Godmorgen og velkommen
Anna Beck Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum
Introduktion: Brug din data intelligent
Data er det nye sort, men hvordan bruger man data i praksis? Vi ser på overordnet annonceringsstrategi og teknikken i Facebooks annonceringsmotor. Med fokus på brug og indsamling af data får vi styr på, hvilke muligheder for målretning der findes.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
Målretning og segmentering
Danskerne elsker Facebook og Instagram. Punktum. Det betyder, at dine potentielle kunder elsker Facebook og Instagram. Punktum. Spørgsmålet er, hvordan du når dem bedst? Vi fokuserer på, hvordan du kan få kontakt til nye personer, som kunne være interesseret i din virksomhed. Du lærer, hvordan du målretter intelligent på baggrund af demografi og interesser – og lader mulighederne for målretning styre dit indhold.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
Frokost
Kommunikér med din kernemålgruppe
Fans er folk, som er interesseret i dit brand. Men de er ikke de eneste! Folk, som ser dine videoer, interagerer med dit indhold, besøger dit website eller er skrevet op til dit nyhedsbrev, er også målgrupper, som du skal sørge for at nå med dit indhold. Vi ser på, hvordan man kan understøtte den løbende kommunikation og dermed modvirke den evigt dalende organiske rækkevidde. Du lærer at oprette målgrupper på baggrund af retargeting, interaktion, e-mailadresser m.m.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
Automatisér og evaluér
At arbejde med databaseret målretning betyder også, at du skal kommunikere på mange forskellige niveauer til mange forskellige målgrupper. Det kræver effektiv automatisering, hvis ikke du skal løbe tør for timer i døgnet. På denne sidste del af dagen ser vi på, hvordan du kan skabe automatiserede annonceflows, som er tilpasset hver enkelt bruger. Og så bliver vi klogere på annoncerapporter og KPI'er.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist