TikTok-annoncering: opsætning, målretning og evaluering

“TikTok made me buy it” er blevet en velkendt frase blandt brugere af det populære sociale medie. Udsagnet er ikke bare et “meme”, men en ny virkelighed, som virksomheder og organisationer skal forholde sig til for ikke at blive efterladt på perronen. Og her kan annoncering på TikTok være en særdeles effektiv, og stadig billig, vej at gå.

Om K-dagen

TikTok er en vulkan i udbrud, en orkan af innovation og et frugtbart sted for annoncering. Langt de fleste brands forholder sig afventende. Men det er lige nu, at der er stor mulighed for enorm vækst og effekt, som på den lange bane skaber en tæt kontakt med en ny generation. Og så er annoncering på TikTok fortsat billig sammenlignet med de andre sociale medier.
 
Annoncering på TikTok kræver dog teknisk snilde, kendskab til maskinrummet, kulturbevidsthed og, frem for alt, omstillingsparathed og mod på at lære nyt. På dette kursus lærer du, hvordan du opretter, justerer og evaluerer kampagner på TikTok, så du når din målgruppe og skaber interaktion.
På dette kursus lærer du alt, hvad du skal bruge for at komme i gang med annoncering på TikTok – fra at oprette din profil til at starte din første annonce.
 
Det er ikke nødvendigt, om end en fordel, at være på TikTok med organisk indhold. Det kan sagtens lade sig gøre udelukkende at køre annoncering.
 
Når du går fra kurset, kan du:
  • Håndtere alle de administrative udfordringer, der kommer af TikTok Ads Manager
  • Bruge TikToks annonceringsinterface til at understøtte din vigtigste KPI
  • Bruge TikTok Ads Manager til at udgive annoncer, så de harmonerer med din KPI
  • Anvende og opsætte målgrupper til at få det meste ud af din annoncering
  • Aflæse data til justering og evaluering af kampagner.
 
Målet med kurset er at give dig de tekniske færdigheder til at kunne anvende TikTok som et værktøj i dit digitale repertoire. Kurset har IKKE fokus på det kreative indhold, men udelukkende på den tekniske del af TikTok-annoncering.
 
Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent, ansvarlig for sociale medier eller marketingansvarlig, og som gerne vil lære, hvordan I udnytter TikTok til annoncering. Kurset er for nybegyndere på området. Så det er ikke et krav, at I allerede er på TikTok.

Program

PROGRAM:
 
TikTok – hvad er det for et medie?
Vi starter med en kort introduktion til TikTok og en forståelse for, hvordan mediet adskiller sig fra andre sociale medier, også når det kommer til annoncering. Hvem kan du kommunikere med på TikTok, hvilke muligheder og begrænsninger er der ved annoncering på denne kanal, og hvor er TikTok på vej hen i nær fremtid?
Vi ser på nogle af de gode og mindre gode annoncer på TikTok, inden vi selv går i gang.
 
TikTok Ads Manager
Efter en kort introduktion dykker vi ned i maskinrummet. Bid for bid går vi gennem de mange muligheder, når en annoncekampagne skal oprettes. Vi starter med det grundlæggende, nemlig at få tilknyttet virksomheden med en annoncekonto og sikre tracking til retargeting. Derefter bevæger vi os videre mod opsætning af målgrupper og oprettelse af annoncer, hvor vi tester alle de forskellige formater, der er på TikTok. Det bliver en vekselvirkning mellem teknisk gennemgang og “learning by doing”, hvor du selv prøver kræfter med maskinrummet.
Du får også tips og tricks til, hvordan du kan automatisere dele af annonceringen, så du kan spare kræfter på det tekniske og bruge mere tid på at lave det gode indhold til den næste annonce eller kampagne.
 
Data, KPI’er og tilpasning
Hvad er målet med dine annoncer? Og nåede du dem?
Til slut gennemgår vi de data, du kan få ud af dine annoncer. Vi ser på, hvordan disse data kan give indblik i, om kampagnen var en succes, eller om der er noget, der skal justeres på til næste gang.
Vi taler mere om, hvad det giver mening at måle på, når man ser på TikTok-annoncering
 

Udbytte

Når du går fra kurset, kan du:
  • Håndtere alle de administrative udfordringer, der kommer af TikTok Ads Manager
  • Bruge TikToks annonceringsinterface til at understøtte din vigtigste KPI
  • Bruge TikTok Ads Manager til at udgive annoncer, så de harmonerer med din KPI
  • Anvende og opsætte målgrupper til at få det meste ud af din annoncering
  • Aflæse data til justering og evaluering af kampagner.

Mød

 
Kristoffer Storm
Paid Social Specialist
Nordic Social

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 25. april 2023, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter senest kl. 15.30.

Hvor?
K-dagen holdes hos Akademikertårnet Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Kursuspakke
Pris: 8990 kr. (Du sparrer 1990 kr.) Skriv i fakturafeltet, hvis du ønsker at købe kursuspakken. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud. 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Der er 2-timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-parkeringsbillet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på kdag@kforum.dk eller ringe til Anne Skriver på 26 33 22 82. 
Sådan finder du
Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2,
2000 Frederiksberg

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16927 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 25. april 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Kristoffer Storm
Paid Social Specialist
Nordic Social

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.