Kom til kort K-dag, og få inspiration og sparring til at gøre MUS til et effektivt ledelses- og kompetenceværktøj.
Skal du tage en dyb indånding, inden du skal i gang med årets medarbejderudviklingssamtaler? Synes du, det er en tidskrævende aktivitet, som I ikke altid får det helt store udbytte af? Oplever du, at samtalerne nogle gange holdes for samtalens skyld og koblingen til virksomhedens strategi og ønsker for fremtiden ikke helt matcher samtalens formål, indhold og fremgangsmåde? Så trænger jeres MUS-proces til et eftersyn
Tag med til en kort K-dag, hvor du får input til MUS - både hvis du selv afholder udviklingssamtaler, skal planlægge jeres proces eller guide ledere til den bedste MUS. På det kompakte kursus får du viden om:
-
Forberedelse af MUS: Hvordan skræddersyer du den bedste struktur og en passende proces, der er i tråd med jeres overordnede mål?
-
Gennemførsel af MUS: Hvordan tilrettelægger og styrer du bedst samtalen og giver den rette feedback?
-
Opfølgning på MUS: Hvordan sikrer du, at MUS bliver et aktivt værktøj, der bidrager positiv til motivation, performance og trivsel?
Kl. 9.00 Velkommen og intro til dagen
Louise Grau, direktør og kursusleder, Kforum
Forberedelse af MUS
Hvad er formålet med disse samtaler, er indholdet tilpasset virksomhedens strategi? Hvad vil I have fokus på? Har I værdier som I gerne vil måle få, Skal lederne evalueres af medarbejderne, hvad gør I, hvis arbejder i netværk eller matrix, hvordan griber I det så an med skiftende ledere, hvordan måler I performance og hvordan skal det afspejles i samtalerne? Skal der udbetales bonus og vil nye opgaver kræve nye kompetencer. Der er mange spørgsmål at stille, som kan være med til at skabe en samtalestruktur, der passer til netop jeres virksomhed.
Gennemførsel af MUS
- herunder samtaleteknik og feedback. Du får redskaber til, hvordan du leder en samtale i en ønsket retning, hvordan du spørge ind til medarbejderens motivation og ønsker, giver en anerkendende feedback og evt. taler om mindre behagelige emner og i det hel taget agerer en seriøs og professionel samtalepartner.
Opfølgning på MUS
Hvilke aktiviteter skal igangsættes, så I undgår at samtalerne havner i skuffen, men i stedet for giver mulighed for at blive et effektivt ledelsesværktøj, der kan være med til at bidrage positivt til medarbejderens arbejdsmotivation, performance og trivsel?
Afslutningsvist diskuterer vi alternativer til MUS som for eksempel teamudviklingssamtaler.
Camilla Christoffersen, selvstændig HR-Partner og tidligere HR-Manager hos Henning Larsen Architects
Kl. 12.00 Fælles netværksfrokost
Efter den korte K-dag har du fået værktøjer til og inspiration til, hvordan du succesfuldt kan arbejde med MUS som et effektivt ledelses- og kompetenceværktøj.
Camilla Grønnegaard Christoffersen Cand.merc HRM, Bachelor i psykologi og Coach. Camilla har tidligere arbejdet som HR-Manager hos Henning Larsen Architects, som konsulent hos NCC, Coca-Cola og Det Kongelige Teater. Camilla fungerer i dag som selvstændig HR-partner.
Hvornår?
Den korte K-dag løber af stablen tirsdag den 15. september 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter med en let netværksfrokost fra kl. 12.00.
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne
her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.