Lær at medietræne dine talspersoner

Hvordan får du dine talspersoner til at performe i interviewsituationer? Med en grundig medietræning er I godt på vej. Det er en svær og sårbar proces at træne sine talspersoner, og det allerbedste er selv at have været møllen igennem og kende sin medietræning fra A til Z.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På dette kursus får du redskaber til at klæde dine talspersoner bedst muligt på til at præsentere organisationens centrale budskaber stærkt og klart. Du får svar på, hvordan du skræddersyr den bedste medietræningsproces og skaber det rette miljø omkring din rådgivning, samt hvilke konkrete redskaber du kan arbejde med.
Kurset er i meget høj grad et praktisk kursus, hvor du selv vil træne og blive trænet af de andre kursister og underviseren.
 
Udbytte af kurset:
  • Du lærer selv at medie- og budskabstræne organisationens talspersoner
  • Du får en tydelig faglig ramme, du kan bruge til at træne dine talspersoner samt viden om hvordan du kan træne præcis det din talsperson har brug for.
  • Du får en forståelse for, hvad der er på spil for forskellige talspersoner, og får indsigt i, hvordan du tilrettelægger den rette rådgivning.
  • Du bliver klædt på med en række metoder, gode råd og spilleregler, som du kan give videre til talspersonerne (og selv benytte)
  • Du møder andre, der også arbejder med at træne talspersoner og udveksler erfaringer.  
 
Målgruppe
Kurset er for dig, som er kommunikations- eller pressechef/-medarbejder.  Du arbejder i en privat eller offentlig virksomhed eller organisation, hvor I har brug for at styrke jeres talspersoners kompetencer.
 
Kurset tager udgangspunkt i træning til tv-optræden, da de metoder lettest kan oversættes til andre sammenhænge, som fx interview til et dagblad eller en personlig præsentation.
 

Program

Velkomst og intro til dagen
Anna Beck Laulund, Kforum
 
Indsigter bag medietræning
Vi åbner dagen med en række grundlæggende indsigter i medietræning og definitioner på begreberne. Hvad er en god talsperson? Og hvad kræver det af talspersonen at performe?
 
Vi vender også fokus på os selv og se nærmere på, hvad rollen som medietræner og rådgiver egentlig kræver. Hvordan skaber man et trygt læringsrum? Hvordan planlægger man sin medietræning? Og hvordan sikrer man relevansen for sin talsperson? Sune Bjørnvig åbner sin værktøjskasse og giver dig redskaberne til at sikre, at talspersonen performer, samtidig med at dy styrker din egen rolle som medietræner og rådgiver.
Sune Bjørnvig
 
Medietræning masterclass 1
I dagens første masterclass har vi fokus på begreberne Kompetence og Myndighed i vores medieoptræden. Vi gennemgår de to begreber og bruger værktøjerne i praksis. Her arbejder vi med interviews på baggrund af cases, du selv har medbragt. I medietræner hinanden, og Sune Bjørnvig superviserer og gennemfører medietræning i plenum
Sune Bjørnvig
 
FROKOST
 
Medietræning masterclass 2
I dagens anden masterclass fokuserer vi på begreberne Autenticitet og Passion. Igen gennemfører vi medietræning og tilføjer de to nye begreber, så vores optræden får en større kompleksitet. I træner under supervision af Sune.
Sune Bjørnvig
 
Afsluttende medietræning
Til sidst opsummerer vi alle dagens redskaber og rollen mellem talsperson og medietræner. Vi afslutter med en omgang medietræning, hvor vi forsøger at få hele paletten af redskaber i spil, så du går herfra med en komplet værktøjskasse – klar til at gennemføre din egen medietræning.
Sune Bjørnvig
 
Opsamling og afslutning
Sune Bjørnvig

Udbytte

Udbytte af kurset:
  • Du lærer selv at medie- og budskabstræne organisationens talspersoner
  • Du får en tydelig faglig ramme, du kan bruge til at træne dine talspersoner samt viden om hvordan du kan træne præcis det din talsperson har brug for.
  • Du får en forståelse for, hvad der er på spil for forskellige talspersoner, og får indsigt i, hvordan du tilrettelægger den rette rådgivning.
  • Du bliver klædt på med en række metoder, gode råd og spilleregler, som du kan give videre til talspersonerne (og selv benytte)
  • Du møder andre, der også arbejder med at træne talspersoner og udveksler erfaringer.  

Mød

Sune Bjørnvig
Rådgiver & partner
Friday & Partners
Sune Bjørnvig er en rutineret medietræner. Han har 15 års erfaring som ledelses- og kommunikationsrådgiver for en lang række af topchefer, ledere og eksperter i både danske og internationale virksomheder. Desuden har Sune en fortid som skuespiller og instruktør, som gør, at han er en medie- og kommunikationstræner i særklasse.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 27. september 2022, kl. 9.15-16.

Hvor?
K-dagen holdes hos MBK Kursuscenter på Pilestræde 61, 1112 København K.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden. 
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv NGO-rabat i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud. 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest 4 uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 3543 4474 om at parkere i huset (først til mølle – 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.
 
Parkering uden for København
Du kan derudover parkere gratis på disse stationer: Metro: Øresund (9 min.), Amager strand (10 min.) og Femøren (12 min.). S-tog: Hellerup (9 min.), Klampenborg (17 min.), Brøndby Strand (21 min.), Glostrup (21 min.), Bagsværd (22 min.), Buddinge (23 min.), Vallensbæk (24 min.), Holte (24 min.), Albertslund (24 min.), Herlev (25 min.), Taastrup (27 min.), Greve (28 min.), Værløse (29 min.), Høje Taastrup (30 min.), Ballerup (30 min.), Nivå (30 min.), Farum (33 min.), Solrød Strand (34 min.), Humlebæk (34 min.), Hillerød (35 min.), Køge (42 min.) og Frederikssund (48 min.).
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Anna Beck Laulund på 26 72 30 07. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K

FAQ

16564 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 27. september 2022
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Sune Bjørnvig
Rådgiver & partner
Friday & Partners

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.