Velkomst og intro til dagen
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
Krisekommunikationens anatomi
Hvordan udvikler en krise sig? Hvilke redskaber skal man benytte hvor og hvornår? Hvornår skal man sige undskyld, hvornår skal man lægge sig fladt ned og hvornår skal man stå fast på budskabet? Få nye konkrete værktøjer til at håndtere kriser i praksis og lær hvordan god krisekommunikation skabes.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
Når alt eksploderer – krisekommunikation i orkanens øje
Hvad gør man, når man står til tæv i medierne? Har kriser en fælles anatomi, som kan læres udenad? Er der forskel på virksomheder og toppolitikeres kriser? Få et indblik i krisehåndtering i praksis.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
Frokostpause
Case: DB Cargos krisekommunikation under Storebæltsulykken
Kom med bag DB Cargos krisekommunikation i forbindelse med ulykken på Storebæltsbroen 2. januar 2019. Jan Wildau er kommunikationsdirektør hos DB Cargo og fortæller, hvordan de håndterede sagen, hvorfor DB Cargo gik så offensivt ud, og hvilket kriseberedskab de havde klar på forhånd.
Jan Wildau, Vice President, Communications and Corporate Affairs, DB Cargo
Kursisternes cases
Hvilke potentielle kriser står din virksomhed eller organisation over for? Hvordan håndterede I en given krisesag? Hvad lærte I? Hvordan ramte krisen jeres organisation og hvordan kom I videre?
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
Virksomhedens afgørende omdømme
En dårlig historie kan i dag sprede sig hurtigere end nogensinde. Det skyldes ikke mindst fremvæksten af sociale medier og den kværnende 24-timers nyhedsmølle. Men hvordan skal virksomheder og offentlige organisationer håndtere det? Lær af ’do’s and don’t’s’, når krisen kradser.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency