller kampagne.
Data, KPI’er og tilpasning
Hvad er målet med dine annoncer? Og nåede du dem?
Til slut gennemgår vi de data, du kan få ud af dine annoncer. Vi ser på, hvordan disse data kan give indblik i, om kampagnen var en succes, eller om der er noget, der skal justeres på til næste gang.
Vi taler mere om, hvad det giver mening at måle på, når man ser på TikTok-annoncering