Kursus i at lave en effektiv og operationel SoMe-strategi

Læg en SoMe-strategi, der rent faktisk skaber værdi for din virksomhed

Hvordan får du jeres sociale medie-kanaler til at spille bedst muligt sammen? Hvordan kan du skabe og versionere indhold effektivt, så det kan bruges på tværs af dine kanaler? Hvilke nye kanaler skal du holde øje med? Og hvordan bruger I bedst jeres ressourcer? Bliv klogere på, hvad en SoMe-strategi bør indeholde, og hvad der er de nyeste tendenser inden for sociale medier. Få styr på, hvilke KPI’er, som giver mest mening for dig i den daglige drift, og som skaber værdi for din virksomhed.

Om K-dagen

Som SoMe-ansvarlig jonglerer du med mange kanaler, indholdsformater, data og målgrupper. Hvis det alt sammen skal lykkes i en travl hverdag, kræver det, at du har en strategi, som både er realistisk, ambitiøs og realiserbar. 
 
Vi må agere på kanalernes præmisser, når det kommer til at skabe indhold til og få succes på de sociale kanaler. Det betyder desværre, at vi ofte har mere travlt med at opfylde kanalernes krav, end at sikre at vores indhold bygger op om vores målsætninger. På dette kursus giver SoMe-ekspert Astrid Haug dig alle værktøjerne til at lave en ambitiøs social medie-strategi, som virker for din organisation samt tips til, hvordan du kan effektivisere din indholdsproduktion.
 
Vi dykker ned i det hele på denne K-dag, hvor du blandt andet får:
  • Inspiration og ny viden omkring det sociale medielandskab lige nu
  • Første udkast på en social medie-strategi for din organisation
  • Indblik i en række danske cases og anden inspiration
  • Plug ’n’ play-skabeloner og modeller for KPI’er, målgrupper, indholdsstrategi og indholdsplaner, som du kan gå hjem og tage i brug med det samme
  • Tips og tricks til effektivt at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds SoMe-aktiviteter. Du er måske SoMe Manager, digital konsulent, webansvarlig eller SoMe-medarbejder. Du behøver ikke at være superbruger, men du er ambitiøs og vil gerne tage dine egne kompetencer og virksomhedens SoMe-brug til næste niveau.

Program

Velkomst og intro til dagen
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Sociale medier i dag
Nye kanaler og formater kommer til hver dag, og vi bruger efterhånden mere tid på at følge med end på at skabe resultater. Astrid Haug introducerer os til den nye medievirkelighed, og de konsekvenser det har for os som kommunikatører samt for vores målgruppe.
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier
 
Find dit formål og målgrupper 
Vores målgruppebillede er langt mere komplekst end bare vores sides følgere, og med muligheden for at bruge influenter og medarbejdere aktivt har vi pludselig mange tangenter at spille på. I workshoppen kortlægger I jeres egne målgrupper og mulige influenter i og uden for virksomheden samt udvikler en plan for, hvordan I skal målrette jeres indhold.
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier
 
Kvalitetsindhold frem for kvantitet 
Astrid introducerer til os ’godt indhold’ på de sociale medier og tager en masse inspirerende eksempler med. Vi dykker ned i, hvordan man laver et indholdsmix, som skaber resultater og samtidig indfrier målgruppens behov og ønsker. Vi slutter denne del af workshoppen af med at kortlægge mulige indholdstemaer for vores egen organisation og sætte rammerne for et indholdsmix.
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier
 
Frokost
 
Case: Strategi i felten
Vi inviterer en af DKs skarpeste SoMe-hjerner ind til at indvie os i sine indsigter om, hvordan hun håndterer sine digitale kanaler til daglig i form af strategi og planlægning, og hvordan optimering af kampagner på tværs af diverse SoMe-kanaler kan skabe engagement og forretningsresultater.
 
Hvor skal vi udkomme, og hvordan får vi mest ud af vores indhold?
Hvilke sociale kanaler bakker bedst op om vores målsætninger, målgrupper og indhold? Hvem bruger hvilke kanaler, til hvad? I får skabeloner med, som du kan bruge til at lave kanalstrategier for dine sociale medier. Vi slutter denne lektion af med en øvelse.
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier
 
Sæt de rigtige målsætninger 
Enhver strategi bygger på konkrete og målbare KPI’er – også når det kommer til vores tilstedeværelse på de sociale medier. Vi diskuterer, hvad der rent faktisk er en målsætning og gennemgår Astrid Haugs anvendelige KPI-model, som vi også bruger, når vi laver udkast til målsætninger for vores egen virksomheds sociale tilstedeværelse.
Astrid Haug, rådgiver og ekspert i sociale medier
 
Afrunding og tak for i dag
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Anbefale valg af SoMe-strategi for din virksomhed
  • Udvikle første udkast på en social medie-strategi
  • Opsætte skabeloner for KPI, målgrupper, indholdsstrategi og indholdsplaner
  • Bruge tips og tricks til effektivt at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler
  • Finde inspiration til at lave godt indhold 
  • Bruge jeres ressourcer mest optimalt

Mød

Astrid Haug
Rådgiver og ekspert i sociale medier
Astrid Haug Bureau
Astrid Haug rådgiver indenfor sociale medier, digitalisering og strategisk kommunikation. Hun har skrevet fire bøger om disse emner, og bliver ofte brugt som ekspert i medierne indenfor sociale medier og politik. Hun skriver tech-klummer i Politiken og er medlem af en række bestyrelser, bl.a. Unicef Danmark, Nørrebro Teater og Symbion, samt en række advisory boards. Hun har arbejdet på præsidentkandidat John Kerrys valgkamp i 2004, som pressechef på Christiansborg, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt community manager på Berlingske. Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag. 29. oktober 2020 kl. 9.15-16.00. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal medbringe en fuldt opladt bærbar computer.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 20 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx sommer-rabat og DJ-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte kursusleder Marie Louise Rolffes på 30 96 30 40 eller marielouise@kforum.dk. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du

Gl. Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12565 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 29. oktober 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Tag en kollega med og få 20% rabat på den anden tilmelding.

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 20 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Astrid Haug
Rådgiver og ekspert i sociale medier
Astrid Haug Bureau

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.