Kursus om krisekommunikation og krisehåndtering

Få styr på jeres krisekommunikation – før krisen rammer

Sig sandheden. Vær ærlig, troværdig og empatisk. Sådan lyder krisekommunikationens grundlov. Men hvad sker der, når disse enkle regler møder den helt store krise? Kan klassisk krisekommunikation bruges, når omverdenen skriger på handling? En krise kan på et splitsekund gennemhulle en virksomheds omdømme, image og brand. Derfor er det afgørende med en strategisk og systematisk krisekommunikationsindsats, så du bedst kommer gennem en krise – før, under og efter.

Om K-dagen

Krisekommunikation som disciplin er ikke blot et værktøj, der skal tages frem fra værktøjskassen, når krisen rammer virksomheden eller politikeren. Krisekommunikation bør være en integreret del af alt strategisk kommunikations- og pressearbejde. Krisekommunikation handler i høj grad om systematisk og strategisk kriseforebyggelse, som integrerer hele organisationen og proaktivt klarlægger virksomhedens, organisationens eller politikerens styrker, svagheder, muligheder og trusler.
 
På K-dagen får du konkrete værktøjer til kriseforebyggelse og kommunikation under en krise. Kurset vil give dig indsigt i konkrete krisesager og du bliver undervist af en førende ekspert, som giver dig indsigt i:
  • Hvordan afbøder du en krise bedst muligt?
  • Hvornår skal du reagere proaktivt eller reaktivt?
  • Hvad kan du lære af en krise? Og hvordan benyttes denne viden til at stå stærkere efter stormen?
 
K-dagen henvender sig til kommunikations- og pressemedarbejdere og kommunikations- og pressechefer i den private og offentlige sektor. Medbring gerne din egen case fra din virksomhed eller organisation.

Program

Velkomst og intro til dagen
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Krisekommunikationens anatomi
Hvordan udvikler en krise sig? Hvilke redskaber skal man benytte hvor og hvornår? Hvornår skal man sige undskyld, hvornår skal man lægge sig fladt ned og hvornår skal man stå fast på budskabet? Få nye konkrete værktøjer til at håndtere kriser i praksis og lær hvordan god krisekommunikation skabes.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Når alt eksploderer – krisekommunikation i orkanens øje
Hvad gør man, når man står til tæv i medierne? Har kriser en fælles anatomi, som kan læres udenad? Er der forskel på virksomheder og toppolitikeres kriser? Få et indblik i krisehåndtering i praksis.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Frokostpause
 
Case: DB Cargos krisekommunikation under Storebæltsulykken
Kom med bag DB Cargos krisekommunikation i forbindelse med ulykken på Storebæltsbroen 2. januar 2019. Jan Wildau er kommunikationsdirektør hos DB Cargo og fortæller, hvordan de håndterede sagen, hvorfor DB Cargo gik så offensivt ud, og hvilket kriseberedskab de havde klar på forhånd.
Jan Wildau, Vice President, Communications and Corporate Affairs, DB Cargo
 
Kursisternes cases 
Hvilke potentielle kriser står din virksomhed eller organisation over for? Hvordan håndterede I en given krisesag? Hvad lærte I? Hvordan ramte krisen jeres organisation og hvordan kom I videre?
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Virksomhedens afgørende omdømme
En dårlig historie kan i dag sprede sig hurtigere end nogensinde. Det skyldes ikke mindst fremvæksten af sociale medier og den kværnende 24-timers nyhedsmølle. Men hvordan skal virksomheder og offentlige organisationer håndtere det? Lær af ’do’s and don’t’s’, når krisen kradser.
Rasmus Windfeld, Director of PR, LEAD Agency
 
Afrunding og tak for i dag
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter K-dagen har du og din virksomhed fået:
  • den nyeste viden og konkrete redskaber til at håndtere en krise, før, under og efter.
  • indsigt i din organisations egne udfordringer og potentielle kriser.
  • nye værktøjer til at kommunikere dig bedst ud af krisen og mindske skaderne, når en krise har skabt rystelser i din virksomhed eller organisation.
  • nye ideer, inspiration og konkrete eksempler på, hvordan krisekommunikation kan gribes an i praksis.
 
 

Mød

Rasmus Windfeld
Director of PR
LEAD Agency
Rasmus Windfeld er Director of PR hos LEAD Agency. Rasmus har været pressechef i 12+ år, først i TDC Erhverv og derefter hos Siemens Danmark, og har yderligere syv års erfaring med PR bl.a. hos Berlingske Media. Rasmus har stor erfaring med at håndtere kritiske historier og føre højtprofilerede virksomheder gennem stormfuld mediedækning.
Jan Wildau
Vice President, Communications and Corporate Affairs
DB Cargo
Jan Wildau er Vice President, Communications and Corporate Affairs hos DB Cargo. Jan har 15 års erfaring med presse og krisekommunikation hos bl.a. Vejdirektoratet, Arriva Skandinavien og nu DB Cargo. Jan havde ansvaret for kommunikationen i DB Cargo under ulykken på Storebæltsbroen 2. januar 2019.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen tirsdag den 21. april 2020. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen holdes hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal., 1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmed dig ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Julerabat: 20% hele december Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Hos Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12107 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 21. april 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Julerabat: 20% hele december

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Rasmus Windfeld
Director of PR
LEAD Agency
Jan Wildau
Vice President, Communications and Corporate Affairs
DB Cargo

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.